Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Oppgaver til en lærercache - tips?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 13:24   #1
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Oppgaver til en lærercache - tips?

Jeg har planer om å legge ut en geocache på skolen der jeg jobber, og i den forbindelse håper jeg at mange kreative sjeler kommer med forslag.

Det er flere muligheter - jeg kan lage oppgaver som gir tall til koordinatene der cachen ligger, eller jeg kan gi oppgaver som gir tall som låser opp boksen. Jeg har en boks med kodelås liggende - fire siffer. I utgangspunktet er jeg mest sugen på det siste - personlig syns jeg det er litt sånn middels å lete etter tall til koordinater, det er så kjipt når man har funnet feil tall og havner i langtvekkistan.

Men hva slags oppgave(r) skal jeg gi? Jeg underviser i norsk, samfunnsfag og historie - men oppgavene kan også være yrkesrettet siden jeg jobber på en yrkesskole.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 19:54   #2
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppgaver til en lærercache - tips?

Hvis du skal ha en ett-stegscache med kodelås, så må denne være en Unknown cache.
Har du flere steg, så blir det en multi.

Når det er sagt, er det noen muligheter for en lokalhistorisk løsning? F.eks at koden på kodelåsen er lik årstallet skolen ble bygget eller noe sånt. Eller at når de står ved cachen, så må de f.eks se hvor mange bjørketrær som kan ses, hvor mange steiner som ligger der, hvor mange fjelltopper man kan se fra punktet, lysstolper osv.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no