Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Fjerne sider i PP-presentasjon

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-17, 13:52   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjerne sider i PP-presentasjon

Jeg har debuter med pp (ellerskal debutere i morgen) og en del av oppgaven er nettopp å mestre mediet.

Jeg har laget meg en lekker liten presentasjon på 6 sider med bilder og tekst som flyr både hit og dit
Etter mange timer kommer de faktisk i noe som minner om riktig rekkefølge også.

Men jeg har laget den i en pp mal og den har 14 sider. Jeg skulle gjerne kvittet meg med de siste sidene, slik at de ikke står der "tomme".

Hvordan gjør jeg det?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-17, 13:55   #2
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjerne sider i PP-presentasjon

Du kan høyreklikke på de sidene du vil fjerne i venstremargen og velge slett. Hvis du vil slette flere sider i en sleng holder du nede ctrl før du venstreklikker på alle arkene du vil ha slettet. Så høyreklikker du og velger slett.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-17, 13:56   #3
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjerne sider i PP-presentasjon

Hvis du har samme visningsmodus som jeg bruker ("normal"), så ser du alle lysbildene i lite format i venstremargen, og da er det bare og høyreklikke på det som skal slettes, så får du opp et valg "slett lysbilde".

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 15:54   #4
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjerne sider i PP-presentasjon

Eller du kan bare markere bildet i oversikten i venstremargen og trykke delete-knappen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 18:27   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjerne sider i PP-presentasjon

Gikk det bra med presentasjonen din Floksa?

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 14:37   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjerne sider i PP-presentasjon

Jepp.
Eller bra og bra. Jeg dør jo litt av å gjøre sånne ting, men akkurat denne gangen var jeg i godt selskap
Fikk fjernet de ekstra sidene og nå er den levert inn (skulle leveres også, etter at jeg hadde holdt presentasjonen).
Artig medie å jobbe med og det er hvertfall lurt å få øve seg MED prosjektor. For jeg ante ikke at notatene mine kom opp på pc når jeg startet presenatsjonen. Eller at neste "trekk" ble vis (på min skjerm). Genialt!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 20:02   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjerne sider i PP-presentasjon

Håper du husket å ha et eget lysbilde med "laget av..." og "takk for meg" samt en diger smiley til slutt.
(I følge litt flere enn etpar av elevene mine er det det aller viktigste og den siden det jobbes mest med.

Neida. Kult at du hadde en god opplevelse med PP. Det er ikke bare bare å hive seg utpå med nye ting, så ekstra kjekt når det går bra.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 20:34   #8
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjerne sider i PP-presentasjon

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jepp.
Eller bra og bra. Jeg dør jo litt av å gjøre sånne ting, men akkurat denne gangen var jeg i godt selskap
Fikk fjernet de ekstra sidene og nå er den levert inn (skulle leveres også, etter at jeg hadde holdt presentasjonen).
Artig medie å jobbe med og det er hvertfall lurt å få øve seg MED prosjektor. For jeg ante ikke at notatene mine kom opp på pc når jeg startet presenatsjonen. Eller at neste "trekk" ble vis (på min skjerm). Genialt!

Hva som vises på hvilken skjerm er avhengig av oppsettet mellom skjermene. Jeg liker å gjøre det slik som du forteller, men det er sjeldent satt opp slik og da må jeg fixe oppsettet selv.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 21:10   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjerne sider i PP-presentasjon

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Håper du husket å ha et eget lysbilde med "laget av..." og "takk for meg" samt en diger smiley til slutt.
(I følge litt flere enn etpar av elevene mine er det det aller viktigste og den siden det jobbes mest med.

Neida. Kult at du hadde en god opplevelse med PP. Det er ikke bare bare å hive seg utpå med nye ting, så ekstra kjekt når det går bra.

Ja, og å kreditere alle som har bidratt Det er også ganske viktig når elevane mine lager det. Så fint at det gjekk bra!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 22:07   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjerne sider i PP-presentasjon

Hehe. Husket takk for meg ja. Men brukte ikke mer enn 15 sekunder på å lage den siden

Vi skal legge fram hovedoppgaven vår som en del av eksamen så det var veldig greit å øve litt ja!
Drev ikke med slikt sist jeg gikk på skolen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no