Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Verdens beste foccaccia

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-10, 22:43   #201
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Jeg skal lage denne i morgen.

:frister folk til å bake nå når høsten setter inn:

  Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 18:16   #202
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Funket Møllers-varianten?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 20:26   #203
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Jeg har impulshandlet og kjøpt Møllerens Focaccia-mix. Blir spennende å se om den er i nærheten av like god som din, Iset.

Det er Foccatia fra to ulike verdenen

Lager aldri annet enn Isets....og hver gang må jeg dele ut oppskriften!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 21:35   #204
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia



Jeg tror jeg skal prøve å ha i masse digg neste gang. Feks. noen oppdelte, sorte oliven, lettstekt løk, fetaost og soltørket tomat, og kanskje litt revet parmesan på toppen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 13:51   #205
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Funket Møllers-varianten?

Den funket overhodet ikke. Kan ikke sammenlignes. Iset sin er veldig, veldig mye bedre.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 19:27   #206
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Jeg lagde denne i går med 10 dl hvetemel og 4 dl fibra. Dyttet nedi masse salte, grønne oliven og halve cherrytomater. Ble veldig godt, litt mer mettende og føltes litt sunnere enn den originale varianten med kun siktet hvetemel.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 00:52   #207
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Lenge siden sist, men nå skal denne bakes igjen til Tapas-party i helgen!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:34   #208
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Denne bør være god, har lovet moren min å bake en til hennes symøte i kveld. Bake litt ekstra så det er nok til oss også. Jeg elsker focaccia!

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 13:38   #209
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Når man skal lage to samtidig, tar man 1 eller 2 pakker gjær da?? Har lært at man ikke skal øke gjærmengden men blir alltid så usikker.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 13:43   #210
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Jeg ville ikke gjort det, jeg synes gjær setter smak. Beregn heller en ekstra time til heving.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 22:01   #211
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Funket Møllers-varianten?

Hoho! Nå tenkte jeg 'Høh? møllersvarianten? Med TRAN da?'...

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 20:36   #212
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Men skal en bli helt feit på fingrene når en spiser den? Og hele greia ser oljete ut da også? Synes det ble for mye olje i den jeg da, men den var veldig god. Tror jeg skal prøve igjen hvor jeg reduserer til halvparten av det jeg brukte. Jeg tok godt i med 2 dl i deigen og 1 dl i forma + helte litt stiper på toppen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 20:38   #213
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Nja, nei, jeg kan ikke huske jeg har blitt så feit på fingrene av å spise den. Har jo merket at deigen ikke akkurat har vært tørr, men jeg kan ikke si at jeg eller gjester her har reagert på oljemengden i selve brødet nei.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:17   #214
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Jeg brukt bare FirstPrice olivenolje, så kanskje det var det som ble feil? Må bruke bedre olje?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:21   #215
Klosetta
Fullverdig medlem
 
Klosetta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 74
Klosetta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Vi lager focaccia hver lørdag, men jeg bruker provence krydder i steden for rosmarin. Både oppå og i deigen.

Klosetta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:35   #216
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.838
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Må prøves ja.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 19:29   #217
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Elisabet: Jeg synes det høres ut som du bruker litt i overkant mye, ja. I hvert fall i forhold til den mengden jeg har pleid å bruke. Prøv å halvere du!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 20:03   #218
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Nå har jeg da i forsøk på å bli litt flinkere på kjøkken bestemt meg for å prøve å lage denne. Deigen står til heving, men er bekymret for at det ble litt for mye olje. Brukte ca 1 dl, deigen er ganske klissete.

Men, det jeg lurer på da. Hvor mye skal jeg fylle i langpanna, altså hvor høyt sånn ca skal det være i panna?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 17:15   #219
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Første gang jeg bakte denne, fløt hele brødet i olje ETTER steking. Det gikk nesten ikke an å spise den, for det sa svupp svupp når man tygget.
Etter det har jeg brukt myyyye mindre olje, og nå blir den så fin som bare det.. Så det kommer litt an på hvordan man tolker MYE olje i oppskriften hehe.. Myye olje kan være alt fra 0,5 dl til 5 dl.. Og 5 dl er aaaltfor mye

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 21:21   #220
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Nå står ikke verden til påske. I dag laget jeg foccia med mindre olje og den ble perfekt. Hadde 1 dl i deigen, 1/2 dl i forma + slengte litt på toppen. I tillegg så fant ikke mannen aioli på butikken i dag, så jeg fant ut at jeg skulle prøve å lage selv som så mange her inne skryter av er så enkelt, og jammen ble det kjempegodt og det var kjempe enkelt. Hadde ikke akkurat noe kvalitetsolje, men det ble godt for det. Neste gang skal jeg kjøpe ordentlig god olivenolje.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no