Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Storesøsken og henting i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-13, 13:11   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Storesøsken og henting i barnehagen

Det hender, om vi kommer i verste rushtid i barnehagen, at det ikke finnes parkeringsplasser. Og om dette sammenfaller med at frøkna er med i bilen (sjelden disse to skjer samtidig, men det hender jo) så har jeg sluppet av henne, hun går inn, henter poden og tar han med. I mellomtiden har jeg kjørt opp gata og snudd bilen så jeg lett kan plukke dem opp. Det vil si, før hendte det vi gjorde det slik. Da var det nemlig helt ok at jeg hadde levert en lapp om at eldste hadde lov å hente yngste, og at om det skjedde så var alltid jeg utenfor, det var ikke slik at hun gikk 4 km for å hente han uten lov, for så å gå de samme 4 km tilbake akkurat.

Så snur barnehagen helt om for en stund tilbake. Dette er visst ikke ok. MEN, om jeg ringer og sier ifra i det frøkna kommer, da er det ok likevel. Det er ikke lett å komme igjennom på telefon, ofte havner man på feil avdeling og kanskje er de ute eller noe. Jeg er mektig lei barnehagen (av helt andre grunner) og lager kanskje dette til en større sak enn det er. Men det er litt rart, er det ikke?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 13:13   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Barnehagen er for øvrig øverst i en rolig gate, det er ikke slik at ungene havner ut i et kaotisk trafikkbilde da de går ut av barnehagen. Det er den lille parkeringsplassen som er problemet, og veien er smal, så det er ikke bare å parkere der og satse på at det går greit. Men om jeg sitter i bilen kan jeg flytte meg om det blir kø bak eller noe.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 13:14   #3
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Vi har signert på et ark til barnehagen hvem som har lov å hente barnet uten nærmere avtale. Der kan man også føre opp eldre søsken over 10 år. Er det mulig å få til en slik avtale med barnehagen?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 13:14   #4
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Hun er jo ganske stor, jenta di, så jeg synes det skulle være ok. Men det kan hende at de har erfaring med at dette har blitt et problem ifht andre storesøsken og at de derfor har valgt å stramme inn.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 13:15   #5
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Huh? Veldig rart. Hos oss henter storesøsken (1 og 2 klasse) hele tiden, kanskje ikke de minste barna det vet jeg ikke noe om, men 4-5-6 åringer ser jeg rett som det er bli hentet av søsken.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 13:18   #6
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Jeg syns det er rart. De kan fint ha en avtale med deg, selv om det samme ikke funker med en annen familie. Det er mye man bør gjøre likt for å unngå unødvendigheter, men dette er ikke en sånn ting. Syns jeg.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 13:18   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Pussig. Våre største har hentet. Vi har sagt fra i barnehagen at de kan det, da. Men vi trenger ikke å ringe rett før.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 13:20   #8
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Jeg har spurt om min eldste som er 4. klassing og 9,5 år kan få hente lillebror som er 6 år, det er greit hvis vi sier fra på forhånd. Det har riktignok ikke blitt nødvendig ennå, men har planer om å prøve det ut snart som øvelse til å gå sammen hjem fra skolen.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 13:45   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Burde vel være greit det?
Vi fyllte også ut et sånt skjema husker jeg. Men om noen andre hentet så ringte jeg alltid og sa ifra.
Gjør det samme på skolen om eldstemann henter minsten. Ringer og gir beskjed idet han går.
Om det er noe de lurer på så ringer de meg tilbake for å bekrefte.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 13:53   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

En datert lapp og avtale om at de kan ringe deg om det er noe spesielt bør være bra nok. At du må ringe virker veldig firkantet og unødvendig.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 14:18   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Dette synes jeg er veldig merkelig. Hadde garantert gjort det på samme måten som dere, og at storesøsken på 10 år ikke kan hente når foreldrene sier det er ok så forstår jeg ikke bhg. Å ringe synes jeg er en uting, det bør minimeres generelt synes jeg. Det tar de ansatte bort fra barna. Har de sms tjeneste så hadde det vært annerledes. Hadde tatt en prat med dem, og spørre hva problemet egentlig er

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 14:33   #12
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Sære regler. Poden din er jo stor gutt også. Heldig for deg at det ikke er så mange uker igjen før denne barnehagen er en saga blott

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 15:36   #13
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Det høres skikkelig sært ut. Hos oss kan vi avtale at 07-barna går hjem alene utover våren.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 16:41   #14
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Sær regel. Jeg tenker at så lenge barnehagen har fått beskjed om at storesøsken kan hente så er det nok. Det er jo bare tull at du skal måtte ringe hver gang.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 18:41   #15
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Du må spørre dem, om hva som er den virkelige grunnen her. Særlig siden jeg ble skikkelig nysgjerrig. Vi lar storesøsken hente hos oss, etter avtale med foreldrene, selvfølgelig. Hvis det fungerer dårlig er det vel naturlig å ta det opp med den familien det gjelder, ikke innføre forbud for alle.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 19:03   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Jeg synes barnehagen deres er vanskelig.
Hos oss vil vi helst ha beskjed om morgenen eller per telefon/sms, men en lapp funker også.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 19:10   #17
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

I alle dager ?!?

Både 02 bror og 00 bror henter jevnlig i barnehagen her. De står på lista over de som har lov å hente minstemann og det har aldri vært noen diskusjon. De triller han de 200m. hjem fra barnehagen. Hvis yngstebror henter ringer jeg først, fordi han trenger litt hjelp med å kle på lillebror.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 19:38   #18
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Det var rart, datteren min henta i barnehagen da hun var ni og lillebroren fem, sånn "ordentlig" henting med å gå hjem osv. Det er da virkelig ikke de som bestemmer hvem som skal hente?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 19:50   #19
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Jeg tenker at det er nok en grunn til at de har snudd. Hva med å spørre om hva som gjorde at det ble innstramminger? Gå i en ordentlig dialog med de, så kommer du nok sannsynligvis lengre

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 20:01   #20
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storesøsken og henting i barnehagen

Jeg regner med det er en grunn til at de har snudd, så jeg ville spurt i morgen om hva som er grunnen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no