Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvem herper plenen min?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-17, 18:28   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.919
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hvem herper plenen min?

Her kommer en uavhengig del 2 i føljetongen "hva skjer i hagen min" - del 1 er her.

Et begrenset område i plenen min ser mer og mer ut som et katastrofeområde. Det begynte i forrige uke med at det så ut som noen hadde brukt plenlufter uten å rydde opp mosedottene. Jeg så at det var 5-krone-store hull i plenen. Det ble verre og verre dag for dag (evt. natt for natt, jeg vet ikke helt når det skjedde), hullene ble større, mer og mer jord kom frem og flere og flere mose- og gressdotter lå rundt og slang. Mannen raket og ryddet, men neste dag var det rotet opp på ny. Googling viste ganske tydelig at grevling kan gjøre sånt men så en dag sa vesla på 11 år at hun hadde sett skjærer som rotet i dette. Og jammen, nå i dag er det to skjærer som herjer og koser seg i katastrofeområdet, kaster dotter rundt om kring og tar spenntak og drar opp røtter. Men jeg kan ikke forestille meg at det er vanlig at skjærer steller i stand slikt fra bunnen av. En mulighet er selvsagt at en grevling har gjort grunnarbeidet og at skjærene koser seg med desserten, men jeg har aldri sett grevling her og kan ikke skjønne hvor den skulle bo i såfall. Jeg har spionert de siste nettene når jeg er oppe en tur, ingenting å se. jeg oppdaget imidlertid hvordan området lå innenfor det som ikke er opplyst av utelysene, nesten som om gjernings-dyret er en nattarbeider som holder seg i skyggene.

Hva i alle dager skjer? Jeg kan jo ikke ha det sånn at en del av plenen ser ut som et sølehull? What to do?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 18:33   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.816
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem herper plenen min?

Plenen vår ble ødelagt et år det var veldig mye jordvånd.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 18:35   #3
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.919
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem herper plenen min?

Men vånden graver vel hull og ganger, den som driver på her herjer kun i overflaten.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 18:39   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem herper plenen min?

Lån et viltkamera og finn ut av det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 18:44   #5
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.919
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem herper plenen min?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Lån et viltkamera og finn ut av det.

Har folk sånt, da? Aner ikke hvem jeg skulle spurt om det.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 18:54   #6
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.806
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem herper plenen min?

evt sett opp webcamera

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 19:09   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem herper plenen min?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Har folk sånt, da? Aner ikke hvem jeg skulle spurt om det.

Vi har sånt 😆. Spør på facebook?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 19:32   #8
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem herper plenen min?

Skjærene herper vilt her iallefall. Naboen har satt opp fugleskremsel, det overser de elegant.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-17, 12:08   #9
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.919
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem herper plenen min?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Skjærene herper vilt her iallefall. Naboen har satt opp fugleskremsel, det overser de elegant.

Men starter de fra urørt plen og lager katastrofeområde av den? Det har jeg aldri hørt om før.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-17, 13:14   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem herper plenen min?

Rådyr?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-17, 19:07   #11
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem herper plenen min?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men starter de fra urørt plen og lager katastrofeområde av den? Det har jeg aldri hørt om før.

Ja, hos naboene. Merkelige greier.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-17, 10:08   #12
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.919
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem herper plenen min?

Ikke rådyr. Ikke der vi bor.

Legger ved et par bilder. Det ser verre ut i virkeligheten enn på bildene. Men jeg begynner å to at det virkelig er skjærene...

Æsj - får ikke til å legge ved bildene (upload failed). Må prøve igjen senere.


Sist redigert av banana : 08-09-17 kl 10:15.
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-17, 12:35   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem herper plenen min?

Det kan hende de hjelper til med hagearbeidet; http://www.fuglevennen.no/sporsmal/?...1044&antall=50

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-17, 15:21   #14
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.919
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem herper plenen min?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det kan hende de hjelper til med hagearbeidet; http://www.fuglevennen.no/sporsmal/?...1044&antall=50

Ja, jeg fant det i går da jeg googlet "skjærer ødelegger plenen". Kanskje en form for biologisk plenlufting... Hvis det er over om litt og ikke gjentar seg så får vi nok orden på plenen igjen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no