Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Saftig konfektkake til bryllup

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-16, 12:45   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Saftig konfektkake til bryllup

Jeg vil lage en saftig konfektkake i sjokoladestil til min venninnes bryllup.
Gjerne med nøtter og alt mulig godt.
Greit om den klarer en varm dag med kjøleelement under. Logistikken kirke lokale konsert kulturskulen først er ganske omfattende.

Noen som har oppskrift eller tips? Jeg kan begynne i dag, den skal serveres lørdag.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 14:58   #2
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Saftig konfektkake til bryllup

Har ingen oppskrifter jeg har prøvd selv, men denne ser jo god ut:
https://www.nrk.no/mat/konfektkake-1.8347576

Om den tåler en varm dag så godt er jeg dog usikker på.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 15:00   #3
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Saftig konfektkake til bryllup

Kanskje en eller annenform for "kladdkaka" er bedre?

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 15:04   #4
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Saftig konfektkake til bryllup

Eller denne:
http://www.matoppskrift.no/oppskrift...ph-konfektkake

Det står at den kan fryses og trenger liten tinetid, så da kan du bake den nå og putte den i fryseren og ta den med frossen i bilen, så kanskje den tåler turen i bilen litt bedre.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 15:25   #5
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Saftig konfektkake til bryllup

Ikke dumt, ikke dumt!
Jeg har sånn delvis tilgang på kjøleskap underveis, så det er ikke fullstendig krise. Men ville unngå noe kremaktig.
Men å fryse den i dag og ta den opp igjen må jo være den perfekte metoden for minimalt med stress på selve dagen!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 15:47   #6
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Saftig konfektkake til bryllup

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Ikke dumt, ikke dumt!
Jeg har sånn delvis tilgang på kjøleskap underveis, så det er ikke fullstendig krise. Men ville unngå noe kremaktig.
Men å fryse den i dag og ta den opp igjen må jo være den perfekte metoden for minimalt med stress på selve dagen!


Ja, det vil jeg si. Jeg gjorde det samme da jeg bakte "eplekake med vaniljekrem i langpanne" fra Det søte liv til sommerfesten i barnehagen på tirsdag. Kaka smaker mer ferskt når man baker den og fryser den med en gang den er avkjølt enn om man baker den en dag eller to før og lar den stå i kjøleskapet til den dagen den skal spises. Synes jeg.

Og det funket som et egg, og som du sier minimalt med stress og mas på selve dagen. Så får du bedre tid til å style og stasje deg opp.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 21:28   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Saftig konfektkake til bryllup

Filler`n. Jeg som håpet å få tips om en skikkelig digg kake nå.
Jeg har heller ikke noe tips, pleier å lage Oreokake eller Snickerskake.

Når jeg søker på festkaker så kommer jeg stadig tilbake til denne. Ser veldig god ut. Men ville byttet ut kransekakebunnen med nøttebunn/mandelbunn.
http://www.detsoteliv.no/oppskrift/s...ekake-med-baer

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no