Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hva er mest miljøvennlig - Nescafe refill

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-07, 22:39   #1
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva er mest miljøvennlig?

Sto i butikken igår og skulle kjøpe mer kaffepulver. Valget sto mellom en 100gr refill av Nescafe eller et glass 200gr Nescafe. Forskjellen i pris er jo helt sinnsykt.. 100,- pr kilo i forskjell, hvor refill'en er dyrest.

Og derfor lurer jeg på hva som er mest miljøvennlig? Glasset som reproduseres eller den lille refillposen som går i restavfallet? Noen som vet? Eller har forslag?

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006

Sist redigert av Pope : 03-02-07 kl 17:19.
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 22:52   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest miljøvennlig - Nescafe refill

Mest miljøvennlig er et annet merke enn Nestlé.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 22:53   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest miljøvennlig - Nescafe refill

Nescafé???

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 17:59   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest miljøvennlig - Nescafe refill

Det er selvsagt ikke det minste miljøvennlig å bruke Nescafé i det hele tatt. det bør du slutte med.

Max Havelaar skal ha begynt å selge fair trade pulverkaffe, men jeg har ikke sett det selv. Det finnes i så fall på store supermarkeder som Centra og Ultra.

Jeg ser av nettsidene at de har en rettferdig pulverkaffe.

Her er komplett oversikt over Max Havelaars store kaffesortiment:

Alternativ mat
, som forhandles av en mengde ulike butikker har flere typer rettferdig kaffe, også pulverkaffe.

Friele har begynt å lage pulverkaffe, og selv om han ikke er en engel, er han en smule bedre enn de skurkene i Nescafé. Ellers er det flere typer økologisk pulverkaffe på Helios ol.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:42   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest miljøvennlig - Nescafe refill

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Som Mim skriver har det kommet flere merker med økologiske og rettferdige pulverkaffer på markedet. Vi har funnet disse på Maxi, Ultra og på Coop Mega.
De anbefales!

Vi kjøpte en som smakte så det hadde vært fint med noen konkrete anbefalinger.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:56   #6
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest miljøvennlig - Nescafe refill

Jeg er ikke så glad i pulverkaffe, jeg bruker stort sett presskannekaffe eller espresso fra min nye espressomaskin. Men jeg prøver å kjøpe riktig når jeg må.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 19:22   #7
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er mest miljøvennlig - Nescafe refill

Takk for konstruktiv innpill, jenter. Jeg bruker som regel instant coffee, så kankje jeg skulle se etter UCIRI neste gang.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 17:24   #8
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er mest miljøvennlig - Nescafe refill

Da fant jeg endelig økologisk kaffe på vår nærmeste Coop butikk.

Det ble Coop sin egen Økologiske kaffe "Cafe Severino" - Gourmet kaffe og
CafeOrganico "Arabica" fra Simon Levelt (tror det er nederlandsk). Har tilgode å smake på de, så jeg rapporterer så snart de er trukket og servert!

Og så kjøpte jeg en økologisk tepakning fra Confecta "honeybush" - en sørafrikansk te. Mannen er tedrikker og synes den smakte veldig bra

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 18:36   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest miljøvennlig - Nescafe refill

Så bra!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no