Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Billig middag

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-16, 11:45   #1
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Billig middag

Jeg har fått i oppgave å lage middag til 6 på onsdag

Hva lager jeg?
Jeg spiser lavkarbo/glutenfritt. (Jeg dropper bare ris pasta o.l og koker litt brokkoli eller noe)

Bør helst ikke koste mye da jeg har litt lite penger nå.

Hode mitt er fastlåst

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-16, 11:52   #2
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig moddag

Noe med kylling, en gryte eller stekte fileter? Du kan få tak i rimelige kyllingfileter de fleste steder, for eksempel First Price sine. Blomkålris og brokkoli er godt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-16, 11:54   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig moddag

Umiddelbart tenker jeg på noe slags suppe? Hvis du vil ha det superenkelt så ta utgangspunkt i en Toro-pose eller to, og legg til litt pølse eller stekt kjøttdeig eller bacon. Evt starte med en pose frossengrønnsaker, suppegrønnsaker eller hva det heter.
Og så brød/rundstykker ved siden av.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 21:16   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig middag

Lage tomatsuppe fra bunn av, med kjøttboller og fløte i. Lag kjøttboller selv.

Hellstrøms blomkålsuppe med reker og brokkoli er kjempegod. Bytt gjerne ut rekene med bacon om det er billigere. Serveres med brød til de som vil ha det.
http://mat.tv3.no/oppskrifter/hellst...s-blomkalsuppe

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 21:39   #5
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig middag

Hot kyllingsuppe som står på Tine Matfløte. Foccacia til (som du ikke trenger å spise).

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 21:44   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig middag

Rema har jo nå "under hundrelappen"-kampanje igjen. Masse godt som selges - det er vel basert på "middag for 4" men...

Selv er jeg veldig glad i trines matblogg sin kyllingsuppe med ingefær, eple, gulrot og chili

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-16, 10:40   #7
Snipp
Aktiv
 
Snipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 142
Snipp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Billig middag

Lapskaus med nakkekoteletter. (råbillig hvis du kjøper frosne).

Snipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-16, 11:19   #8
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.394
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig middag

Svinekjøtt er billig, jeg ville brukt strimlet svinekjøtt. Lag en wok med grønnsaker som gulrot, brokkoli, paprika og blomkål. Vannkastanjer fra boks er deilig. Du kan lage din egen saus av soyasaus og krydder, jevne med maizennamel ristet ut i vann. Koke ris ved siden av til de som ønsker det.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-16, 14:11   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig middag

Enhver grønnsakssuppe laget fra bunnen av, med brød og smør til. Blomkålsuppe (eller blomkål og brokkoli), gulrotsuppe, potet og purreløksuppe....

Hvis du synes du vil spice det opp litt, kan man f.eks. skjære pølser i skiver og ha i en skål som folk selv kan putte opp i. En skål rømme for en klatt i midten.

Eller legge bacon eller pancetta på et bakepapir i ovnen og tørke det. Står det lenge nok, blir det helt sprøtt og kan brekkes over suppa. Kjempedigg.

Men bare suppe med brød til holder i massevis.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no