Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilken hunderase?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-07, 08:16   #41
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Helt enig med Kate, ack og safran.

Ville anbefale enten Lagotto eller stor/mellompuddel.

Da får du en hund som er allsidig, barnevennlig, vennlig mot andre hunder og dyr men likevel har en vaktinstinkt. Du kan ha den som familiehund men kan fint drive med andre aktiviteter, og spesielt puddelen egner seg til alt. Alt fra agility, lydighet, redningshund osv. Det at den ikke røyter og dermed også ikke lukter hund er bare et pluss. Pelsstellet er ikke særlig stor, hvis man ikke skal ha en utstillingspuddel (og det vil vel ingen )

Noe som også er utrolig bra er at det er lite jaktinstinkt, så du slipper en hund som forsvinner i skogen og tar seg turer på egenhånd. Puddelen er overhodet ingen gneldrer, eller hund som bjeffer i noen særlig grad. Der er det nemlig stor forskjeller fra dvergpuddel til storpuddel. Storpuddelen er faktisk en usedvanlig stillegående hund.

Jeg har drevet med hund i "alle" år og ville ikke gått for noen annen rase enn puddel hvis jeg hadde hatt hund nå, når jeg har små barn.

Jeg må le litt av de som dømmer puddelen pga. utseendet, og avskriver den pga. det.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 08:30   #42
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Måtte bare legge inn bilde av min Diva...

(Psst, kongepudler er kule!)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Diva1.JPG (39,3 KB, 9 visninger)
  Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 10:58   #43
ack
HATER Bergen by
 
ack sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 211
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Helt enig med Kate, ack og safran.

Ville anbefale enten Lagotto eller stor/mellompuddel.

Da får du en hund som er allsidig, barnevennlig, vennlig mot andre hunder og dyr men likevel har en vaktinstinkt. Du kan ha den som familiehund men kan fint drive med andre aktiviteter, og spesielt puddelen egner seg til alt. Alt fra agility, lydighet, redningshund osv. Det at den ikke røyter og dermed også ikke lukter hund er bare et pluss. Pelsstellet er ikke særlig stor, hvis man ikke skal ha en utstillingspuddel (og det vil vel ingen )

Noe som også er utrolig bra er at det er lite jaktinstinkt, så du slipper en hund som forsvinner i skogen og tar seg turer på egenhånd. Puddelen er overhodet ingen gneldrer, eller hund som bjeffer i noen særlig grad. Der er det nemlig stor forskjeller fra dvergpuddel til storpuddel. Storpuddelen er faktisk en usedvanlig stillegående hund.

Jeg har drevet med hund i "alle" år og ville ikke gått for noen annen rase enn puddel hvis jeg hadde hatt hund nå, når jeg har små barn.

Jeg må le litt av de som dømmer puddelen pga. utseendet, og avskriver den pga. det.

I tillegg kan puddel brukes til jakt da det også ligger i genene deres.

Jeg ville heller aldri i verden hatt noe annent enn puddel nå, av de samme grunnene som du nevner.

:hater hår overalt:

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 11:06   #44
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Dachshund selvfølgelig Glatthåret eller strihåret

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 11:07   #45
ack
HATER Bergen by
 
ack sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 211
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Dachshund selvfølgelig Glatthåret eller strihåret

Det er kanskje litt dumt hvis man ønsker seg en stor hund. eker opp på HI:

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 11:09   #46
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

He, he, burde lære meg å lese innleggene bedre Men den er jo lang i det minste

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 11:10   #47
ack
HATER Bergen by
 
ack sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 211
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken hunderase?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

He, he, burde lære meg å lese innleggene bedre Men den er jo lang i det minste


Ja det skal den ha.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no