Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sunwing Alcudia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-10, 14:05   #21
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Tusen takk for mange gode tips. Veldig spent på denne turen da jeg ikke har vært på pakketur på mange mange år.
Euroski skal jeg huske på

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 14:09   #22
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Dere som har leid bil, har dere leid gjennom hotellet? Og hvordan er det med barneseter?

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 15:35   #23
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Vi leide ikke bil gjennom hotellet, men av et utleiefirma borti veien.
De har bilstoler, men kun fremovervente. Sist da Propellen var 2,5 tok vi med setet selv, i år gjør vi det ikke.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 15:42   #24
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Bil leies rimelig gjennom doyouspain.com. Mye bedre og rimeligere enn Avis og dets like. Fint å hente/levere på flyplassen. *hater buss* Vi har hatt med barneseter til bakovervendte barn.

Jeg er rimelig blånn når det gjelder kjøring, og jeg har kjørt i Palma hver gang vi har vært der. Så lenge man har kart og evt. kartleser ved siden av seg går det fint. Kjøpesenteret Porto Pi i utkanten av Mallorca er supert! Der har de yndlingslekebutikken vår: Imaginarium. De har også en butikk midt i sentrum av Palma.

Gamlebyen er som nevnt fin. Der har de også en kjempefin og stor dagligvarebutikk. Litt forbi havna (på andre siden enn der hvor Sunwing ligger) har de en nydelig restaurant som heter Bodegas Des Port eller noe sånt. Veldig fint hvis man ønsker ordentlig spansk mat; Tapas. Slike steder yrer det ikke akkurat av i Alcudia.

Vi har reist en del med bil på Mallrorca. Mange fine steder å besøke, og forholdsvis enkelt å finne fram.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 15:52   #25
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Den restauranten Irma... Mmmmm...

Los Tamarindos har også nydelig mat.
Kjenner jeg vil til Alcudia jeg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 16:13   #26
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Bodega des port ja

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 16:24   #27
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Tusen takk for flere gode tips. Restauranter er nå skrevet ned
Flott butikk Irma, den må vi se om vi finner.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 13:15   #28
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Du har jo fått gode tips her ser jeg.
Men det er virkelig dyrt å handle mat der, jeg ville kjøpt all inclusive konseptet, vi spiste middag ute for 3-400 kr hver dag, sparer fort inn dette. Ungene spiser jo gratis med voksne, og det er kjedelig å stå å vaske opp osv, var ikke så utvalg av kjøkkenredskaper osv der.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 13:25   #29
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Det glemte jeg å si; på hotellet spiser barn under 12 år gratis fra barnebuffet. Vil de ha noe eget fra meny, lager de barneporsjoner av det.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 14:27   #30
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Takk for flere svar
Har tenkt på dette med all inclusive, ser at en kan velge dette noen dager, samtidig så kjenner jeg at jeg syns litt av sjarmen er at vi kan gå andre steder og spise (flere gode restauranttips taes imot med takk). Har også tenkt at vi kunne lage litt mat sjøl i leiligheten, kjenner jeg ofte blir lei av å spise ute etter noen dager.
Når det gjelder oppvask syns jeg egentlig ikke det er noe problem når jeg er på ferie (verre når jeg er hjemme.....)
Er det mye kø o.l om en velger all inclusive? Vi har og valgt bort frokosten, da jeg kjenner jeg syns det er hyggleig å spise når vi vil på vår egen balkong. Men nå har jeg som sagt ikke mye erfaring med pakketurer, så innspill og tanker mottaes med stor takk.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 14:29   #31
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Tririxie, du skrev dere fort betalte 300-400 for middag ute, hvor mange var det for? Hos oss blir det en 3 åring som jeg ser spiser gratis i en eventuell all inclusive. Men så har jeg med meg en småspist 12 åring som jeg da må betale full pris for.


Sist redigert av Tranquil : 20-01-10 kl 14:52. Årsak: Litt feil alder
Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:00   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Vi har ikke vært der, men to andre Sunving, aldri hatt frokost. Spiste frokost et par ganger det ene stedet, men synes det er texas og masete med barn. Mye støy og blir tomt for ting jevnlig, styrete med små barn som ikke selv kan gå og hente mat. Ville absolutt beholdt tanken om balkongspising, vi har kost oss mye med det. Vi spiste ute til middag da.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 18:27   #33
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Takk Apan, det er vel litt sånn jeg har tenkt og, at det fort blir litt kaotisk, og at det er mere avslappende å spise for oss sjøl.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 18:39   #34
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Helt enig med apan. Frokost har vi prøvd et par dager og det er full texas, bare mas.
Vi har aldrig bestillt all inclusive og kommer nok aldrig gjøre det. Og i hvert fall ikke når vi drar til Alcudia, for der er det masse bra sted og spise.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 18:44   #35
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Om du har gode tips til restauranter tar jeg gjerne imot tips. Og hva er prisnivået på restauranter?

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 19:10   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Opprinnelig lagt inn av Tranquil, her.

Takk Apan, det er vel litt sånn jeg har tenkt og, at det fort blir litt kaotisk, og at det er mere avslappende å spise for oss sjøl.

Ja, jeg tror det. Jeg elsker egentlig frokostbuffeter altså, men det er ikke like praktisk med små barn og iallfall ikke når det er en million andre små barn i samme rom .
Det er jo butikk på disse anleggene, og selv om det finnes billigere butikker i omegn til storinnkjøp, kan man jo unne seg å stikke på anleggsbutikken om morgenen - da blir det ferske rundstykker til frokosten på balkongen. Jeg synes det har vært supert.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 19:19   #37
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Vi har spist mye i leiligheten når vi har vært på Mallorca. Ikke blir det dyrt heller, iallefall hvis man drar på de store supermarkedene som spanjolene selv handler på. Vi fant ut at vannet på nærbutikkene i sentrum av Alcudia var mange ganger dyrere enn i den store matbutikken i gamlebyen f.eks. Masse bra grønnsaker og frukt, for ikke å snakke om ost/skinke/fylt pasta/pastasauser og sist men ikke minst yoghurter. Danone.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 19:36   #38
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Vi har pleid å spise frokost og innimellom lunsj i leiligheten.
HAr kjøpt inn litt pålegg på butikken og deilige juicer og på morran har en av oss tasset bort i butikken og kjøpt ferske rundstykker. Sittet på balkongen og kosa oss med maten, kaffen og utsikten. Lunsjen har vi tatt både ute og inne alt ettersom humøret og lysten er.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 20:55   #39
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Flott, mange gode tips her. Butikken i gamlebyen er den i gåavstand i forhold til handling?

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 20:59   #40
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunwing Alcudia

Man kan vel gå dit, men litt langt for handling tror jeg. Da er Euroski mye nærmere og det er omtrent halve prisen i fht butikken på hotellet. Det er en fin morgentur, så har man ferske varer til frokost. Ferskvaredisk har de også.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no