Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Anbefal meg en god restaurant i Oslo, som egner seg for familier

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-12, 17:06   #41
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god restaurant i Oslo, som egner seg for familier

Det er Argent på Operaen som er fine dining, og jeg kan ikke si at jeg er helt enig i at ungene kan tumle rundt på Sanguine uten å forstyrre noen heller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 17:07   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god restaurant i Oslo, som egner seg for familier

... men det er god mat på Sanguine, for all del.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 17:09   #43
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en god restaurant i Oslo, som egner seg for familier

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ikke noe for oss som foretrekker Troika framfor muggost, med andre ord.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 17:19   #44
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en god restaurant i Oslo, som egner seg for familier

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Sorry, det var ikke meningen å være ufin. Er det restauranten på grunnplanet du mener? Har de god mat altså? Jeg tenker sant og si på den som en sånn "skynd deg å spise på 20 minutter i pausen", og har aldri vurdert den som et alternativ til å spise skikkelig mat.

Jeg har spist veldig god fireretters middag i restauranten på grunnplan i operaen.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 20:00   #45
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god restaurant i Oslo, som egner seg for familier

Jeg har også fått riktig så god mat på Sanguine. Men det er enda bedre å sitte på Ekebergrestauranten og titte ned på Operaen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 21:30   #46
Sweet Dee
Nybegynner
 
Sweet Dee sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 2
Sweet Dee har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefal meg en god restaurant i Oslo, som egner seg for familier

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Maaemo? Det er en aldeles fantastisk restaurant, og jeg ble kjempeglad over nyheten. Bortsett fra at jeg angrer på at vi ikke allerede hadde bestilt oss bord i juni, som vi hadde snakket om, for nå blir det sikkert helt umulig å få plass.

- Men den hadde uansett ikke passet deres behov, Teo. Tror jeg nok bestemt.

Nå feiret Dagsrevyen akkurat stjernene med å si at nå blir det vanskelig å få bord ja! Håper dere har fått booket, vi angrer på at vi ikke har vært der allerede.

Sweet Dee er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 09:50   #47
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en god restaurant i Oslo, som egner seg for familier

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Sorry, det var ikke meningen å være ufin. Er det restauranten på grunnplanet du mener? Har de god mat altså? Jeg tenker sant og si på den som en sånn "skynd deg å spise på 20 minutter i pausen", og har aldri vurdert den som et alternativ til å spise skikkelig mat.

Men ungene mine får altså ikke "tumle" når vi er på restaurant.

Oi, oi - man har uttalt seg upresis.
Let me rephrase:
På Sanguine er det såpass stor plass rundt at barna kan ta seg en runde og se seg omkring i foajeen hvis de synes det blir lenge å sitte til bords. Med tumleplass mener jeg ikke at det er greit å løpe, hoie og skråle rundt, selvfølgelig. Det får heller ikke mine barn lov til.

Og så opprettholder jeg anbefalingen. Vi har spist der flere ganger og har aldri blitt skuffet.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 09:57   #48
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god restaurant i Oslo, som egner seg for familier

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Oi, oi - man har uttalt seg upresis.
Let me rephrase:
På Sanguine er det såpass stor plass rundt at barna kan ta seg en runde og se seg omkring i foajeen hvis de synes det blir lenge å sitte til bords. Med tumleplass mener jeg ikke at det er greit å løpe, hoie og skråle rundt, selvfølgelig. Det får heller ikke mine barn lov til.

Og så opprettholder jeg anbefalingen. Vi har spist der flere ganger og har aldri blitt skuffet.

Ah. Det høres mer ut som noe som kunne være aktuelt. Og interessant å høre fra flere at de har god mat i Operaen; det har liksom ikke slått meg at var mulig.

Vi skal i operaen dagen etter. Det var kanskje en idé å legge en middag der også?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:02   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god restaurant i Oslo, som egner seg for familier

I operaen er det fine sklier i garderoben.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:08   #50
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en god restaurant i Oslo, som egner seg for familier

Bare vær obs på en ting, Teo, sånn hvis du har barn som min yngste. Han blir ellevill ved synet av Operaen, han elsker å klatre, skli og turne rundt på alt som er av møblement. Jeg får tilføye at jeg bare har latt ham gjøre det jeg ser at andre barn gjør, men det er altså mulig å klatre på garderobestativene, skli innerst i garderoben og ved inngangspartiet, og toalettene er også en sikker vinner når det kommer til vannlek. Jeg har definitivt et slikt barn som mange irriterer seg over, og vi pleier å bidra til å holde lydnivået oppe...

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:10   #51
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god restaurant i Oslo, som egner seg for familier

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Bare vær obs på en ting, Teo, sånn hvis du har barn som min yngste. Han blir ellevill ved synet av Operaen, han elsker å klatre, skli og turne rundt på alt som er av møblement. Jeg får tilføye at jeg bare har latt ham gjøre det jeg ser at andre barn gjør, men det er altså mulig å klatre på garderobestativene, skli innerst i garderoben og ved inngangspartiet, og toalettene er også en sikker vinner når det kommer til vannlek. Jeg har definitivt et slikt barn som mange irriterer seg over, og vi pleier å bidra til å holde lydnivået oppe...

Hun som er fem får ikke være med i Operaen. (Vi skal se Askepott.) Jeg vil verken henne eller meg så vondt.

Min yngste er i grunnen villig til å sitte stille veldig lenge, så lenge hun får sitte med iPad og spille, men sklier i garderoben er notert.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 19:40   #52
de2beste
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 25
de2beste har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefal meg en god restaurant i Oslo, som egner seg for familier

Jeg hadde desidert tatt de med på Yayas!! fantastisk god mat og koselig og "ny" steming som man skal leite langt etter. Man føler man sitter i en bungalow i thailand. Ja, det er thailandsk mat Masse flotte lys å se på, og mye annet også! Alt er tatt med hjem til Norge fra Thailand. Er svensk eid! Maten er også fantastisk god, og veldig billig! De har flere resturanter i oslo. Aker brygge, Majorstua og ett sted i Sentrum, usikker på hvor.

En gang i timen kommer det "lyn og torden". Noe ungene syns er stas

Men bare pass på; står det sterk i menyen så er det sterkt!!! Så velg det som er mildt til barna, unngå også litt sterk til barna. Supert sted og vi har vært her mange ganger. Men bestill bord på forhånd, da det alltid blir fult.

http://www.yayas.no/

de2beste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 22:01   #53
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god restaurant i Oslo, som egner seg for familier

Takk for tips, de2beste. Jeg tror kanskje ikke thailandsk mat er det jeg velger når jeg skal ha en tradisjonell meny, men jeg skal absolutt ha det i bakhodet til en gang jeg er i annet selskap.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 22:10   #54
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god restaurant i Oslo, som egner seg for familier

Yayas er jo ikke akkurat stedet man feirer en rund dag da. Det er jo trivelig der, for et venninnetreff type, men de har vel nettopp blitt slaktet i de siste anmeldelsene og er ikke akkurat særlig safe til det formålet Teofelia skisserer. For å si det mildt. Men det har jo Teofelia forsåvidt konstatert selv også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no