Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva bør vi se i USA?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-09, 18:29   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva bør vi se i USA?

Hvor bør vi dra? Hva bør vi se i USA? Jeg vil ha tips på alt som er verdt å besøkes i løpet av en helg (vi er nyinnflyttede i Florida).

Steder i nærheten men utenfor USA som kan besøkes på en langhelg vil jeg gjerne også ha tips om.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 19:12   #2
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Miami Seaquarium (om det fremdeles finnes), Everglades? Epcotsenter/Disneyworld... Tenker litt mer.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 19:16   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Miami Seaquarium (om det fremdeles finnes), Everglades? Epcotsenter/Disneyworld... Tenker litt mer.

Takk! Noen av dem har vi allerede planlagt. Vet du om noe spesielt uten det som er kjent som er hvert å besøke utenfor Florida?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 19:29   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Jeg har ikke vært der selv, men Graceland ville jeg dratt til. Og Savannah (men det er en hang up jeg har, som ikke nødvendigvis andre deler.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 19:30   #5
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Hvor langt unna Florida er aktuelt? I området rundt Grand Canyon er det mange nasjonalparker, og det er heller ikke langt til Las Vegas. Vi var på en ukestur i det området, veldig flott.

Av byer jeg har vært i liker jeg best New York og Seattle. Er man i Seattle kan man også kjøre opp til Vancouver på et par timer. Da følte jeg plutselig at jeg hadde kommet til noe som nesten kunne føles som en europeisk by. Utenfor Vancouver ligger det en by som heter Victoria, jeg har desverre ikke vært der, men hørt at det er nydelig. Men dette er jo nesten så langt unna Florida man kommer i USA da.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 19:31   #6
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Nå så jeg at dere tenkte helgetur. Da er vel noen av mine tips verdiløse, i hvert fall hvis man ikke skal fly.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 19:38   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Vi kan godt fly, men vi kan dessverre bare bruke helger.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 20:08   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Jeg var i Carlsbad Caverns i New Mexico for 20 år siden, og det var veldig imponerende.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 20:46   #9
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

En helg til Cancun? Key West? En sørstatshovedstadsserie (en helg i hver sørstats "hovedstad")?

Jeg skal dessuten spørre en kollega om tips. Hun er fra New Orleans (men har ikke bodd der på lenge).

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 20:51   #10
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Her er severdigheter i Usa som står på UNESCOs liste: http://fp.thesalmons.org/lynn/wh-usa.html

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 21:01   #11
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Jeg ville absolutt dratt og sett Crand Canyon kanskje i forbindelse med et besøk til Las Vegas om dere har anledning til å reise med fly og feks leie bil, men vet ikke hvor aktuelt det er med små barn.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 22:46   #12
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Alt..! USA er et fantastisk ferieland.

I nærheten: Savannah er nydelig, St Augustine er fin. Om dere har sansen for ekstremkitsch kan jeg anbefale Dollywood/Pigeon Forge, GA. Like i nærheten av sistnevnte er Bryson City, Blue Ridge Parkway og the Smoky Mountains severdige. Juliette, GA, er en søt visitt for de som har et forhold til Stekte, grønne tomater - ikke et besøk i seg selv, men om man likevel skulle kjøre mot Atlanta.

The Florida panhandle har mil på mil med folketomme strender for de som liker det. Sørlige Alabama er veldig old south-sjarmerende, det samme er storparten av Mississippi.

Graceland var en skuffelse (med mindre man har en greie for bryske, afroamerikanske uniformsdamer på 200 kilo - da er det et must. Ja, eller Elvis da), men Memphis er en deilig by. The Blues Highway/Route 61 fra Clarksdale og sørover til Vicksburg og Natchez er en finfin kjøretur - med finurlige stopp som veikrysset hvor Robert Johnson solgte sjelen til djevelen; et lite museum dedikert til Jim Henson og muppetsene i Leland; Natchez etellerannet Parkway; og et charmigt Coca Cola-museum i Vicksburg. Vi snakker nok mer langhelg enn helg for å kjøre hit fra Florida, men til Memphis går det vel fly. Nashville er kul.

I flyavstand: Grand Canyon og området rundt er akkurat så spektakulært som alle sier. Er man på den kanten av landet er White Sands National Monument, Sedona, Santa Fe og den der forsteina skogen ikke så langt fra Flagstaff tøffe ting også. Lar seg ikke kombinere på en langhelg, men flere.

Man får vel også billige flybilletter i fleng til Yucatan-området. Deilige Mexico (og Guatemala). Chicago sjarmerte, mens New Orleans og San Francisco havnet på "litt skuffet"-listen min.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 22:50   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Dere må ta herremannen med til Disneyland. Jeg var der som 7-åring og det står fremdeles som en av de store opplevelsene i livet.

Og jeg ville besøkt de store Redwoodskogene. Men jeg vet ikke hvor de er.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 23:07   #14
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Busch Gardens, Tampa Bay!

http://www.buschgardens.com/bgt2/

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 03:28   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Nå begynner det å ligne på noe! Takk!

Disneyland og en eller annen park til står på listen i slutten av mai. Chicago har jeg og Herremannen tenkt å besøke i september. Vi har venner der. Resten må vurderes å planlegges.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 07:48   #16
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg har ikke vært der selv, men Graceland ville jeg dratt til. Og Savannah (men det er en hang up jeg har, som ikke nødvendigvis andre deler.)

I share your Savannah-hangup.

Mest på grunn av tv-serien ved samme navn som gir for en god del år tilbake.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 07:50   #17
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Dere må ta herremannen med til Disneyland. Jeg var der som 7-åring og det står fremdeles som en av de store opplevelsene i livet.

Og jeg ville besøkt de store Redwoodskogene. Men jeg vet ikke hvor de er.

Jeg trodde Redwoodskogene kun var på USAs vestkyst, jeg?


Sist redigert av Fruktflua : 25-04-09 kl 07:58.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 07:56   #18
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Bush Gardens vil jeg også anbefale. Spise på restauranten med utsyn over savannen - flott.

Hva med et 3-dagers Disneycruise?

http://disneycruise.disney.go.com/dc...omePage&bhcp=1

Jeg vil også anbefale California/Nevada/Arizona, men det kan bli langt på ei helg. Det er fullt mulig å fly til LV og ta en helikoptertur over Grand Canyon. Spektakulært.

En annen by som jeg synes er vakker er San Antonio. Det er et stykke fra Florida, men verd en tur absolutt. En båttur på Riverwalken på kveldstid er å anbefale, samt Alamo. Det er mange flotte rancher i nærheten av San Antonio hvor man kan bestille "full pakke" eller bare leie hester for en dag eller på timebasis.

Ellers veldig enig med Shute.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 08:26   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

I share your Savannah-hangup.

Mest på grunn av tv-serien ved samme navn som gir for en god del år tilbake.

Det var det som startet min hangup også. Og så så jeg Midnight in the Garden of Good and Evil, og da ble hangupen enda større. Vi planlegger sånn halvveis å dra innom Savannah når vi skal til USA i sommer, for å se om byen er så fin som jeg innbiller meg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 20:05   #20
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør vi se i USA?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det var det som startet min hangup også. Og så så jeg Midnight in the Garden of Good and Evil, og da ble hangupen enda større. Vi planlegger sånn halvveis å dra innom Savannah når vi skal til USA i sommer, for å se om byen er så fin som jeg innbiller meg.

TV-serien tror jeg ikke jeg har sett, men filmen du viser til har jeg sett (og lest boken) og jeg må si at en tur til Savannah frister, ja.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no