Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-13, 00:04   #21
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Du får dem ikke i butikk, men de kan fortsatt bestilles på nett.

Jeg gjorde det i sommer. Litt mer pirk siden man må maile dem liste med artikkelnummer på alle deler etc., men alternativet er jo å måtte betale for omlakkering som nevnt i tidligere innlegg.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 08:45   #22
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Jeg måtte betale 1700 kroner i frakt for et skap og en dekkside, så sjekk ut frakt også når du sammenligner mot f.eks lakkering.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 08:48   #23
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg måtte betale 1700 kroner i frakt for et skap og en dekkside, så sjekk ut frakt også når du sammenligner mot f.eks lakkering.

Ja, det er greit å ha i minnet. Jeg måtte ut med 2500,- i frakt for 4 skap, men jeg bestilte hele skap, ikke bare dørene.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 08:52   #24
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

I følge personen jeg snakket med kom IKEA med "nye" kjøkken i vår og det betyr at det nå ikke er mulig å få nye skapdører på gamle IKEA kjøkken da størrelsen er annerledes. Er det mulig altså? Nekter å tro det og håper jo jeg bare misforstod.

Det betyr at skapdørene som er lagervare på Ikea i dag, ikke passer til ditt gamle kjøkken men at du fortsatt kan bestille den gamle typen dører (ref. link i innlegg lengre opp).

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 09:12   #25
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Eg har nett bestillt dører til mitt Faktum -kjøkken. Fikk pdf-utskrift med mål og pris på Ikea (den ligger også på nett), og link her inne til hvor jeg bestillte. Fungerte kjempefint, og nytt kjøkken for kr. 3800,-. )

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 21:25   #26
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Jeg drar opp igjen denne tråden da jeg nå skal bestille nye dører på mitt gamle FAKTUM kjøkken.

Jeg var på IKEA Furuset før jul og blir så forvirret av motstridende ting de sier.

Jeg har Applåd hvite kjøkkendører på mitt gamle FAKTUM kjøkken men ønsker nå røde dører. Og siden det ikke finnes røde Applåddører bestiller jeg Abstrakt. Men det går vel helt fint? De har jo samme målene og så lenge det er FAKTUM kjøkken spiller det vel ingen rolle hvilke fonter/dører man velger?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 21:35   #27
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Det skal ikke ha noe å si, nei. Jeg byttet fra en type dører til en helt annen uten problemer.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 22:47   #28
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Kan bestilles 2 år fremover fra 15.4 2013.
25 års garantien gjelder også fortsatt.

Det går helt greit, alle de "gamle" dørene passer om hverandre.
Sønnen bestilte et nytt skap og skapdører på nett før jul

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 23:31   #29
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Jepp, gikk helt fint og bytte til annet "merke". Kjapt gikk det også.. Er fortsatt kjempefornøyd, og mine dører kom i 4 kolli fra Tyskland, levert med posten og frakten var på 500. Tror det er avhengig av postnummeret

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 11:06   #30
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.265
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Du kan også kjøpe de på IKEA Nederland, de hadde iallfall ikke byttet til de nye systemet der sist mandag.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 11:26   #31
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.046
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Hvor finner jeg oversikt over de gamle skapdørene til Ikea?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 22:07   #32
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

De av dere som har etterbestillt skapdører, kjøpte dere nye hengsler også?

Miley - det er lenke i tråden til etterbestilling!

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 08:37   #33
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Jeg brukte de gamle hengslene, kjøpte ikke nye. No problemo

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 08:56   #34
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.419
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Du kan kjøpe dører til gammelt format på Studio et eller annet på Frogner. Jeg tror det er på Niels Juels gate. Det er ikke nødvendigvis samme type dørere, men de har alternativer både til de nye og gamle IKEA-kjøkkene, men jeg er kanskje litt sent ute, men det kan være greit for andre å vite.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 08:57   #35
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.419
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Her: http://www.studioin.no/ikeafronter/studio10

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 08:58   #36
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Du må bestille hengsler i tillegg som du gjorde tidligere.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 12:36   #37
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.046
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

De av dere som har etterbestillt skapdører, kjøpte dere nye hengsler også?

Miley - det er lenke i tråden til etterbestilling!

Ja, men mulig jeg er blind for jeg finner ingen oversikt over hvordan de forskjellige frontene ser ut?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 12:44   #38
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ja, men mulig jeg er blind for jeg finner ingen oversikt over hvordan de forskjellige frontene ser ut?

https://secure.ikea.com/ms/no_NO/cus...estilling.html

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 13:25   #39
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.046
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Ha! På siden der ja. Blind. Takk!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 15:13   #40
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke lenger mulig å kjøpe nye dører på "gamle" IKEA kjøkken?

Vi kjøpte ikke nye hengsler, men måtte kjøpe to nye skuffemoduler fordi de vi har (2 og 4 skuffer) er erstattet med 3.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no