Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Varm sjokolade

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-16, 23:01   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm sjokolade

Å skrekk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 23:35   #22
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Garantert smak og behag. jeg syns varm sjokolade er skrekkelig, uansett om det er gjort på mørk eller lys sjokolade, og uansett mengde sukker. Det er ubeskrivelig kvalmt å drikke den tykke sausen. :kvalm: Jeg liker helt vanlig kakao, laget på melk, kakao, litt sukker og kanskje litt vanilje, kanel, chili og kardemomme.

Tykk saus? Da har du hatt oppi for lite melk.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 23:42   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varm sjokolade

Lager med kokesjokolade, gjerne blanding av lys og mørk om jeg har og litt sukker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 07:50   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Tykk saus? Da har du hatt oppi for lite melk.

Jeg har ikke oppi noe som helst, for jeg lager det ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 12:01   #25
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varm sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

For de som liker tykk, kremet, varm sjokolade, så kan jeg anbefale å bruke kondensert melk. Det er en julespesialitet her i heimen.

Funker det også med Viking melk? Jeg har en åpen boks i kjøleskapet.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 12:09   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm sjokolade

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Funker det også med Viking melk? Jeg har en åpen boks i kjøleskapet.

Ja, jeg mener det er det jeg har brukt, men det går så lang tid mellom hver gang (ble aldri forrige jul) at jeg må sjekke hva "kondensert melk" egentlig er.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 23:47   #27
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.861
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varm sjokolade

Jeg lager alltid varm sjokolade på lettmelk med 70 % sjokolade fra Freia eller Divine og med maks en spiseskje sukker. Det smaker godt og ikke det minste bittert og kvalmt såh.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 00:13   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm sjokolade

Den varme sjokoladen jeg (en sjelden gang) lager er ikke i nærheten av tykk saus, men smaker mye bedre enn kakao. Bruker Dronningsjokolade og lettmelk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 09:41   #29
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm sjokolade

Dronningsjokolade og melk funket som bare det! Nå blir det vel en 10 år til neste gang. Neida, det er virkelig mye bedre enn kakao, synes jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 10:00   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Den varme sjokoladen jeg (en sjelden gang) lager er ikke i nærheten av tykk saus, men smaker mye bedre enn kakao. Bruker Dronningsjokolade og lettmelk.

Jeg er vokst opp med kakao på skummet melk, så jeg syns kakao på h-melk blir for tykt også. Når man smelter en sjokoladeplate og blander ut med melk får man med både kakaofettet og det ekstra sukkeret og blir selvsagt noe tykkere. I tillegg minner det meg om en fransk kopp med varm sjokolade som jeg fikk som barn, som rett og slett var smeltet sjokolade. Så noe er selvsagt i mitt hode, noe er vane, men tykkere, det er det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 22:34   #31
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Varm sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

70 %-sjokolade er jo djevelens verk - må ha sukker oppi, ja.

Enig!

Her bruker vi Freia Regia originalkakao (med sukker selvsagt!), synes den er best.https://www.google.no/imgres?imgurl=...act=mrc&uact=8

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 22:37   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm sjokolade

Å, jeg synes det smaker mye bedre med Bakekakao. Men jeg liker mørkt og bittert, jeg bruker mer kakaopulver og mye mindre sukker enn det som står i oppskriften.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 23:08   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Å, jeg synes det smaker mye bedre med Bakekakao. Men jeg liker mørkt og bittert, jeg bruker mer kakaopulver og mye mindre sukker enn det som står i oppskriften.

Jeg og blander på smak, ikke etter oppskrift. Jeg har en superdeilig kakao fra Belgia, der har de hundrevis av varianter med ulike forhold mellom kakaofett og kakao.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-16, 08:08   #34
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er vokst opp med kakao på skummet melk, så jeg syns kakao på h-melk blir for tykt også. Når man smelter en sjokoladeplate og blander ut med melk får man med både kakaofettet og det ekstra sukkeret og blir selvsagt noe tykkere. I tillegg minner det meg om en fransk kopp med varm sjokolade som jeg fikk som barn, som rett og slett var smeltet sjokolade. Så noe er selvsagt i mitt hode, noe er vane, men tykkere, det er det.

Det er jo selvfølgelig litt fetere enn skummet melk med kakao, men en plate mørk kokesjokolade smeltet i vann og tilsatt 1-1,5 liter lettmelk er på ingen måte noen tykk saus. Jeg har også smakt varianten som ER en tykk saus, av smeltet sjokolade med bittelitt helmelk eller kremfløte, og det blir jo mer en en litt voldsom dessert enn en drikk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-16, 17:20   #35
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.861
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varm sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

70 %-sjokolade er jo djevelens verk - må ha sukker oppi, ja.

Sukker er djevelens verk, ja. Jeg har gjort et eller annet med kostholdet mitt som gjør at jeg fort synes ting er for søtt. Den spiseskjeen jeg pleier/pleide å ha oppi 70 % drikken min, blir bare mindre og mindre og mindre...

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no