Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-11, 23:54   #1021
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Dette har vært en tøff helg. Jeg har tilbragt utallige timer foran TV-skjermen og på nettet. Barna har fått med seg altfor mye føler jeg, men vi har snakket og forklart og bearbeidet, så jeg tror de er godt rustet til å møte hverdagen i morgen. Det meste av tiden har de tilbragt med min mor som sammen med dem har plukket bringebær, laget lapper, malt bilder, lest, lekt og spilt DS.

Det er så ufattelig og feriefølelsen fikk en brå slutt. I natt når jeg la meg sa jeg til mannen at jeg tidligere i uka aldri ville trodd jeg skulle sagt disse ord, men det eneste jeg følte når jeg la meg da var at det ville bli godt å komme tilbake på jobb og få gjøre noe meningsfylt!

Jeg håper forøvrig det er mange som kommer til blodbanken i morgen, mye blod har blitt brukt i helgen og selv om endel sykehus har holdt åpent og blodgivere har stilt opp så er lagrene nå ganske lave og det er viktig å prioritere å komme til blodbanken. Kan man ikke gi selv så er det viktig å minne andre på det.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 08:23   #1022
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Jeg håper forøvrig det er mange som kommer til blodbanken i morgen, mye blod har blitt brukt i helgen og selv om endel sykehus har holdt åpent og blodgivere har stilt opp så er lagrene nå ganske lave og det er viktig å prioritere å komme til blodbanken. Kan man ikke gi selv så er det viktig å minne andre på det.

Bør man ringe først, eller kan man bare møte opp?

Isa er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 09:05   #1023
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Kongehuset er direkte rammet, Mette Marits stebror som var politi var frivillig vakt på Utøya, og en av de første som ble drept.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 10:03   #1024
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Kongehuset er direkte rammet, Mette Marits stebror som var politi var frivillig vakt på Utøya, og en av de første som ble drept.

Det var han det var, ja! Jeg syntes det var noe kjent! Neineinei...

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 10:27   #1025
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det var han det var, ja! Jeg syntes det var noe kjent! Neineinei...

Mette-Marits mor var gift med denne mannens far, etter at hun skilte seg fra Mette-Marits far, så de var jo ikke i slekt, men pressen kaller han for stebror.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 10:31   #1026
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Han er jo stebror når hans far og hennes mor var gift. Det er ikke noe annet som regnes som stesøsken, vel?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 10:32   #1027
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.008
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Det er jo det han er, Ine - et stesøsken er barn av stefar eller -mor, og mannen Mette-Marits mor var gift med var MMs stefar. Man kan veldig godt ha et tett forhold til stesøsken. Man er kanskje ikke biologisk i slekt, men man er i familie.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 10:34   #1028
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.523
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Mette-Marits mor var gift med denne mannens far, etter at hun skilte seg fra Mette-Marits far, så de var jo ikke i slekt, men pressen kaller han for stebror.

Men det er vel nettopp det han er, stebror.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 10:45   #1029
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det var han det var, ja! Jeg syntes det var noe kjent! Neineinei...

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Mette-Marits mor var gift med denne mannens far, etter at hun skilte seg fra Mette-Marits far, så de var jo ikke i slekt, men pressen kaller han for stebror.

Det er stebroren hennes (sønn av den nye mannen til hennes mor), og han har vel ikke vært noe særlig i media før? Det har derimot hennes to brødre, den ene har vært tidligere adjutant for kongen eller noe i den duren, og den andre er vel pilot i SAS.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 10:46   #1030
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Det var navnet jeg reagerte på. Jeg er ganske sikker på at jeg har hørt det før.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 10:48   #1031
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.523
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det er stebroren hennes (sønn av den nye mannen til hennes mor), og han har vel ikke vært noe særlig i media før? Det har derimot hennes to brødre, den ene har vært tidligere adjutant for kongen eller noe i den duren, og den andre er vel pilot i SAS.

Stebrødrene var vel litt i media når det var snakk om den arvestriden mellom Mette Marits mor og sønnene til hennes avdøde mann. Jeg har iallefall hørt navnet før.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 11:04   #1032
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.416
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

2 unge jenter fra stedet jeg bor på er savnet, dvs antakelig døde.

Ang blodbanken: sykehuset i Tønsberg kunne ikke ta i mot ekstra blodgivere, da måtte man henvende seg i Oslo...

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 11:40   #1033
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

det er nok lurt å prøve å ringe blodbanken først. Ville tro at det er fule lister i dag. Det er det iallefall hos oss. Vi har overfylte liste i dag. Jeg tilbydde meg å være noen timer etter nattevakta, men de hadde fått noen andre til å komme ekstra. Hun har siste uke hos oss før hun slutter, og mistet en kamerat nå. I tillegg hjelper kontordamen vår å intervjue blodgivere.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 12:29   #1034
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Det er en ting jeg har kjent litt på. Og det er at jeg er veldig glad for at det er Jens Stoltenberg vi har som statsleder når dette skjer. Han befinner seg ganske på midten politisk, jeg tror det er en fordel. Det kunne fort vært Siv Jensen. Hun viser stadig at hun har utfordringer med stressede situasjoner. Først går hun ut og sier at det å stille spørsmål rundt drapsmannens tilknytning til FrP og holdninger og sånt er like avskyelig som drapene som er gjennomført. Når hun får reaksjoner beklager hun at folk misforstår det hun sier, og at folk har valgt å tolke det slik. I ettertid legger hun seg noe flatere, ser det ut til. Det er bra.

Jeg har ingen problemer med å forstå at Siv Jensen blir opprørt over at journalister grafser i dette med drapsmannens fortid i FrP, og prøver å dra linker der. Det må være fryktelig opprørende. Å bli innlemmet i mistenkeliggjøring og generaliseringer bruker å være det. Samme dag som massedrapene skjedde ble folk som så ut til å ha opphav fra andre sted enn Norge trakkasert på gata, og beskyldt for å være terrorister. Siv Jensen fikk spørsmål om drapsmannens fortid i FrP.

Jeg kjenner en stor takknemlighet for Jens Stoltenberg som står fjellstøtt i front, selv når landet (og han selv) rammes av en enorm krise. Jeg tror det er viktig for landet å ha en samlende og god leder i den situasjonen. (Andre kunne sikkert også gjort en god jobb altså, bare for å presisere det.)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 12:45   #1035
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Irma: Akkurat dette snakket jeg og mannen om ved frokostbordet i dag.
Stoltenberg imponerer veldig, mens Siv Jensen nok en gang snakker uten å tenke seg om.

Jeg har ikke klart å delta i denne tråden før. Jeg har vært helt lammet hele helgen, ute av stand til å si eller gjøre noe fornuftig. Og vi er ikke personlig rammet en gang.
Jeg gråter når jeg tenker på de som er berørt, enten som overlevende, skadd, de som er drept, og de som har mistet sine kjære.

Hannah er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 13:08   #1036
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.891
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jens Stoltenberg gjør en fantastisk jobb i disse dager, sannsynligvis mye bedre enn vi ser fra utsiden. Jeg har en venn som har mistet sønnen sin og som har vært på pårørendesenteret i helgen og han sa at møtet med Stoltenberg var utrolig sterkt og støttende. Han sa at Stoltenberg var tydelig personlig berørt, men at han utstrålte så mye omsorg og sympati at det virkelig gjorde godt for de pårørende og de berørte som var der og fikk møte ham.

Jeg håper Stoltenberg selv har noen som støtter ham og tar vare på ham. Han opplever helt tydelig også stor personlig sorg som han må takle samtidig med at han skal være landets leder i denne tida og det må være en krevende kombinasjon.

Siv Jensen har nok en gang demonstrert at hun ikke har de personlige egenskapene som trengs for å bli en god leder for landet. Hun klarer ikke uttale seg i pressede situasjoner uten å tråkke i baret. Det er fullt forståelig at hun ble oppbrakt over spørsmålene og hentydningene hun fikk, men det går ikke an å stå der å si at dette var like ille som terrorangrepet i seg selv. Når man ikke klarer å holde tunga rett i munnen i en slik sammenheng, så er man rett og slett ikke egnet til å bli statsminister. Dette hadde vært langt verre for landet å takle dersom hun hadde sittet i sjefsstolen og det håper jeg folk virkelig ser nå - uten at dette skal gjøres til en partipolitisk sak.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 13:14   #1037
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg synes også vi ser konturene av Siv Jensens lederskap her, og hva vi kunne ventet oss om hun var statsleder. Jeg håper det er en tankevekker også for de som ønsker henne på Stoltenbergs plass. Er det en tankevekker for Siv Jensen selv, mon tro; når hun unnskylder seg med trøkket hun har vært under de siste dagene?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 13:29   #1038
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Ja, la oss håpe vi slipper henne i sjefsstolen. Hun er ingen Statsleder. Hun framstår altdor ofte for snurt og i en selvdefinert offerrolle.

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 13:35   #1039
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Det er ingen hemmelighet at jeg står langt fra FrP politisk. Men dette med Siv Jensen var ikke ment som et partipolitisk utspill fra min side. Det er mer en reell redsel for at Siv Jensen skal entre rollen som statsminister en dag, og et håp om at FrP har andre personer som egner seg bedre i lederrollen i partiet. Det må de da ha?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 25-07-11, 13:51   #1040
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg synes faktisk det ER avskyelig av pressen å prøve å trekke disse båndene.

Jeg stemmer ikke FrP, og jeg er fullstendig enig i at FrP i en regjeringssituasjon har et problem med bakgrunn av hvem som skal fylle lederposisjoner - her er det mye folk høyt oppe i partiet som i praksis ikke er egnet.

Det skumle jeg på en måte ser i saken, er egentlig partipolitisk uavhengig - og mer generell.

Samtidig anser jeg vår presse til å være et svært viktig element i et åpent og demokratisk samfunn. Pressen skal blant annet rapportere fra/om politikken, men dessverre er det alt for ofte en presse med agenda for å vri politikken. Tradisjonelt kan man imidlertid si at man har media som har hatt en politisk forankring, men mye av dette ahdde man på en måte håpet var forbi og at man hadde mer nøytrale medier som dekket hele samfunnet.

Når Siv sier "like avskyelig" er det nok bare et dårlig valg av ord. Det bør alle forstå. Men man leter etter elementer å "ta" FrP på.

En presse som da har en agenda på sett og vis går i mot vårt samfunnsprinsipp med demokrati og ytringsfrihet.

Det er mange som er i mot innvandring og dagens integrasjonspolitikk. Gjerne er mange raske med å kalle dem rasister. Samtidig ser man at dagens regjering på mange måter følger en linje som FrP for mange år siden mente burde komme.

Man skal fortsatt ha lov til å ha de meningene FrP har, uten å omtrent bli stremplet som Breivik-sympatisør. Hvis man på et annet enn et politisk plan skal "kvele" dette, går det i mot grunnlaget for samfunnet vi har. Det er en uendelig stor forskjell mellom å ha meninger på et område, som man mener skal løses politisk, og å gå ut og drepe/skade folk. Det handler ikke om ytringsfrihet, men om undertrykkelse, som i praksis blir det motsatte.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no