Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Verdens beste hvitløkspressedings

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-16, 11:13   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Verdens beste hvitløkspressedings

Nei, jeg vil ikke alltid bruke kniv. Av og til trenger man hvitløksmos. Det jeg ikke trenger er hvitløksgugg under neglene når man må pille ut det som blir liggende igjen av skall.

Hva er din beste hvitløkspressedings?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 11:18   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings





Null gris.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 11:22   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Hvor lenge holder den seg i kjøleskapet? Er det bare hvitløksmos?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 11:25   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Denne fra Zyliss presser veldig bra. Det tyter ikke opp på oversiden og det følger med en dings for å rense hullene.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 11:26   #5
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Denne var veldig grei å bruke, og rengjøre. Til den knakk på midten... https://www.kitchn.no/nettbutikk/kjo...dskaper/20062/

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 11:27   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvor lenge holder den seg i kjøleskapet? Er det bare hvitløksmos?

Den holder seg minst en måneds tid etter at den er åpnet vil jeg tro, vi bruker den opp før den blir dårlig hvertfall. Jeg tror det bare er hvitløk oppi, jeg kan sjekke på tuben når jeg kommer hjem.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 11:38   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Denne, fra eva solo, er den desidert beste jeg har hatt, noen gang.

Unødvendig jålete at den står slik oppi en munnblåst (faktisk ) glassbeholder, og liksom skal ligne en hvitløk (min ligger i en skuff, hvitløken oppbevares et annet sted, og glassbeholderen brukes til andre ting), og prisen var jo helt komisk (jeg har fått min i gave, og ante ikke før nå at den var så dyr). Men som sagt, den er fantastisk bra. Og ikke minst, lett å gjøre ren. Du trenger ikke en ekstra dings for å få vekk hvitløksrestene.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-01-16 kl 12:18.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 11:43   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Ikea sin.
Du kan ta ut den delen som guggen ligger igjen i, slik at den er lettere å rengjøre. Jeg pleier bare bruke enden på en teskje eller noe, så kommer alt ut.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00089163/

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 11:46   #9
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Har den Veobra har, liker den godt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 11:49   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Vi har den samme som Lille*My, og den er veldig bra. Kan signere slt hun sier, inkludert at vi fikk den i gave (lurer på om det var fra Esme, det var i alle fall hos henne jeg så den først) og at glassbeholderen er jålete og at vi ikke bruker den.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 12:06   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi har den samme som Lille*My, og den er veldig bra. Kan signere slt hun sier, inkludert at vi fikk den i gave (lurer på om det var fra Esme, det var i alle fall hos henne jeg så den først) og at glassbeholderen er jålete og at vi ikke bruker den.

At de har et reklamebilde med spirende hvitløk på, sier jo alt om deres ideer om form og funksjon.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 12:06   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Har også brukt Eva Solo sin, den var så god at xen ville ha den med seg. Jeg bruker nå kniv og ønsker meg Eva Solo sin. Hullene er på siden, så den er lett å rengjøre.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 12:07   #13
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Måtte jo dele hvitløken i båter for å få den oppi den glassdingsen, helt teit egentlig.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 12:12   #14
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Jeg har en litt eldre utgave av den Veobra har og den er kjempegod. Den dingsen til å få vekk det som blir igjen i hullene, fungere veldig godt. Den i Heimen er minst 15 år gammel, mens den jeg har i Nordhuset "bare" er 10 år gammel. Begge er like gode fortsatt og brukes mye. (Her høres det ut som jeg aldri bruker kniv, det er ikke sant altså.)

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 12:13   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Ikea sin.
Du kan ta ut den delen som guggen ligger igjen i, slik at den er lettere å rengjøre. Jeg pleier bare bruke enden på en teskje eller noe, så kommer alt ut.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00089163/

Nei, det er den jeg syns er så teit at jeg kvittet meg med den. Delene havnet også alltid på to ulike steder.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

At de har et reklamebilde med spirende hvitløk på, sier jo alt om deres ideer om form og funksjon.


__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 12:31   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har en litt eldre utgave av den Veobra har og den er kjempegod. Den dingsen til å få vekk det som blir igjen i hullene, fungere veldig godt. Den i Heimen er minst 15 år gammel, mens den jeg har i Nordhuset "bare" er 10 år gammel. Begge er like gode fortsatt og brukes mye. (Her høres det ut som jeg aldri bruker kniv, det er ikke sant altså.)

Vi har også en eldre modell. Minst like gammel om din og fungerer fortsatt supert. Vi har mistet den lille dingsen, men det er ikke vanskelig å få ut restene.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 12:33   #17
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Vi har Jamie Oliver sin. (Jada, jeg burde stå på lønningslista hans, sånn jeg holder på.) Det er den eneste vi har hatt som det går strålende å presse hvitløk med skallet på med. Restene vipper jeg ut med spissen på en kniv, og så hiver jeg den i oppvaskmaskinen, og det som måtte sitte igjen går bort der. Vi har hatt sånn med uttagbar presse, og den syntes jeg var noe herk. Jeg husker ikke om det var jeg eller mannen som nærmest mista den innsatsen med vilje, så vi kunne kjøpe en ny...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 12:56   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Kan du raspe hvitløk da? Det blir nesten som mos synes jeg. Det gjør ofte jeg. Samme type rivjern som jeg river parmesanost på.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 12:57   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Kan du raspe hvitløk da? Det blir nesten som mos synes jeg. Det gjør ofte jeg. Samme type rivjern som jeg river parmesanost på.

Joda, men da går jo lett fingertuppene. Og det tar tiiiiiid. Jeg vil liksom bare ha svosh-mos. :lat:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 13:16   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste hvitløkspressedings

500 kroner for en hvitløkspresse!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no