Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

[Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-16, 09:06   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

[Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

I dag opplevde jeg for første gang Facebooks inntog på Instagram - med algoritmisk fremvising av bilder fremfor den kronologiske. Jeg blir så irritert!

Siden jeg har innsett at jeg på noen områder er en dinosaur, lurer jeg på hva som er den neste store appen der alle de kule allerede har etablert seg og jeg kan komme snikende etter. Anyone?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 09:33   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

SnapChat er ikke ny, men jeg ser det er den jeg bruker aller mest nå. Der har 40-åringene tatt over for ungdommen igjen (eller ikke, mine bruker den veldig aktivt)

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 09:34   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.420
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

De hippeste av mine 40+ venner bruker mest my story på Snap ja. Selv bruker jeg fortsatt Instagram mest, men det er sjeldnere og sjeldnere jeg legger ut noe generelt. På facebook bruker jeg mest messenger, og ellers de gruppene jeg er med i (foreldregrupper til ungenes klassetrinn, fritidsaktiviteter o.l.). Men jeg har noen grupper med nære venner jeg deler alt mellom himmel og jord med på WhatsApp.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-06-16 kl 09:39.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 09:34   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Det er vel lenge siden Instagram var hipt. SnapChat tok vel over, men noe har nok tatt over for den også. Jeg vet ikke hva, jeg er fornøyd på Instagram og liker ikke Snap.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 09:42   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Min tenåring liker snap og VSCO. Men hun bruker fortsatt Instagram og Facebook.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 10:00   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Eg er så pottesur på den instagram-endringa at eg ikkje kan få sagt det. Eg er gamlis og sær og digge instagram. Men no, nope. Det er jo MASSE eg ikkje får med meg! Er det ingen mulighet til å endre innstillingar, det går jo an på Face.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 10:15   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Men altså, snapchat lissom? Jeg henger jo der, men litt av gleden min med instagram er at jeg kan se på ting, søke på tagger, hente inspirasjon. Ikke bare se et bilde i 3-10 sekunder og ikke helt vite hvordan jeg skal respondere.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 10:20   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Er det så hysterisk ille med algoritmer da? Jeg syns Facebook, Instagram og Snap oppfyller tre helt ulike behov, og det er jo ikkelisk at de erstatter hverandre. De utfyller hverandre. Når man snakker om at ungdommen går fra det ene til det andre er det egentlig heller ikke erstatting man snakker om, men endrede bruksmønstre av sosiale medier. De fleste ungdommer er jo fremdeles på FB, men de bruker det anderledes enn foreldrene. På samme måte som de bruker Snap og Insta anderledes.

Om man har glede av Insta er det jo bare å fortsette å være der, og sørge for å like bilder slik at algoritmene blir tilpasset ditt "behov".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 10:23   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Jeg synes ikke Instagram er så ille. Det har vært endringer på Facebook også som jeg har vært mindre fornøyd med i starten, men man blir jo vant til det. Jeg synes ikke Snap og den slags fyller samme behovet i det hele tatt, så jeg bytter ikke.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 10:39   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er det så hysterisk ille med algoritmer da?

Jeg synes det er ille at algoritmene ikke nødvendigvis er kjent. Det går mye på dette med å manipulere "virkeligheten". Men det var kanskje mer personlig du mente spørsmålet? Om jeg synes facebook/instagram/whatever passer meg med de algoritmene?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 10:53   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Jeg mente at det ikke endrer bruken i stor grad. Og hva mener du med at de ikke er kjent? Det er jo slett ingen hemmelighet at de brukes, og hva de tar utgangspunkt i.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 11:04   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Instagram er helt ok, men det helsikes reklamekjøret som er kommet i Facebook-feeden min - det får det snart til å tilte.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 11:17   #13
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er det så hysterisk ille med algoritmer da? .

Ikkje hysterisk ille, men eg syns eg går glipp av mykje.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 11:19   #14
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Ikkje hysterisk ille, men eg syns eg går glipp av mykje.

Korleis?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 11:21   #15
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg mente at det ikke endrer bruken i stor grad. Og hva mener du med at de ikke er kjent? Det er jo slett ingen hemmelighet at de brukes, og hva de tar utgangspunkt i.

Algoritmene er jo ikke kjente i den forstand at koden er åpen? Algoritmene + datamengden er jo FB sin største forretningsfortrinn. Tror kanskje vi tenkte på forskjellige ting.

... Men dette fikk meg til å gå inn på FB å titte, jeg har noen jeg ikke følger fordi jeg har valg det? Husker ingenting av dette, så det var jo greit å finne ut av.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 11:23   #16
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Korleis?

Før var jo det slik at då eg gjekk inn på insta scrolla eg ned og såg til eg kom dit eg hadde sett sist og var oppdatert. No ligg alt hulter til bulter; eit bilde lagt ut for 2 døgn sida ligg først og eg har ikkje sett det sjølv om eg var inne i går kveld. Så kjem eit bilde lagt ut for 1 minutt sida og det påfølgande bildet eg ser lika eg i går kveld ser eg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 11:26   #17
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Før var jo det slik at då eg gjekk inn på insta scrolla eg ned og såg til eg kom dit eg hadde sett sist og var oppdatert. No ligg alt hulter til bulter; eit bilde lagt ut for 2 døgn sida ligg først og eg har ikkje sett det sjølv om eg var inne i går kveld. Så kjem eit bilde lagt ut for 1 minutt sida og det påfølgande bildet eg ser lika eg i går kveld ser eg.

Sånt er faktisk litt travelt, ja.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 11:26   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Algoritmene er jo ikke kjente i den forstand at koden er åpen? Algoritmene + datamengden er jo FB sin største forretningsfortrinn. Tror kanskje vi tenkte på forskjellige ting.

Nei, at dette ikke er tilgjengelig syns jeg er så åpenbart at jeg ikke tenkte på at det kunne være det du mente.

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Før var jo det slik at då eg gjekk inn på insta scrolla eg ned og såg til eg kom dit eg hadde sett sist og var oppdatert. No ligg alt hulter til bulter; eit bilde lagt ut for 2 døgn sida ligg først og eg har ikkje sett det sjølv om eg var inne i går kveld. Så kjem eit bilde lagt ut for 1 minutt sida og det påfølgande bildet eg ser lika eg i går kveld ser eg.

Nå har algoritmene nettopp blitt innført da, så om du gir det litt tid så vil det gå seg til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 11:26   #19
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Sånt er faktisk litt travelt, ja.

Kjempetravelt

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-16, 11:27   #20
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Instagram] Hvilken app kommer til å ta over?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå har algoritmene nettopp blitt innført da, så om du gir det litt tid så vil det gå seg til.

Men har det egentlig gått seg skikkelig til på facebook?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no