Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor mange jakker/kåper har du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor mange jakker har du
1-5 28 30,43%
6-10 25 27,17%
11-15 15 16,30%
16-20 14 15,22%
21-25 4 4,35%
26-30 4 4,35%
Banan 2 2,17%
Deltakere: 92. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-14, 12:37   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

Og jeg trenger dem jeg har, og kunne tenkt meg en kåpe i tillegg. Omtrent 10, altså.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 12:38   #22
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

Med alle sesonger og værtyper tatt med; 2. :-P

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 12:54   #23
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

1 regnkåpe
1 tynn regnjakke
2 dongerijakker
1 bergans vinterkåpe
1 rød trench jeg aldri har brukt omtrent, men den er kul, da
2 fleecejakker.

Konklusjon: trenger flere jakker.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 12:57   #24
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

Trur ikkje eg orke telle, men det er nok over tjue. Fleecejakker og skalljakker fløyme det av, rett og slett fordi eg får så himla mange gjennom jobben min.

Mi eldste jakke er pelsen til mormor som ho fikk av morfar til forlovelsen på slutten av30-tallet

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 12:59   #25
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

Jeg har mange. Om høst/vinter bruker jeg vanligvis bare to av mange. Vår/sommer bruker langt flere. Jeg har mange fake skinnjakker og denimjakker. Og ja selvfølgelig trenger jeg alle.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 13:20   #26
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

To fleecejakker, to vinterjakker, to sommerjakker og en skalljakke. That's it, og jeg trenger ikke flere heller.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 16:08   #27
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har ønsket meg en sånn tynn dunjakke, men velger å la være fordi jeg rett og slett har så mange jakker.

Jeg har flere sånne tynne, og de er de jeg har hatt suverent mest glede av de siste tre årene. Uunværlige og geniale og jeg tror nesten jeg ikke ville klart meg uten. Så kudos!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 18:36   #28
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg har flere sånne tynne, og de er de jeg har hatt suverent mest glede av de siste tre årene. Uunværlige og geniale og jeg tror nesten jeg ikke ville klart meg uten. Så kudos!

Virkelig enig. Eg hadde i grunn ikkje tenkt kjøpe på grunn av komboen mange jakker og at "heile" den kvinnelige befolkninga mellom 35 og 60 går i den men eg kjøpte ei på tirsdag likevel. Og makan for et plagg!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 18:45   #29
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

Vil dere forresten se jakka jeg bestilte?

Denne. :stoltest:

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 18:50   #30
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

Jeg har 1 dunparkas, 1 regnkåpe, 1 kåpe, 2 trench coats, 1 sommerjakke.
Det hender jeg kjenner ønske om nye jakker for ulikt bruk, men jeg vet at jeg klarer meg helt utmerket med de jeg har, så jeg motstår fristelsen.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 18:55   #31
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

Dere som har 5-6 jakker: Kjenner dere aldri behov for å fornye dere. Jeg får akutt behov for det ca to ganger i året.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 19:06   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

11 tror jeg, om jeg tar med for alle sesongene.

3 skinnjakker (brun, kamel, beige)
1 blå dongerijakke
1 kamelbrun anorakk
1 skalljakke
1 softshelljakke
1 brun dunparkas
1 hvit ullkåpe
1 beige trenchcoat

Og da synes jeg at jeg mangler en sort ull/vinterkåpe, en kort dunjakke og en lett hverdagsjakke nå til våren.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 06-04-14 kl 19:20.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 19:21   #33
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

Jeg tok ett røft overslag i hodet og krysset 11-15, mulig noen flere. Den eldste og den kåpen jeg bruker til pent og får mye skryt av kjøpte jeg for 25 år siden, så jeg kaster ikke heller, mange av jakkene er av god kvalitet og mange av dem dyre i innkjøp. Bergans anorakken f.eks. de går jo i arv. Jeg har en kåpe jeg aldri bruker og som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med, jeg arvet en pels. Jeg har plass, så det får henge der.

Jeg har også MC jakken min fra jeg var 16-17 år, de har jo blitt moderne igjen. Dessuten er den ett klenodium, den har masse autografer fra 80-90 tallets band, b.la. L.A. Guns.

En slik en: (ja, den passer!)

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 06-04-14 kl 19:29.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 19:51   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Dere som har 5-6 jakker: Kjenner dere aldri behov for å fornye dere. Jeg får akutt behov for det ca to ganger i året.

Jeg har fler jakker, men fornyer nesten aldri garderoben. For meg er det helt utenkelig å skulle shoppe nye jakker to ganger i året.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 19:54   #35
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Dere som har 5-6 jakker: Kjenner dere aldri behov for å fornye dere. Jeg får akutt behov for det ca to ganger i året.

Jeg kjøper bare jakker når jeg synes jeg trenger det, og har hatt flere av jakkene mine i mange år. Jeg får sjelden eller aldri noe akutt fornyelsesbehov, i alle fall ikke på jakkefeltet, og slett ikke to ganger i året.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 19:55   #36
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

Jeg kjøper ikke nye jakker to ganger i året, men et og annet nytt plagg.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 20:04   #37
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Jeg kjøper ikke nye jakker to ganger i året, men et og annet nytt plagg.

Jeg kjøper helt sikkert noe nytt to ganger i året, jeg også, sikkert mer også, men ikke så ofte fordi jeg føler for fornyelse. Særlig ikke når det gjelder yttertøy som jakker og vintersko og støvler, der kjøper jeg bare nytt når det gamle er slitt eller i stykker.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 20:12   #38
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

1 dunkåpe, 1 tynn dunjakke, 2 ullkåper, 1 regnkåpe, 1 treningsjakke og 3 trenchcoater. 9 til sammen, altså. Alle er relativt nye og fine, toppen 2 år gamle, en fordel ved å ha gått ned så mye i vekt er at hele garderoben måtte byttes ut.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 20:25   #39
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

vi har skrekkelig mye jakker ...

En dunkåpe- den har jeg brukt 99% av vinteren.
En hvit dunjakke -brukt lite
En svart dunjakke-brukt lite
En svart dunskijakke-brukt til slalom
En skalljakke-bruker aldri
En softshell jakke-brukt i dag
En svart vinterkåpe i ull- ikke brukt i vinter fordi jeg aldri fikk levert til rens
En brun vinterkåpe- brukt ett par ganger i år
En svart tynn kåpe med impregnert stoff så den tåler regn- brukes mye
To trench coats- den ene bruker jeg mye.
En svart halv lang kåpe- brukes mye
En vattert "vaffel-jakke"- brukes mye
En lys skinnjakke
En ola-jakke
to tynne off-white-beige sommerjakker
Noen flere treningsjakker-ymse tykkelse og purpose
En hvit regnjakke
En grå regnjakke
En hvit allværsjakke

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 20:40   #40
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange jakker/kåper har du?

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Dere som har 5-6 jakker: Kjenner dere aldri behov for å fornye dere. Jeg får akutt behov for det ca to ganger i året.

Jeg har klærne mine lenge, og hvertfall jakkene. Det er nokså vanskelig å finne jakker som passer meg, så de jeg har er jeg veldig glad i... Jeg er ikke spesielt spenstig i stilen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no