Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bekledning i begravelse

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-15, 22:11   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.394
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Jeg tenker at ungene skal få ta på seg det fineste de har, uansett farger.

De siste begravelsene jeg har vært i har vært veldig fargerike, og spesielt ungene har hatt mye farger. Det er veldig koselig.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 22:12   #22
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Jeg tror slike ting er litt familieavhengig. Min familie er ikke så god på etikette, så sommerkjole for en gammel bestefar hadde vært helt fint her. I min manns familie ville det samme aldri skjedd.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 23:33   #23
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.362
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Kommer an på. Svigermor ønsket eksplisitt farger i sin begravelse, og fargerikt ble det -til gangs. Passet helt fint til hennes minnedag.

Da svigerfar døde var det mer tradisjonelt mørke dempede klær. Men jentene, som da var 9 og 11, var kledd i hvitt fra topp til tå. Det funket også fint.

Sommerkjole og sandaler? Nope.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 10:02   #24
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.243
Blogginnlegg: 263
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg er helt enig med deg Hyacinth. Men jeg har alltid kledd meg i svart når jeg har vært i begravelse. Over 10 år siden sist da.

Er det ikke i Japan man kler seg i hvitt i begravelser? I såfall er ikke hele verden uenig med deg.

Jeg tok feil. Det er hinduer som kler seg i hvitt, og gjerne sandaler.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 13:20   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg tror slike ting er litt familieavhengig. Min familie er ikke så god på etikette, så sommerkjole for en gammel bestefar hadde vært helt fint her. I min manns familie ville det samme aldri skjedd.

Ja det er veldig familieavhengig.

Jeg ser sjeldent begravelser med kun mørke klær. Farger er definitivt vanlig, men det kommer veldig an på familien.

Det virker også på meg som om det er mer sort og mørkt i byer/bynære strøk enn på bygda det flere generelt møter opp, gjerne i en litt utvidet lunsjpause.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 13:27   #26
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ja det er veldig familieavhengig.

Jeg ser sjeldent begravelser med kun mørke klær. Farger er definitivt vanlig, men det kommer veldig an på familien.

Det virker også på meg som om det er mer sort og mørkt i byer/bynære strøk enn på bygda det flere generelt møter opp, gjerne i en litt utvidet lunsjpause.

Ja, det er i grunn mitt inntrykk også. Og jeg er jo også, ikke uventet, fra bygda.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 13:32   #27
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.533
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Ja, det er i grunn mitt inntrykk også. Og jeg er jo også, ikke uventet, fra bygda.

Det er mitt inntrykk også, og jeg kommer også fra en liten plass.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 13:55   #28
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Jeg ville kledd både meg selv og alle ungene i mørkt, pent tøy.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 14:12   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.420
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Personlig tenker jeg at en begravelse er ikke stedet jeg ønsker å skille meg ut, eller eksperimentere med andres toleransegrense, så derfor stiller jeg i mørkt tøy. I de begravelsene jeg har vært så stiller nok 70% i mørkt tøy, resten litt ulikt. Så lenge du er relativt anstendig kledd tror jeg ingen reagerer nevneverdig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 14:22   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Mørkt tøy er trygt. Uavhengig av om "alle andre" bruker sort. Om alle andre faktisk bruker sort, og du har mørk grønn, er det nok ingen som tenker over det en gang.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 14:28   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.902
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Guava, hva slags type fargerike klær ser du? Er det påfallende fargerikt eller bare mer faegerikt enn svart? Er en knallgul kjole normalt? Mønster? Stormønstret?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 14:55   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.902
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Personlig tenker jeg at en begravelse er ikke stedet jeg ønsker å skille meg ut, eller eksperimentere med andres toleransegrense, så derfor stiller jeg i mørkt tøy. I de begravelsene jeg har vært så stiller nok 70% i mørkt tøy, resten litt ulikt. Så lenge du er relativt anstendig kledd tror jeg ingen reagerer nevneverdig.

Jeg ønsker heller ikke å eksperimentere eller skille meg ut i en begravelse. Det er bare det at jeg mistrives i mørke klær og ikke eier særlig av sånt. Pluss at jeg liker farger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 14:58   #33
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.243
Blogginnlegg: 263
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ønsker heller ikke å eksperimentere eller skille meg ut i en begravelse. Det er bare det at jeg mistrives i mørke klær og ikke eier særlig av sånt. Pluss at jeg liker farger.

Hva kunne du tenkt deg å ha på deg da?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 15:01   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.420
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ønsker heller ikke å eksperimentere eller skille meg ut i en begravelse. Det er bare det at jeg mistrives i mørke klær og ikke eier særlig av sånt. Pluss at jeg liker farger.

Da må du jo bare veie de to ukomfy greiene opp mot hverandre: fare for å skille seg ut, eller bruke mørke klær. Om de mørke klærne aldri vil bli brukt igjen hadde jeg tatt noe jeg hadde. Ikke akkurat spaghettistraps kanskje, men en relativt neddempet kjole.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 15:08   #35
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Guava, hva slags type fargerike klær ser du? Er det påfallende fargerikt eller bare mer faegerikt enn svart? Er en knallgul kjole normalt? Mønster? Stormønstret?

Jeg har vel egentlig sett alt mulig, men for å velge knallgult eller det mest fargerike fra Desigual ville jeg nok ha sørget for å være trygg på at dette var "ønsket" om du skjønner.
Unger i blomstret sommerkjole ville jeg tatt sjansen på nesten uansett.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 16:23   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.902
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hva kunne du tenkt deg å ha på deg da?

Samme type klær som når jeg pynter meg ellers. Ja, ikke akkurat glitter og glam og giga-kløft, men det går jeg uansett ikke i. Men vanlige kjoler som jeg liker, trives i og får komplimenter for. Fordi jeg føler at jeg kler dem. Og fordi jeg synes det er så nitrist med en samling folk kun i svart. Men jeg vil likevel ikke være den eneste i knallfarger, altså.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-15, 16:57   #37
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.243
Blogginnlegg: 263
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Samme type klær som når jeg pynter meg ellers. Ja, ikke akkurat glitter og glam og giga-kløft, men det går jeg uansett ikke i. Men vanlige kjoler som jeg liker, trives i og får komplimenter for. Fordi jeg føler at jeg kler dem. Og fordi jeg synes det er så nitrist med en samling folk kun i svart. Men jeg vil likevel ikke være den eneste i knallfarger, altså.

Kan du ikke gjøre det da, og ta på en mørk kardigan, sjal eller noe over så blir det litt mindre synlig?
Meget mulig det er en teit ide altså.

Hva folk har på seg er forøvrig det siste jeg tenker på når jeg er i begravelser.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 18:14   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.902
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Jentungen skal ha mørkeblå kjole. Kan hun ha svart strømpis og svarte sko til det? I tilfelle hva slags strømpis, tett eller ikke så tett?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 18:16   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.420
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Ja, det kan hun. Hvor tett avhenger vel av været.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-15, 18:27   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.902
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekledning i begravelse

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det kan hun. Hvor tett avhenger vel av været.

Det er ingen sommer her, ihvertfall.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no