Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikking for super-dummies

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-23, 23:38   #261
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.588
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Jeg spurte på strikkebutikken, og det var null stress. Fikk tråd og sydde den den løst inn i vrangmaskene på innsiden. Skal strikke sammen halskanten nå. Hun i butikken sa at den også kan ligge løst inni, men jeg synes det virket enklest å sy den inn. Det var lettere enn på den videoen, men uansett veldig lite jobb.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-23, 10:09   #262
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.419
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Så langt du har kommet med strikkekunskapene dine, Input!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-23, 11:33   #263
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.588
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Takk! Og ja, jeg har lært veldig mye. Det har vært veldig gøy! Men har også innsett at den viktigste regelen for meg er at jeg ikke må fullføre ting jeg ikke liker. Om jeg virkelig ikke liker det, dropper jeg det. Gidder ikke ha masse uferdige greier liggende heller.

Men det ble egentlig veldig lite strikking etter denne tråden. Den romperen og et par votter var det siste jeg fullførte. Strikket ingenting mens jeg var syk pga. tynn/sår/ødelagt hud på hendene mens jeg fikk cellegift. Etter at jeg begynte igjen har jeg rekket opp/kastet en del prosjekter jeg har hatt liggende, jeg strikket så stramt at mye av det var vanskelig å få av pinnene.

Nå koser jeg meg veldig, mens jeg grubler støtt og stadig på garnpriser. Da jeg vokste opp var hjemmestrikk litt flaut, for da var man fattig. Nå er genseren jeg strikker mye dyrere enn en ullgenser jeg har kjøpt i butikken. Har garnprisen endret seg?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-23, 12:52   #264
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Jeg tror det er garnkvalitetene som er blitt uendelig mye bedre, mykere og kløfrie, det koster nok mye. Ren tipping.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-23, 14:50   #265
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Garnprisene har endret seg. Faktisk har de steget ganske mye bare etter at jeg begynte å strikke for 3 år siden. Under pandemien ble strikking svært populært, og prisene steg masse. I tillegg er det mer fokus på rettferdig ull, både dyrevelferd og produksjon, og det betaler man ekstra for. Det finnes billigere alternativer, men ofte er denne ulla blandet med nylon eller at produsenten ikke kan garantere for dyrevelferd og/eller ordentlige arbeidsforhold under produksjonen.
Bruken av mohair fordyrer mange strikkeprosjekter. Spesielt Petiteknit er jo glad i å bruke mohair, og jeg syns jo selv at det er veldig pent.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 19:03   #266
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Detber helt sikkert innlysende men jeg er usikker så jeg spørr. I oppskriften står det: Legg opp på pinne nr 5, 192 m og strikk mønster 1 rundt etter diagrammet. Etter ca 6 cm skift til pinne nr 6 og fortsett med mønster 1 som før. Sett et merke i hver side med 96 m til hver del. Når arbeidet måler ca 45 cm, deles arbeidet i hver side for ermeåpning og ryggen strikkes først.
Bakstykket: fortsett frem og tilbake med mønster 1 som før til arbeidet målet 72 cm.

Hvordan deler jeg? Skal jeg da bare strikke 96 m frem og tilbake?Hva gjør jeg med den delen jeg ikke strikker på? Jeg har kjøpt maskewire. Skal jeg legge 96 m på en maskewirw og bare strikke på bakstykke?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 19:04   #267
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.588
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Ja, Propella. De andre setter du over på maskewiren.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 19:07   #268
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.588
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Og et tips du kanskje ikke trenger; sjekk strikkefastheten din. Jeg strikker mye løsere frem og tilbake enn rundt, så første gang jeg strikket V-hals og begynte med frem og tilbake, fikk jeg en genser som var to størrelser større over brystet enn rundt magen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 19:12   #269
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Takkfor svar og tips Input!
Jeg har kun strikket en genser tidligere og det var Novice genser fra Petiteknit. Jeg var veldig glad for alle YouTube videoene som kunne vise meg hvordan man skulle gjøre det. På denne genseren er det ikke noen YouTube videoer å følge. Jeg er jo så nybegynner at jeg trenger alle tips jeg kan få.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 19:14   #270
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Samme her, jeg strikker 1/2 pinne strammere rundt og rundt enn frem og tilbake.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 19:25   #271
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Fortsetter jeg med samme rundpinne når jeg skal frem og tilbake?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 20:46   #272
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.588
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

I utgangspunktet, ja. Men jeg ville strikket eneren glattstrikket prøvelapp først. Jeg hater å rekke opp.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-23, 21:45   #273
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Jeg trenger hjelp igjen! Den genseren her har vært en utfordring..

Det står følgende:
Høyre forstykke
Fortsett fram og tilbake med mønster 1 som før, MEN når arbeidet måler 64 cm (målt midt i arbeidet) settes de 6 første m på en hjelpepinne for halsfelling. Dell deretter på halssiden med 3 m 1 gang, 2 m 2 ganger 1 maske 1 gang. Strikk til forstykket er like langt som ryggen.

Det jeg lurer på er der det står midt i arbeidet, betyr det at jeg stoppe å strikke halvveis på den runden? Eller skal jeg strikke helt ut? Sette 6 m på hjelpepinne, er greit, tror jeg. Da tar jeg en strikkepinner og lar de 6 maskene være på den. Hvordan skal jeg felle? Skal jeg strikke frem igjen tilbake, felle av 3 m. Strikke frem igjen tilbake igjen og felle av 2 masker, strikke frem og tilbake og felle av 2 masker. Strikke frem og tilbake felle av 1 maske. Så strikke så bakstykke og høyre forstykke er like lange?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-23, 10:31   #274
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.588
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Det der skjønte jeg ingenting av, Propella. Er det for å få forhøyet i nakken? Så de du setter av er foran på halsen? I så fall gjetter jeg at du skal strikke de andre maskene frem og tilbake. Men helt ærlig, jeg skjønte ingenting. Har du kommet videre?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-23, 10:33   #275
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Jeg så på bilder av genseren og gjorde det jeg trodde var riktig. Så får jeg se når jeg er ferdig med venstre side om jeg har gjort riktig.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-23, 08:17   #276
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.017
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Jeg har problemer med å skjønne instruksjonene i en oppskrift, kanskje noen her kan hjelpe?

Jeg strikker leafy unravelry vest fra Pickles.

I oppskriften står det følgende om fellinger:

Sitat:

(Husk at man må strikke 2 masker for å felle
av 1 maske. Det vil derfor være 1 maske igjen
som du “bruker” i antall masker strikket rett.
(vanlig måte å telle/felle av))

Jeg tolker fellinger som å strikke to rett sammen, men er det riktig? Da får jeg ikke neste instruksjon til å gå opp nemlig, når det da står:

Sitat:

*Fell av 3 masker, strikk 5 masker rett* Gjenta mellom * og *
til 6 masker gjenstår. Fell av 3 masker, strikk 3
masker rett.

6 masker der 3 felles av og 3 strikkes rett? Feller jeg av tre med å strikke sammen er det jo ingen igjen? Her er det noe muffens.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-23, 10:19   #277
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg har problemer med å skjønne instruksjonene i en oppskrift, kanskje noen her kan hjelpe?

Jeg strikker leafy unravelry vest fra Pickles.

I oppskriften står det følgende om fellinger:


Jeg tolker fellinger som å strikke to rett sammen, men er det riktig? Da får jeg ikke neste instruksjon til å gå opp nemlig, når det da står:

6 masker der 3 felles av og 3 strikkes rett? Feller jeg av tre med å strikke sammen er det jo ingen igjen? Her er det noe muffens.

Jeg forstår det som at man feller en og en maske slik man gjør når man avslutter et arbeid, ikke strikker dem sammen. Med andre ord: Strikk en, løft denne over neste maske. Når du har felt tre vil du da ha en maske på pinnen - denne teller som den første av de rette i resten av rapporten. Jeg har mønster og garn liggende og har planer om å legge opp en av de nærmeste dagene. Jeg ser ikke helt for meg hvordan det blir seende ut, det skal jo slippes opp masker etter hvert, så det beste er sikkert å prøve noen runder.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-23, 10:27   #278
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.017
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg forstår det som at man feller en og en maske slik man gjør når man avslutter et arbeid, ikke strikker dem sammen. Med andre ord: Strikk en, løft denne over neste maske. Når du har felt tre vil du da ha en maske på pinnen - denne teller som den første av de rette i resten av rapporten. Jeg har mønster og garn liggende og har planer om å legge opp en av de nærmeste dagene. Jeg ser ikke helt for meg hvordan det blir seende ut, det skal jo slippes opp masker etter hvert, så det beste er sikkert å prøve noen runder.

Takk for innspill, jeg skal teste det og se om jeg får det til å gå opp.

Om ikke får jeg vente til du har kommet like langt og kan gi meg fasiten.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-23, 10:58   #279
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg forstår det som at man feller en og en maske slik man gjør når man avslutter et arbeid, ikke strikker dem sammen. Med andre ord: Strikk en, løft denne over den neste masken du strikker.

Jeg ser jeg burde ha skrivi det sånn som over - poenget er uansett å felle ved å løfte forrige maske over den neste. Da må man strikke to for å felle en, slik de beskriver.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-23, 20:07   #280
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Når det står følgende i strikkeoppskrift:
Strikk vrangbord 7 cm. Bytt til p nr 5 og fortsett med glattstrikk. Samtidig på 1. omgang strikkes 2 m hver m. (altså dobler antall masker, det er greit og jeg har gjort det).

Når arbeidet måler 15 cm, felles 4 m jevnt fordelt. Betyr det at når det måler 15 cm med vrangborden eller måler jeg 15 cm fra vrangborden?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no