Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Langtidssteking av ribbe - hvordan tolker jeg oppskriften?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-16, 14:50   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Langtidssteking av ribbe - hvordan tolker jeg oppskriften?

Jeg spurte i Ribbe 101-tråden, men ingen svarte meg. :djupt såra og vonbroten:

Så da prøver jeg her. Jeg skal prøve Joikas metode og har nå ribbe i ovnen.

Men hva betyr dette:

Sitat:

For å få sprø svor tar du ut ribba av ovnen og lar den hvile seg seg på kjøkkenbenken mens du skrur opp ovnen til 250 grader – alle tidene her i artikkelen er skrevet uten bruk av varmluft, bortsett fra her på slutten. Stek så kjøttet på midterste rille i ovnen til svoren er sprø, ca. 20-30 minutter. Jeg unngår å sette på grillelementet, siden er er veldig fort gjort å svi svoren med så høy varme.


Betyr dette at de siste 20-30 minuttene skal være varmluft?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 14:54   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteking av ribbe - hvordan tolker jeg oppskriften?

Hvis du leser oppskriften min jeg la ut i samme tråden, så er det sånn jeg gjør det på min oppskrift i alle fall. Ja, varmluft siste 15-20 minuttene. Jeg har den på 225 grader varmluft, men har varmet opp ovnen til 250 grader før jeg setter ribba inn igjen og skrur ned til 225 grader da og varmluft.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 15:32   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteking av ribbe - hvordan tolker jeg oppskriften?

Supert. Takk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no