Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Den boken som har irritert meg mest

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-08, 14:07   #81
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

"Ute av verden" av Knausgård.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 14:30   #82
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Kan jeg få anbefale Vildanden av Ibsen, på teater - med skolen?
:gaaah:

Jeg elsker Vildanden – både i bok- og teaterform. Sånn apropos sterkt irriterende hovedpersoner i høyt elskede bøker.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 14:44   #83
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Alle bøkene av Vigdis Hjort jeg leste i fjor irriterte meg fordi de var gruelig kjedelig, og ikke hadde de frekke sexhistoriene jeg var blitt lovet heller.

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

- Alt jeg har lest av Erlend Loe (dvs Naiv super (åh, det forbannede bankebrettet!), Tatt av kvinnen og L (sistnevnte orket jeg ikke fullføre).

Noen av dere er ikke direkte kjappe i oppfattelsen, hva?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 14:47   #84
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.318
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg likte ikke Halvbroren, men digget Lost in Transtation. *utvider datagrunnlaget*

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 14:49   #85
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Noen av dere er ikke direkte kjappe i oppfattelsen, hva?

Til mitt forsvar så var jeg deltaker i en konkurranse om å lese flest Vigdis Hjort-bøker. Jeg leste fire bøker og orket ikke mer. Vel er jeg konkurransemenneske, men det får være grenser.

Forresten så kan man hate en bok og elske en annen bok av samme forfatter. Kan ikke gi opp på første forsøket.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 15:11   #86
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

"Ute av verden" av Knausgård.

Hæ?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 16:04   #87
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Noen av dere er ikke direkte kjappe i oppfattelsen, hva?

Som sagt, jeg liker litt å la meg irritere.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 16:07   #88
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

"Ute av verden" av Knausgård.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hæ?

Jeg likte første halvdel av denne boken svært godt, og andre halvdel dårlig. Akkurat omvent av Seierherrene av Roy Jacobsen, med andre ord.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 18:33   #89
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Hovedpersonen i The Grass is Singing kan vel ikke med noen som helst slags rett kalles en "romanheltinne", ellers ville jeg uten å nøle nominert henne til førsteplass. Hadde hun overhodet noen sympatiske trekk? (Boken var strålende, altså.))

Jeg husker at jeg fattet en del sympati for henne sånn omtrent midt i boka, men så dro Lessing teppet bort under føttene mine like etter, brutale damen!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg følte det samme overfor Lyra i Northern Lights. Boka hadde vært interessant den, om det ikke hadde vært for det irriterende pikevesenet.

Jeg likte Lyra, jeg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 19:25   #90
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Jeg likte også Lyra. :veslevoksen og nesevis selv:

Var Ute av verden den første eller siste av Knausgårdbøkene? Jeg synes begge var både gode og irriterende på én gang. Den siste har ødelagt Noa som hyggelig, gammel gubbe for meg for all tid.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 20:02   #91
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.


Var Ute av verden den første eller siste av Knausgårdbøkene?

Den første. Den siste heter En tid for alt.

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 20:07   #92
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Både "Alkymisten" og "Profeten" minner om pretensiøst vrøvl. Jeg klikket nesten i vinkel på "Endelig ikke-røyker" og sprakk som en ballong etter 5 uker, sikkert fordi jeg ikke orket å ta opp igjen boka for pep-talk.
I det siste har jeg latt meg irritere eh... grønt over "Ligge i grønne enger". Oppskrytte greier.
*stikker inn på markedsplassen og selger hele trilogien - billig*

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 20:12   #93
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Den første. Den siste heter En tid for alt.

Ah, stemmer. Da er jeg enig i at siste halvdel av boken var mer irriterende enn god.

Ellers er den boken jeg har irritert meg mest over i det siste ikke skjønnlitterær. Kvasivitenskapelige bøker må jeg bare holde meg langt unna, skjønner jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 09:56   #94
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Til mitt forsvar så var jeg deltaker i en konkurranse om å lese flest Vigdis Hjort-bøker. Jeg leste fire bøker og orket ikke mer. Vel er jeg konkurransemenneske, men det får være grenser.

Forresten så kan man hate en bok og elske en annen bok av samme forfatter. Kan ikke gi opp på første forsøket.

Ah. En Vigdis Hjort-lesekonkurranse. Da blir det straks mer forståelig.



__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 10:18   #95
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 21:37   #96
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Erlend Loe-"Naiv Super".... Hørte halve lydboka. Og mer kjedsommelig messe skal du lete lenge etter.

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 13:56   #97
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Jeg irriterer meg støtt og stadig, særlig over bøker med hysteriske og nevrotiske hovedpersoner. På toppen av lista ligger:
Prosessen av Kafka: Denne hadde jeg kommet til å gi opp dersom den ikke var pensum. Snakk om irrasjonell og slitsom bok! Sendte den ut på Bookcrossing straks eksamen i litt.vit. var over.
Uke 43 av Hanne Ørstavik: Er det rart folk tror at kvinner er usikrede emosjonelle pistoler?
Lady Chatterleys elsker av D.H. Lawrence: Kunne han ikke fått unnagjort budskapet sitt på snaue hundre sider, i stedet for å kjede oss med gjentakelser?


Sist redigert av Luftslottet : 22-02-08 kl 10:36. Årsak: skrivefeil
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 10:44   #98
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

DaVinci-koden. Ingen over, ingen ved siden.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 11:38   #99
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den boken som har irritert meg mest

Mannen som elsket Yngve: Jeg fikk den anbefalt etter Populærmusikk fra Vittula, men jeg syns den var treg. Jeg burde forstått tegninga når Cathrine Sandnes anbefalte den. Vi har ikke akkurat lik smak.
Kristin Lavransdatter: Første boka likte jeg, andre boka var verre, tredje boka var forferdelig.
Doppler: For en motbydelig, selvsentrert dust av en fyr.
Terra Roxa: Jon Michelet kan ikke skrive overbevisende om en kvinnelig jeg-figur som attpåtil er misjonær!

Alkymisten har jeg inntil ganske nylig trodd var en barnebok.

Ellers har jeg lest endel bøker som har irritert meg grenseløst underveis og jeg har slitt med å komme gjennom dem, men når jeg ble ferdig og så hele boka som helhet elsket jeg dem. Dette gjelder Catcher in the Rye, Conspiracy of the Dunces og Fatso. De to siste er egentlig ganske like.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no