Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Avsporing: Har du spilt i korps?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Har du spilt i korps?
Nei. 84 44,21%
Ja, men jeg slutta innen ett år. 10 5,26%
Ja, i 1-4 år. 15 7,89%
Ja, i mer enn 4 år. 39 20,53%
Ja, i mange år, og også som voksen (men ikke nå lenger). 27 14,21%
Ja, i mange år, og jeg gjør det fortsatt. 8 4,21%
Annet/tut og kjør 7 3,68%
Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-12, 14:01   #61
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Jeg spilte fiolin i orkester i en årrekke, men tenkte ikke på dette som Annet i denne sammenhengen, så jeg svarte nei. Men klart det er mange fellestrekk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 16:53   #62
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Spilt klarinett i en del år ja. 5 kanskje?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 16:55   #63
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

En kort gjesteopptreden på trompet, i et strikst korps hvor jeg aldri fikk rykke opp fra aspirant (vel, jeg øvde da heller ikke noe særlig). Jeg er usikker på hvor lenge jeg holdt på, men jeg er ganske sikker på at det var mer enn et år.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 17:57   #64
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Jeg fikk med meg to drilløvelser før jeg fant ut at jeg heller ville begynne med noe helt annet - teller det?

Dette er mer meg:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 18:18   #65
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Jeg ønkset egentlig mest av alt å spille trommer. Jeg var så fasinert av gardistene som trikset med trommestikkene. Også var jeg ei skikkelig "guttejente".

Pappa hvisket i øret på de som delte ut intrumenter, at han ikke trodde trommer var så lurt. Vi bodde nemlig i blokk.
Naboene syntes sikkert det var mer enn nok at brodern og jeg sto på hvert vårt rom og øvde på forskjellige intrumenter og forskjellige låter. Hadde jeg fått utdelt trommer tror jeg vi hadde blitt kastet ut av boretslaget.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 19:32   #66
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Ja også litt som voksen.
Nå har 9-åringen begynt, til farens forargelse
Han har ikke noe forhold til korps, og har vel ikke noe positivt inntrykk ....foreløpig.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 20:15   #67
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Nei, aldri.
Vi bodde i utlandet de årene jeg gikk på barneskole, så det var aldri aktuelt. Men jeg er ikke så sikker på om det ville vært mer aktuelt om vi hadde bodd her hjemme.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 20:34   #68
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Forsøkte å få lyd i klarinett, men endte opp med drillstav i stedet.

Det holdt til noen år i uniform - hvor mange vet jeg faktisk ikke.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 20:37   #69
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Ja, også som voksen. Litt til og fra etter jeg fikk barn, men nå er det helt slutt. Gikk på Toneheim og hadde planer om Musikkhøgskolen, men fant ut at det ikke var noe for meg. Også tok de inn 0 eller 1 på det instrumentet hvert år, og så god var jeg ikke.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 20:41   #70
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Nei, men spilt mange år i strykeorkester.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 20:52   #71
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Har spilt kornett i korps siden jeg var 10, spiller enda ! To skolekorps og 6 voksenkorps har jeg vært innom. Pluss noen storband, inkl. studentbandet der jeg møtte mannen . Har spilt på tidvis høyt nivå, deltatt i haugevis av NM og andre konkurranser. Nå spiller jeg i et "pensjonistkorps", knallgøy . Verdens beste hobby!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 21:33   #72
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Begynte på igjen i fjor etter 17 års pause.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 22:00   #73
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Nei, jeg turde ikke begynne for jeg kunne jo ikke spille. Og foreldrene mine var noen slappinger hva oppmuntring til fritidsaktiviteter gjaldt, så da ble det til at jeg valgte det de likte minst - riding.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 22:01   #74
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Ja, hele barneskolen. Spilte althorn de første årene, og byttet så til trombone. Fikk aldri samme dreisen på den, så jeg deltok mindre og mindre og ga meg til slutt.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 09:37   #75
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Jeg har en 3 uker lang karriere som klarinettspiller.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 11:06   #76
Foxy
Nybegynner
 
Foxy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 18
Foxy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Jepp! Korpsjente i åresvis og fikk spilt flere år som voksen. Supersosialt og så er det så flott å spille sammen med andre!
Jeg er gift med en musiker (som hater korpsmusikk) så jeg får heldigvis masse musikk i hverdagen.

Foxy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 12:28   #77
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Jepp, det har jeg. Begynte som niåring på notekurs, og spilte fram til jeg gikk ut av videregående. Jeg gikk i et fantastisk skolekorps, som også hadde eget storband jeg spilte i. Jeg begynte på kornett, så byttet jeg til baryton et par år etter da de trengte det. Noen år etter trengte de flere på tuba, så da spilte jeg det. I storbandet spilte jeg trombone.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 21:35   #78
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Nei. Jeg var speider istedet.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no