Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-11, 01:53   #21
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Opprinnelig lagt inn av Cactuz, her.

Husk; vi gjør ikke denne jobben for å plage folk, selvom noen forstår det på den måten!

Neida, vi forstår at dere gjør det for å tjene penger, men det dere får betalt for er å plage folk.

Ben "same result then" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 06:48   #22
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.303
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Jeg har Telefonterror-app på min iPhone og elsker den. Konseptet er enkelt: Du velger om du vil legge inn de 500 mest brukte eller alle numrene i databasen til telefonterror.no. Alle disse numrene legger seg da inn under en og samme kontakt - Telefonterror. Når det ringer fra et av disse numrene, kommer det opp at det ringer fra Telefonterror, og det er bare å avvise/ignorere/svare uten å si noe/whatever.

Min mest skattede app!

__________________
My mind is wandering and I can't find it...

Sist redigert av Arran : 28-09-11 kl 11:21.
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 08:19   #23
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.317
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Kan du ikke bare ta telefonen, men ikke si noe? :humre.

Ja, ta telefonen, men legg fra deg røret (eller hva det nå er du har) og lag middag eller se på gullrekka. Kan godt være litt høylydt slik at personen i den andre enden hører hva du driver med, og gjerne plystre eller nynn litt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 09:46   #24
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Norstat har jeg lagt inn i kontaktlisten og krysset av for at den skal gå rett til telefonvarer. Det sluttet å komme inn telefoner ettee et par ukers kjør.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:21   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Norstat har jeg lagt inn i kontaktlisten og krysset av for at den skal gå rett til telefonvarer. Det sluttet å komme inn telefoner ettee et par ukers kjør.

Hva slags telefon har du?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:24   #26
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva slags telefon har du?

Xperia. Det får vel på iPhone også?

Jeg pleier å true svigermor med at jeg skal gi henne haisommer som personlig ringelyd når hun ringer. Gotta love technology.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:29   #27
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.313
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Jeg har Telefonterror-app på min iPhone og elsker den. Konseptet er enkelt: Du velge rom du vil legge inn de 500 mest brukte eller alle numrene i databasen til telefonterror.no. Alle disse numrene legger seg da inn under en og samme kontakt - Telefonterror. Når det ringer fra et av disse numrene, kommer det opp at det ringer fra Telefonterror, og det er bare å avvise/ignorere/svare uten å si noe/whatever.

Min mest skattede app!

Og hjå android heiter denne appen Hysj.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:35   #28
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Xperia. Det får vel på iPhone også?

Jeg pleier å true svigermor med at jeg skal gi henne haisommer som personlig ringelyd når hun ringer. Gotta love technology.

Jeg vil også få til det der. Noen med iphone som har fått det til? Jeg vil nemlig mute aftenposten hvis det går.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:42   #29
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Her er det også på'n igjen nå.
De ringer til et tlfnr jeg ALDRI har registrert noe sted. Det er en tlf som kun brukes til "frifamiliesamtaler"
Det ringes hver eneste dag, gjerne 2-3 ganger på ettermiddagen. Jeg tar konsekvent ikke tlf da den som sagt kun brukes til familiesamtaler.

Irriterende

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 15:04   #30
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Jeg ga beskjed flere ganger om at jeg ikke ville bli kontaktet. Men jeg antok på svarene at det ikke kom til å skje. Så jeg fulgte opp med mail til Norstat, og det ble stille.

Det hjelper kanskje å ha IP telefoni som slår seg av og ut i lange perioder? Ingen kontakt med server.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 15:20   #31
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.987
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Sist gang noen ringte (vet ikke hvorfra) spurte de om hvem jeg skulle stemme på ved valg. Jeg svarte ved hvert spm. at det var hemmelig valg. De parerte med at det var helt anonymt. Men det er det jo ikke for personen som sitter og spør meg..
Vel, neste gang så har jeg bestemt meg for å spørre hva jeg får hvis jeg bruker min tid for å svare. Jeg har alltid unger i beina jeg heller ønsker å gi den tiden.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 03:19   #32
Cactuz
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 2
Cactuz har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Pleier som regel å funke hvis du sier at du ikke vill bli oppringt igjenn, ihvertfall hvis du kommer til meg. men det er ikke alle ansatte som er så nøye på det.. uheldigvis.

Cactuz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 19:38   #33
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Norstat har ringt to ganger til 8-åringens telefon nå i det siste. Vi voksne har tatt telefonen begge gangene, forklart situasjonen og bett dem om å ikke ringe mer. Funket ikke etter første gang, få se om de får de til nå. Storebror selv ble litt satt ut av den ukjente damen som ringte på hans telefon...

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 18:06   #34
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Er det noko nytt på denne fronten? Er det mogleg å reservere seg?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 18:12   #35
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.078
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Jeg legger de i blokkeringslisten på telefonen min.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 18:20   #36
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Så langt me kan sjå, ringer dei frå ulike nummer kvar gong.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 19:35   #37
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Jeg tar konsekvent ikke telefonen når jeg ikke vet hvem som ringer. Sjekker nr, og det som kommer opp som telefonsalg eller markedsanalyse lagres under "Nei", som er blokkert. De har flere nummer, men det er likevel mye de samme som ringer.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 19:38   #38
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.777
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg legger de i blokkeringslisten på telefonen min.


Jeg også. Hvis jeg sjekker loggen ser jeg at de ringer innimellom, men det merker jeg heldigvis ikke noe til.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 20:11   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

De ringte meg nettopp, alltid på fasttelefonen. Godt den er sagt opp.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 12:13   #40
FrøkenA
Noob
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Oslo
Innlegg: 101
FrøkenA er litt kul
Standard

Sv: Kan man reservere seg mot oppringninger fra Norstat?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg ønsker meg muligheten til å kunne blokkere telefonnummer på mobilen.

Det kan du også, men det kommer kanskje an på hvilken type telefon du har. Jeg har iPhone, og blokkerer konsekvent alle ukjente nummer som ikke kommer opp med navn på 1881.

__________________
A (2011) og B (2014)
FrøkenA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no