Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Nytt produkt: kremfløte av kokosmelk

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-12, 20:53   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nytt produkt: kremfløte av kokosmelk

Dette er hvertfall et nytt produkt for meg. Jeg fant det på helsekosten her forleden, og har prøvd det et par ganger.

Resultatet: det blir ikke riktig like stivt som vanlig kremfløte, men det er jammen ikke langt unna. Man smaker godt at det er basert på kokosmelk, men det gjør ikke noe for oss. Som kakepynt og kremfløteerstatter synes jeg det er et godt alternativ.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 20:54   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt produkt: kremfløte av kokosmelk

Takk for tips!

Vi er havrefløteentusiaster (jeg fikser ikke risfløte), men det hadde gjort seg med litt variasjon.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 21:28   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nytt produkt: kremfløte av kokosmelk

Tusen takk for tips!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 21:44   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt produkt: kremfløte av kokosmelk

Det hørtes godt ut!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 23:42   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt produkt: kremfløte av kokosmelk

Det er superlett å lage det selv og, jeg gjør ofte det. Bare la en boks kokosmelk (ikke light) stå i kjøleskapet i noen timer. Lag så to små hull i bunnen av boksen. La kokosvannet renne ut, da står du igjen med tykk kokoskrem i boksen. Du kan selvsagt også åpne boksen på vanlig måte og skrape ut kokoskremen fra toppen. vannet skal ikke brukes her. Pisk opp kremen med litt søtstoff og vanilje og du har deilig krem.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 21-04-12 kl 07:57.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 23:49   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt produkt: kremfløte av kokosmelk

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Det er superlett å lage det selv og, jeg gjør ofte det. Bare la en boks kokosmelk (ikke light) stå i kjøleskapet i noen timer. Lag så et lite hull i bunnen og et større hull i toppen. La kokosvannet renne ut fra det store hullet, da står du igjen med tykk kokoskrem i boksen. Du kan selvsagt også åpne boksen på vanlig måte og skrape ut kokoskremen fra toppen. vannet skal ikke brukes her. Pisk opp kremen med litt søtstoff og vanilje og du har deilig krem.

Jeg har ikke fått til det når jeg har prøvd, jeg, men det skal jo i teorien være nøyaktig det samme

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 07:55   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt produkt: kremfløte av kokosmelk

Du har ikke fått kokosvann oppi? Jeg har ikke hatt problemer med det, lager det masse. Kokosmelken bør/må ha stått i kjøleskapet lenge, noen timer eller over natta (jeg har alltid 2-3 bokser i kjøleskapet) så alt skiller seg godt nok, og så bruker du kremen og pisker den godt.

Her er en video der en kokk gjør det:


(Kilde: youtube.com)

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no