Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-07, 21:30   #21
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Det BenMurphy prøver å si på en lite folkelig måte er at samvariasjon, altså når to ting ofte henger sammen, så medfører det ikke at det ene nødvendigvis fører til det andre. Han mente altså at sm feks heroinister ofte har begynt med hasj, så er det mange som røyker hasj som ikke prøver noen sterke stoffer. Ergo; korrelasjon medfører ikke nødvendigvis kausalitet.

Ah... Det er deilig å få anvende sosiologimetode.... Ikke si at man ikke har bruk for alt man lærer!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:35   #22
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Jeg er redd for å bli hekta på sånt. Mye mulig det gir veldig behagelige opplevelser, og det vil jeg unngå å utsette meg for. Denest tenker jeg på at det kan være farlig, toksisk.

At det er ulovlig er ikke så nøye for meg faktisk. Jeg kan ikke si jeg bryr meg så mye om akkurat det aspektet for min egen del.

Ellers så er det jo dyrt! Mye billigere å kose seg med en Munkholm og litt FP.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:42   #23
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det BenMurphy prøver å si på en lite folkelig måte er at samvariasjon, altså når to ting ofte henger sammen, så medfører det ikke at det ene nødvendigvis fører til det andre. Han mente altså at sm feks heroinister ofte har begynt med hasj, så er det mange som røyker hasj som ikke prøver noen sterke stoffer. Ergo; korrelasjon medfører ikke nødvendigvis kausalitet.

Ah... Det er deilig å få anvende sosiologimetode.... Ikke si at man ikke har bruk for alt man lærer!

Det er godt noen har kompetanse til å oversette.

Og for å utdype så tror jeg altså ikke at hasj har "ført til" heroinisme hos de som bruker heroin heller, selv om de brukte hasj før de brukte heroin.

Jeg tror det er andre, utenforliggende, faktorer som fører til bruk av rusmidler. Og jeg tror stort sett ikke det er de samme faktorene for en heroinist som for en som bare røker litt hasj uten noengang å prøve andre ulovlige rusmidler.

Om jeg husker riktig hevdet politiet på slutten av 80-tallet at nasking i butikken kunne føre til narkomani, siden man ved å stjele trådte over en grense og ble eksponert for kriminalitet eller noe sånt (Jeg trodde ikke på det heller).

Ben "Fra Bugg til Helvete teorien" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:43   #24
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Det er dessuten forskjell på å bruke og å misbruke.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:43   #25
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.


Ben "Fra Bugg til Helvete teorien" Murphy

Jeg likte godt bananbugg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:48   #26
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Etter å ha jobbet i "alt som kan gå galt i barnevernet"-divisjonen i noen år, så kan jeg i hvertfall si at det er en viss korrelasjon mellom narkomani og følgende:

  • Narkomane foreldre
  • Alkoholikerforeldre
  • Voldelige foreldre
  • foreldre med psykiske problemer
  • fraværende foreldre
  • Så fraværende foreldre (eller foreldre av en eller flere av de ovenfor nevnte typene) at man vokser opp på institusjon eller fosterhjem
  • ADHD
  • Adferdsproblemer
  • Lesevansker og andre skoleproblemer
  • feil venner
  • psykiske problemer
  • vold og overgrepsutsatthet
og flere andre ting. Ikke hasj, med andre ord, men alvorligere og mer bakenforliggende årsaker.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:51   #27
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Det er sikkert mange som har begynt med hasj uten at de begynte med sterkere stoffer. Men da jeg var ung var det vanlig å starte med hasj. Etter noen år forsvant mange av brukerne ofte til København eller Oslo for å fa tak i sterkere stoffer. Den gang var misbrukerne meget synlige i gatebildet.

Mange kom fra gode hjem. De var bare nysgjerrige og ville prøve det ut.

Nå er jo narkotika mere utbredt, og det skremmer meg at mange kjører bil i påvirket tilstand.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:12   #28
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Som en forsker på NOVA skrev en gang; (Willy Pettersen) det er to typer folk som driver med dop. Det er de ressurssterke som kan slutte når som helst og de ressurssvake som ikke kan styre dette, fordi de driver med dop av bakenforliggende årsaker, ikke pga eksperimentslyst.

Her er en link

Sitat:

- Over 300.000 nordmenn har brukt hasj en eller annen gang. Det er absolutt usunt og ikke å anbefale, men svært få av disse er blitt sprøytenarkomane, påpeker han. (Hans Olav Fekjær)

- Det er flere som går over fra sykkel til motorsykkel enn fra hasj til sprøytenarkomani, sier overlegen med 30 års erfaring fra rusproblematikken.

her er en artikkel som viser hvem som blir narkomane.

Kommer de fra "bedre hjem" så er det noe som er galt, ikke sant? Det er ikke normalt for vanlige ungdommer å ryke utpå. det er neppe noe å være redd for en gang, så sant de har det bra og funger psykososialt og på skolen.

Fekjær er langt på enig med min egen ikkevitenskapelige empiri

Sitat:

Hvem blir narkoman? Fekjær nevner flere risikofaktorer: Lærings- og atferdsproblemer i skolen. En eller begge foreldrene har alkoholproblemer. Foreldrene er skilt. Ikke vokst opp hos foreldre. Vært under barnevernet. Seksuelt misbrukt i eller utenfor familien. Mobbeoffer. Tidlig kriminell.

Og jamen er vi ikke enige om neste punkt også:

Sitat:

5 av 6 norske ungdommer har aldri prøvet hasj. Blant dem som har prøvet, har flertallet nøyet seg med å prøve én eller få ganger. Av alle som prøver, er det rundt 1/5 som kommer til å bruke det mer enn 50 ganger.
- Det er en sterk sammenheng mellom alkoholbruk og hasjbruk. Bruker du ikke alkohol, bruker du heller ikke hasj, konstaterer Fekjær. - Jo mer alkohol du bruker, jo mer sannsynlig at du også har prøvet eller bruker hasj. Blant dem som bruker mange ulovlige stoffer, er det en karakteristisk rekkefølge.


Først alkohol, så hasj, deretter sentralstimulerende stoffer og til slutt eventuelt heroin.



Men på hvert av disse trinnene velger flertallet å ikke gå videre til neste stoff. Sagt på en annen måte: Rusmiddelbrukerne har gått trinnene i en karakteristisk trapp. På første trinn bruker de alkohol og røyk. På neste trinn prøver de hasj. Tre av fire tar ikke steget til det tredje trinn med sentralstimulerende stoffer. Frafallet til det øverste trinn med heroin er også tre av fire. Og flertallet av dem som prøver heroin, blir ikke daglige brukere eller narkomane.



Hvis en ungdom med gode skoleprestasjoner, godt sosialt nettverk og få personlige problemer prøver hasj, kan vi praktisk talt se bort fra risikoen for at han blir narkoman. Hvis hasjen derimot prøves av en skoletaper og et mobbeoffer, oppvokst i en familie med høyt alkoholforbruk, er risikoen i høy grad til stede.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:27   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Jeg hadde lenge prinsipp om at jeg holdt meg innenfor loven, uansett. Jeg drakk ikke HB, kjørte ikke for fort, brukte ikke svart arbeid, og prøvde ikke cannabis - fordi det var ulovlig.

Så var jeg i Amsterdam, og vips! Lovlig!? Siden har jeg nok brutt loven på mange måter. Kjører som et svin gjør jeg nok også. Konklusjon: 1 joint har gjort meg til vanekriminell.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:30   #30
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

................................. **postet på feil sted****


Sist redigert av Lisa : 21-07-07 kl 22:43.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:30   #31
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Det kunne ikke falle meg inn å bruke narkotiske midler. Jeg kan ta meg et glass vin og ja..... jeg har vært på fylla i ungdomstida, men jeg vil ikke utsette meg selv for giftstoffer.

Jeg har hørt om ungdommer som har holdt på å ta livet sitt etter å ha fått i seg stoffer (sluppet ned i glasset deres på et utested).

Jeg hadde mye moro i ungdomstida uten å måtte ruse meg.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:32   #32
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Konklusjon: 1 joint har gjort meg til vanekriminell.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:33   #33
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg hadde mye moro i ungdomstida uten å måtte ruse meg.

Og jeg hadde mye moro med. Hah!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:37   #34
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Fordi jeg syns det er teit og føler ingen behov for å prøve. Ikke drikker jeg noe særlig heller *prektig*

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:58   #35
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og jeg hadde mye moro med. Hah!

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 23:00   #36
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er godt noen har kompetanse til å oversette.

Det var ikke noe problem å forstå det, men jeg synes jo du kunne skrive på norsk. Jeg er opplært til å bruke minst mulig fremmedord. Fremmedord er en uting.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 23:01   #37
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Hvorfor jeg aldri skal prøve igjen? Fordi jeg er blitt voksen, og føler ikke lenger behov for å eksprimentere.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 23:04   #38
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Dersom jeg kunne brukt narkotika uten noen som helst helsemessig risiko, hadde jeg prøvd alt som var.

Men siden det ikke er slik, gjør jeg ikke det.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 23:07   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Jeg har en bror som har hatt ganske omfattende stoffproblemer. Da ser du hvilket helvete det kan være, og hvor ødeleggende det er ikke bare for deg selv, men for alle rundt deg også.

Da får du aldri lyst til å utsette deg selv for noe sånt.

Må bare informere: brodern har det helt bra i dag og er helt kvitt problemene sine. Men fy fader så mye det har kostet ham å komme seg dit, og hvor lett det er at det skal gå galt igjen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 23:14   #40
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Jeg foretrekker å ruse meg på livet og det klarer jeg helt fint....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no