Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

"Gode uteklær"

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-07, 09:20   #101
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Jeg har forøvrig kjøpt Devolds "ludvig og solan"-undertøy. Det virker veldig allright.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:40   #102
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Man får jo klær med bomull innerside og ull ytterside. Cubus har det, og kjøpte et merke i oslo som het "steffans" som også var sånn. Mener Joha sitt ull også har bomull innerside, men er ikke sikker.
Er dette vi bruker til våre, siden de har tegn til atopisk eksem.
Ble anbefalt det. (men i farten husker jeg ikke hvor jeg har hørt eller evt lest det)



(har ikke lest alle innleggene, i tilfelle det står tidligere i tråden)

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:43   #103
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.831
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

De har det på Byhaven.
På den barneklærbutikken øverst det, ved Kid.
Lille Martine ellerno?


Takk, G

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:09   #104
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.919
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Man får jo klær med bomull innerside og ull ytterside. Cubus har det, og kjøpte et merke i oslo som het "steffans" som også var sånn. Mener Joha sitt ull også har bomull innerside, men er ikke sikker.
Er dette vi bruker til våre, siden de har tegn til atopisk eksem.
Ble anbefalt det. (men i farten husker jeg ikke hvor jeg har hørt eller evt lest det)



(har ikke lest alle innleggene, i tilfelle det står tidligere i tråden)

Joha har også ullundertøy med bomullsfor. Det er kjempemykt, klør ikke og holder seg veldig bra!!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 22:37   #105
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Har brukt 1500 kr sånn ca, på ull fra topp til tå

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 23:38   #106
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

1500? Jeg er oppe i det dobbelte. Og hun trenger mer.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 23:59   #107
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Kva kjøper dykk sidan det blir så dyrt?.
Her er det to sett ull undertøy, to sett ullfrotte og sokker som trengs

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 08:42   #108
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Hun har nå 2 strømpebukser og 2 longs.
4 bodyer. 2 luer og ca 4-5 par ullsokker.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 08:44   #109
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Name-it har tynne ullsokker med 70 % ull for den søte sum av 29:90. Det er billig det!

Prinsen har jo en strikkende mormor, så han får heldress i ull i år som i fjor. Veldig praktisk altså!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 10:11   #110
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Jeg var glad den høsten barnehagen sendte oss et detaljert skriv om hva ungene trengte. Der sto det listet opp alt fra dress og votter til hals og varme sokker.

Det de fortalte i barnehagen var at de fleste hadde det meste i orden, men at blant annet votter ofte var mangelvare. Dessuten var det mange barn som ikke hadde verken løs hals eller skjerf, og var veldig åpne i halsen. Også luer var ofte dårlige (for store, for små, dekket ikke ørene, osv). Og så var det mange som ikke hadde varme sokker med seg.

Vi bruker mye fleece i stedet for ull, og kombinert med superundertøy og gode, pustende dresser fungerer det utmerket.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 10:22   #111
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Kva kjøper dykk sidan det blir så dyrt?.
Her er det to sett ull undertøy, to sett ullfrotte og sokker som trengs

Har til nå fire sett med undertøy, en haug med sokker, to sett med ullfrotté, to luer i ull, votter i ull osv.

Trenger to sett med tykkere ull til å ha utenpå ullfrottéen, samt at jeg trenger et sett eller to med ullfrotté til. Jeg kjøpte et todelt og en dress og dressen var altfor stor. Så da satser jeg på to todelte til.

Det er dyrt å kle ungene riktig.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 10:47   #112
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Her går det også noen tusenlapper i ullklær, men så har han heldigvis en lillebror som kan arve. Eldstegutten min er et talent i å grise når han spiser, i tillegg til at makrell i tomat er en favoritt på skiven, og da nytter det ikke med bare to sett ulltøy. I tillegg skal han jo helst bade i dammene så må ha rikelig med skift i barnehagen. Og jeg har lagt min elsk på nøstebarn sine klær...
Men så synes ikke jeg at bra ulltøy til ungene er det verste å bruke pengene på.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:28   #113
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Har til nå fire sett med undertøy, en haug med sokker, to sett med ullfrotté, to luer i ull, votter i ull osv.

Trenger to sett med tykkere ull til å ha utenpå ullfrottéen, samt at jeg trenger et sett eller to med ullfrotté til. Jeg kjøpte et todelt og en dress og dressen var altfor stor. Så da satser jeg på to todelte til.

Det er dyrt å kle ungene riktig.

Uttapå ullfrotten att ja, her brukar me ullundertøy og berre ullfrotte uttapå. Aldri trengt meir sjølv om det til tider er kaldt her. Men kjem jo ann på ungane og kva slags dress ein har .
Votter og luer brukar me fra Reima.
Todelte ullfrotte er absolutt best syns me, så lenge dei er over 2 år ca.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:37   #114
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det de fortalte i barnehagen var at de fleste hadde det meste i orden, men at blant annet votter ofte var mangelvare. Dessuten var det mange barn som ikke hadde verken løs hals eller skjerf, og var veldig åpne i halsen. Også luer var ofte dårlige (for store, for små, dekket ikke ørene, osv). Og så var det mange som ikke hadde varme sokker med seg.
.

Dette har eg og sett i barnehagen og må si eg syns synd på dei ungane som hverken har med seg tjukke sokker, skikkelige luer/votter o.l. Men det er og forskjell på ungane. Ei i barnehagen kunne absolutt ikkje bruke ull og måtte nesten ha minst mulig under dresser, blei veldig varm med for mykje kle.
Men viktig med riktige kler ja . Her har me orden på alt og løs hals er et must om vinteren.
Storebror insiterer å på å bruke hansker for det meste, men skal han vere lenge ute må han ha votter. Eg er ikkje glad i hansker på små.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:40   #115
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Uttapå ullfrotten att ja, her brukar me ullundertøy og berre ullfrotte uttapå. Aldri trengt meir sjølv om det til tider er kaldt her. Men kjem jo ann på ungane og kva slags dress ein har .
Votter og luer brukar me fra Reima.
Todelte ullfrotte er absolutt best syns me, så lenge dei er over 2 år ca.

Jeg har bare kjøpt sånn helt tynn ullfrotté. Husker Emma hadde en mye tykkere dress da hun var liten. Billig greie fra Sparkjøp, men den holdt gitt. Jeg bruker forresten uforet dress.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:50   #116
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har bare kjøpt sånn helt tynn ullfrotté. Husker Emma hadde en mye tykkere dress da hun var liten. Billig greie fra Sparkjøp, men den holdt gitt. Jeg bruker forresten uforet dress.

Ja med uforet dress trengs det meir ja
Me har litt tjukk ullfrotte fra Iris (Janus som har det merke).
Veldig gode og med høg glidelåshals

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:51   #117
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Iben bruker ullundertøy allerede. De er tross alt ute hele dagen. Skal kikke på den der.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:55   #118
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Ja samme her, syns det er surt no

Trur dei selg den Iris ullfrotten på Sparkjøp faktisk. Fins i raudt og.
Kanskje det var slik dress du hadde?. Det nuppar litt men ikkje plagsomt syns eg.
Tredjemann som brukar dressen no. Har hatt heil dress fram til ca 2 år.
Kan kikke på alle tinga på janus.no.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:56   #119
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Ja, en slik som nuppet litt, den var super. Jeg syns det er vanskelig å se tykkelsen på dem, men når du sier disse er tykke, så tror jeg på deg. De jeg har kjøpt til nå har vært i den prinsesseullserien.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 12:02   #120
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Da er det sikkert den samme så da veit du kor tjukk den er
Akkurat passe tjukk til å ha uttapå ull undertøy. Prinsesseull har me ikkje handla. Men trur nok mellomste må få litt av det så ho slepp å ha berre mørkeblått . Dei er snart like store og så blir vesla som arver.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no