Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva strømmer du nå #2

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-21, 21:23   #521
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.381
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Siste episode kommer ikke før søndag.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 11-01-21, 22:31   #522
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Vi så ferdig sesong 6 av Vikings nå på nyttårsaften. Den kvelden er så lang anyway.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 11-01-21, 23:05   #523
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Jeg har startet på Ulven kommer!. Beintøff historie, men god. Usikker på hvor mye jeg orker av gangen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 11-01-21, 23:32   #524
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.705
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Sesong 4 har jo nettopp kommet, så den håper jeg ligger litt til. Glemte å se to to siste linært i går.

Sesong 1 har få dager til, S2 er ute i 2 uker til.
S1-3 er også på Viaplay.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 11-01-21, 23:35   #525
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.859
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.


MÅ SE!! Michael McIntyre er generelt veldig morsom, synes jeg, men nå ligger det ute to episoder hvor han har vært hjemme hos noen i publikum og tatt mat fra fryseren deres, og så har de fått den servert på en topp restaurant, bare «restaurantifisert» i utseende. Kjempemorsomt. Bare rundt 10 min hver, så lett-sett. Har noen andre pranked!-episoder, også. Ligger på BBCs kanal på youtube.


Det er en del av Michael McIntyre's Big Show. Det går på BBC Brit på søndager om du vil se mer.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 12-01-21, 11:18   #526
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Har noen begynt å se den franske serien Lupin (Netflix) nå? Er den noe bra? Har tenkt til å få mannen med på å se den.

Ser hovedrollen er samme skuespiller som i The Intouchables, likte han veldig godt der i alle fall!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 12-01-21, 11:20   #527
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Japp. Den er bra, men jeg fikk ikke helt fot for den allikevel. Konsentrasjonsspennet mitt sliter litt med å henge med på fransk serie, da må man jo følge med hele tiden og det gadd jeg visst åpenbart ikke.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 12-01-21, 11:57   #528
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Konsentrasjonsspennet mitt sliter litt med å henge med på fransk serie, da må man jo følge med hele tiden og det gadd jeg visst åpenbart ikke.

Sånn har jeg det med Papirhuset. Får liksom ikke til å komme helt inni den.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 12-01-21, 13:21   #529
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Giji/Hari på Netflix.

banana er ikke aktiv  
Gammel 12-01-21, 13:26   #530
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Japp. Den er bra, men jeg fikk ikke helt fot for den allikevel. Konsentrasjonsspennet mitt sliter litt med å henge med på fransk serie, da må man jo følge med hele tiden og det gadd jeg visst åpenbart ikke.

Same. Snakkes det et språk jeg ikke forstår orker jeg ikke å prøve engang.
Jeg er ferdig med The queen's gambit og likte den godt. Lærte faktisk litt om sjakk, og så var det så mye fine klær.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 12-01-21, 22:27   #531
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.767
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Jeg har planer om å se Lupin en gang.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 00:03   #532
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.705
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Jeg tror jeg må se Vestavind (NRK) igjen når guttungen sier han liker å se historiske drama mens jeg ser på Vår tid er nå.

Mest pga tidsepokene.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 00:18   #533
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Vil framsnakke Ulven kommer! på NRK. 8 episoder. Holly har levert en stil som gjør at det blir levert bekymringsmelding.

Veldig viktig tema, og uhyre godt laget, synes jeg. Alt fra casting (sjekk familiebildet, som Holly ligner mor og Theo far) til prosessene og aktørenes dilemmaer. Ser av rulleteksten at de har hatt en stripe rådgivere - det synes!

Flere plot-tvists. Som jeg tenker det kan være i slike saker. Veldig fin og viktig.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 01:11   #534
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Dere som har sett Ulven kommer, vil dere si den passer til å se sammen med ungdommer? Lurte på om jeg skulle lansere den som neste serie med 16- og 18-åringen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 08:34   #535
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Er det flere som har startet på sesong 4 av Station 19? (TV 2 Sumo)
Episode 5 som ble sendt rett før jul kjenner jeg at jeg ble utrolig provosert og frustrert av. Tegner den et reelt bilde av situasjonen i USA? Jeg prøver å si at episoden nok er satt på spissen for å få frem BLM-bevegelsens fokus, hvor dypt rasismen sitter, og hvor stor mistillit politiet har til den svarte befolkningen. Episoden gjør skikkelig vondt. Verden kan ikke være sånn.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 09:09   #536
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Jeg sparer Ulven kommer til helga. Men begynte på Kjærlighet og anarki på Netflix i går. Den virker lovende!

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 10:37   #537
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Dips! Noen som har sett den? Jeg dør av latter! Endelig en humorserie som faktisk er morsom!

Har også sett den nye filmen med Meryl Streep, Let them all talk. HBO. Den har fått supre kritikker. Jeg må innrømme at jeg ikke skjønte mye av hva slags budskap den filmen har. Det var bare snakking, noe som jeg kan like hvis tematikken er interessant. Dette var bare springende og (for meg) innholdsløst.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 11:07   #538
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Dere som har sett Ulven kommer, vil dere si den passer til å se sammen med ungdommer? Lurte på om jeg skulle lansere den som neste serie med 16- og 18-åringen.

Ja - det vil jeg absolutt si. Det er noen korte sexscener i serien, men ikke så mange.
Aldersgensen på 15 år tenker jeg er riktig, jeg ville ikke sett den sammen med min 14åring, men det er også av personlige grunner.

Det er en god serie å se sammen med såpass store ungdommer - ikke minst diskutere sammen etter hver episode.

Mamari er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 11:36   #539
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Ja - det vil jeg absolutt si. Det er noen korte sexscener i serien, men ikke så mange.
Aldersgensen på 15 år tenker jeg er riktig, jeg ville ikke sett den sammen med min 14åring, men det er også av personlige grunner.

Det er en god serie å se sammen med såpass store ungdommer - ikke minst diskutere sammen etter hver episode.

Synes man kan se den med ungdommer 14+. Det er noen truende voldsscener ute i serien. Det tenker jeg kan være forstyrrende for endel, særlig yngre eller om man selv har ferske spor etter vold i nære relasjoner. De varer ikke lenge, men kan gjøre sterkt inntrykk. Jeg synes det er viktig å se for de større. Det er mange -særlig kvinner - som trenger å se tegnene og utfordringene. Det er plot-twists og vil ikke ødelegge for noen, tror det er viktig for opplevelsen at man følger regissørens blikk, men synes det er viktig å nevne, siden det blir spurt om hvem den passer for. Det er IKKE en serie preget av vold. Det dreier seg om dilemmaene rundt en bekymringsmelding.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 11:53   #540
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.552
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strømmer du nå #2

Sett Ulven kommer. Veldig bra serie, selvom jeg syns starten var litt langdryg.
Mannen gav seg etter fire episoder, men jeg syns den forandret seg litt og ble bedre etter episode 5/6.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no