Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-11, 22:41   #1
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre?

Vet ikke helt hvor jeg skal poste denne, eller hvordan jeg skal fremlegge saken. Eller hve jeg vil med det.

Men, altså, som overskriften sier, når er ikke en hemmelighet en hemmelighet lengre?? Hva legger du i hemmelig??

Når noen sier til deg; "Bla-bla-bla. Ikke si det til noen, la det bli mellom oss. Det er hemmelig." Den som sier dette til deg, legger vekt på at dette ville bli mellom DERE. For deg, deg kan man stole på.
Så går det noen dager, du prater med noen(ofte flere) som glipper ut av seg en "hemmelighet", den samme du blei fortalt.
Tar man dette opp med den som har fortalt dette i utgangspunktet?? Og dersom dette gjentar seg OFTE, tar man bare personen mindre på alvor og lar det stå med det??

Noen som skjønner hva jeg mener??

:Frustrert og opplevd dette atter en gang:

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 22:44   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre??

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Og dersom dette gjentar seg OFTE, tar man bare personen mindre på alvor og lar det stå med det??

Det er det jeg gjør i hvert fall, ellers blir det bare tull. Å si noe hadde jeg aldri giddet i hvert fall.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 22:44   #3
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre??

Jeg har også opplevd dette. Men jeg bryr meg ikke men later som om jeg ikke visste, og forteller det IKKE videre.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 22:44   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre??

Det kommer jo litt an på om min kilde har fortalt en hemmelighet om seg selv, eller om noen andre. Og i alle tilfeller vil jeg spare de mest fortrolige samtalene til noen andre, som kan holde tett om det trengs.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 22:45   #5
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.626
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre??

Jeg ville ha spurt den som fortalte hemmeligheten til meg i utgangspunktet:
Er det ikke hemmelig mer? Kan jeg si det til hvem jeg vil? Nesten i hvert fall?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 22:47   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre??

Jeg blir litt forsiktig med å fortelle mine hemmeligheter til en som forteller hemmeligheter til mange. Men om vedkommende ikke er "trofast" som venn med sine egne hemmeligheter, det tar jeg ikke så tungt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 22:47   #7
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre??

Tar personen mindre på alvor og lar det være med det. Om det ikke er noe det var innlysende at ville såre deg eller andre om det kom videre. Da ville jeg sagt noe.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 22:51   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre??

Tenker at personen er tett som ei sil. Men jeg snakker ikke selv før jeg har fått lov til det. Hvis det er en hemmelighet det er naturlig å snakke om etterhvert, ville jeg spurt om det ikke er hemmelig lenger etter å ha hørt det fra flere andre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 22:53   #9
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre??

Kommer helt an på hva og hvem det gjelder. Noen hemmeligheter røper jeg ikke at jeg vet uansett hvor mange andre som vet det, andre kunne jeg funnet på å spørre om det ikke var en hemmelighet lengre. Men stort sett så hadde jeg nok bare tatt vedkommende mindre alvorlig, tror jeg?

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 22:54   #10
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre??

Om jeg sier at jeg vet eller ikke avhenger av forholdet til både "den opprinnelige hemmelige" og den som forteller videre.

Jeg er mest vant til at vi sladrer innad i familien, og da er det som oftest hyggelige hemmeligheter - eller litt lett bekymring det går i.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 22:58   #11
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre??

Hvis jeg får høre noe som i utgangspunkte skulle være en hemmelighet fra mange andre, så er det nok ikke så hemmelig som det var ment å være. Jeg ville nok ta den personens hemligheter litt mindre høytidelig, men selvsagt ikke delt noen av de. Kanskje vært tilbakeholden med hva jeg ville delt av mine hemligheter også.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:00   #12
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre??

Jeg hadde tatt personen mindre på alvor, men hadde nok ikke konfrontert vedkommende.

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:07   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre??

En hemmelighet er ingen hemmelighet så fort svigermor har fått nyss i det. Jeg jobber hardt med å la mannen forstå at ikke alt må deles med mamma.

For å svare på HI, ville jeg Tenkt Mitt(TM) ang. troverdigheten til denne personen, men ikke sagt noe ut over det.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:16   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre?

Jeg tenker at jeg iallefall ikke skal fortelle hemmeligheter til vedkommende - ut over det har jeg ikke gjort noe som helst.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:32   #15
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre?

Om jeg vil at folk skal vite noe, så har jeg etpar jeg kan fortelle det til, for da vet alle det innen kort tid.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 00:01   #16
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre?

Og enda bedre - hvis det annonseres på Facebook i koder. DA blir jeg ekstra imponert.
Jeg snakker likevel ikke om hemligheten - men personen blir vel ansett som litt useriøs i mine øyne.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 00:05   #17
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre?

Blir jeg fortalt at noe er hemmelig og at jeg skal holde tett, så gjør jeg det. Vedkommende som fortalte meg det har jo ikke dermed noen plikt til å ikke fortelle det til noen andre enn meg, og for alt jeg vet kan det jo være en av disse andre som har problemer med å holde munn når de skal. Jeg ser vel ikke helt problemet. Får jeg inntrykk av at en person er noe lempfeldig med plapring vil jeg ta hensyn til det i forhold til deling av mine egne private ting, men plages ikke av at andre har hørt samme "hemmelighet" som meg.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 00:06   #18
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre?

Ok, så da tenker jeg mitt og lar det bli med det, tror jeg.
Og tro meg, jeg forteller IKKE hemmeligheter i retur til vedkommende. Ever!

Men om det er din sjef, eller bestevenninne. Ville du da sagt noe??

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 00:09   #19
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre?

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Blir jeg fortalt at noe er hemmelig og at jeg skal holde tett, så gjør jeg det. Vedkommende som fortalte meg det har jo ikke dermed noen plikt til å ikke fortelle det til noen andre enn meg, og for alt jeg vet kan det jo være en av disse andre som har problemer med å holde munn når de skal. Jeg ser vel ikke helt problemet. Får jeg inntrykk av at en person er noe lempfeldig med plapring vil jeg ta hensyn til det i forhold til deling av mine egne private ting, men plages ikke av at andre har hørt samme "hemmelighet" som meg.

Ser poenget ditt og mulig jeg ikke fikk frem mitt.

Når man blir fortalt en ting og personen gir uttrykk for at man er den eneste som vet, fordi nettopp deg kan vedkommende stole på, er det fortsatt ok å spre det til gud og hvermannsen?? Med de samme ordene, at deg kan jeg stole på bla bla bla. Uten at man sier noe??

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 00:15   #20
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når er ikke en hemmelighet hemmelig lengre?

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Ok, så da tenker jeg mitt og lar det bli med det, tror jeg.
Og tro meg, jeg forteller IKKE hemmeligheter i retur til vedkommende. Ever!

Men om det er din sjef, eller bestevenninne. Ville du da sagt noe??

Spiller ingen rolle. Hemligheten hadde blitt ved meg uansett.
Men om det hadde dratt seg mot det latterlige av løsmunnhet - ja, da hadde de blitt konfrontert. *med en latterlig undertone*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no