Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hormonelt styrt hårvekst

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 13:53   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hormonelt styrt hårvekst

Jeg hører og leser støtt dette: "hårene i ansiktet er hormonelt styrt så de må du ikke nappe / barbere etc."

Det at de er "hormonelt styrt" skal liksom være en begrunnelse for at de blir fler, stivere og mørkere dersom man fjerner dem.

Opplys meg! Er ikke alle hår (muligens med unntak av hodehår) hormonelt styrt? Man får da hår både her og der (legger, under armer, unevnelige steder) når man kommer i puberteten og drukner i hormoner.

Og hvordan kan det uten videre settes likhetstegn mellom "hormonelt styrt" og "blir fler, stivere, mørkere etter fjerning"? Det er da ikke noen logikk i det (ikke at det er en ikke-logikk heller - det er bare ingen sammenheng)?

Med fare for å virke arrogant må jeg si at de som forteller meg dette face to face er bleket-blonde, over-sparklede 20-åringer i hudpleiesalongen, mennesker jeg ikke med min beste vilje kan tenke meg at vet spesielt mye om hverken hormoner og deres virkning på kroppen eller hårvekst som medisinsk fenomen. Men det slenger av og til en bemerkning om dette på forum også, av mennesker jeg ikke kan bedømme (fordømme om du vil ) like lett.

Så: åpplys meg!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 13:58   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hormonelt styrt hårvekst

Dette har jeg også stusset over.

Hår er dødt. Hvordan kan det vite hva man gjør med det?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 09:55   #3
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hormonelt styrt hårvekst

Det er flere sykdommer som har med hormoner å gjøre, som kan ha innvirkning på hårveksten. f.eks stoffskiftet, PCO og PCOS.

Mn det er jo også mulig å ha noe kraftigere hårvekst, f.eks "bart", uten å ha noen av disse eller andre sykdommer.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no