Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva hører du på nå?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-18, 20:27   #201
Frøken Frøken
Fersk fisk
 
Medlem siden: Aug 2015
Hvor: Akershus
Innlegg: 85
Frøken Frøken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Også:

Flunk


(Kilde: youtube.com)


Nyutgivelse fra Jack White

(Kilde: youtube.com)


Chris

(Kilde: youtube.com)

__________________
-------------------------------------------
2004 & 2011
Frøken Frøken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-18, 14:04   #202
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)
Muse Innocent Voices, Bulgarskinspirert (?) folkemusikklignende nydeligheter for øret. Og Susanne Sundfør sin "Music For People In Trouble". Sundfør sin stemme kan bli litt spesiell for meg i lengden, men på dette albumet liker jeg godt hvordan hun bruker den.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-18, 14:25   #203
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Susanne Sundfør sitt album Music For People In Trouble er utrolig bra. Jeg hører på One More Night Live av Linkin Park. Også hører jeg på Amy Shark, Sufjan Stevens, Iron & Wine, Jonas Alaska og Fever Ray for tida.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-18, 19:01   #204
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Vi hører mest på gamle låter av Karpe Diem for tiden. Har kun cd-spiller i bilen og fant en del gamle nedstøvede cd’er.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-18, 19:36   #205
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Har forflyttet meg fra Sundførs siste, til Björk sitt Utopia:

https://youtu.be/Sqbv7cCM5AI

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-18, 12:55   #206
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Maître Gims og Sia er min hangup for tida.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-18, 20:50   #207
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Nutildags: David Bowie, Kygo og Jackson Five.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-18, 23:03   #208
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

I dag hørte jeg Yello med albumet Essentials som er en av mine favoritter gjennom mange år. Etter at det var ferdig dukket det opp en utgivelse fra et par år tilbake, og den var virkelig hørbar.

Yello feat. Fifi Rong - Kiss the cloud


(Kilde: youtube.com)

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 13:04   #209
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Nå hører jeg på Jeff Waynes The War of the Worlds. Den er virkelig verdt det. I hvert fall for dem av oss som liker konseptalbum. Jadda, jeg er så gammal at jeg forbinder The Wall med slikt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 13:44   #210
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du på nå?


(Kilde: youtube.com)


Kombinasjonen av first-wave black metal fra åttitallet med tysk skrekkfilm fra tjuetallet er legit.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 18:45   #211
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Jeg har fått skikkelig dilla på Filthy og Supplies av Justin Timberlake. Også er det utrolig mange flinke dansere som har lagt ut dansevideoer til Filthy...

https://youtu.be/gA-NDZb29I4

https://youtu.be/M4vnmgZLA8s

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-18, 20:42   #212
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Nå er jeg inne i en periode med bråkete musikk og DJs.
I dag er det fantastisk tøffe N.E.R.D. og Rhiannas Lemon det går i.


(Kilde: youtube.com)

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-18, 20:24   #213
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Dette fantastiske bandet fra Norge og Bergen, Young Dreams.
Det er landets mest undervurderte band, de har en særegen stil som er så behagelig å høre på.
Aftenposten skriver i anmeldelsen av sisteskiva:
Gebrokken bergensengelsk i falsett, lett pophop-inspirert beat, så et lydbilde som bader i klang. Alt er drømmende og skal høyt, høyt opp til himmelen, så langt en kan stige. «Cells» er første låt ut på Waves 2 You, annetalbumet i Matias Tellez popprosjekt Young Dreams.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/...and-er-tilbake


Mine favoritter akkurat nå er:
My brain on love
Somebody Else (får litt sånn ELO-vibber av den)
Boys (virker som de har hentet noen stoler fra A Whiter Shade of Pale/Procol Harum)

Virkelig hørbart!


(Kilde: youtube.com)

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 13:39   #214
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Lumsk - Om hundrede aar er alting glemt
https://youtu.be/MXr2iAQTMo0

Bad wolves - Zombie
https://youtu.be/9XaS93WMRQQ

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-18, 01:48   #215
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Nå har jeg fått dilla på svenske Ghost. Jeg blir veldig ensporet når jeg får dilla på noe så det er kun de jeg hører på nå.

Square hammer for eksempel.
https://youtu.be/VqoyKzgkqR4

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-19, 22:11   #216
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

En stund siden jeg har vært ensporet ser jeg.
Jeg har jo elsket Twenty one pilots i flere år, og da de slapp Trench fikk jeg dilla på Chlorine. Vel, helt til jeg oppdaget Bandito. :addicted:

https://youtu.be/4AkgN8ke4kY

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 13:01   #217
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Akkurat nå hører jeg på Dancing in the Moonlight med Toploader, enten jeg har på musikken eller ikke, den har satt seg fast i hjernen, så jeg synger den i hodet, beveger meg i takt med musikken osv. I tillegg hører jeg en del på, den for meg helt nye, Imani Coppola sin skive "Chupacabra" fra 1997, det er også en skive med låter det er vanskelig å la være å røre seg til.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-20, 13:31   #218
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Mens jeg er i modus "dra opp gamle tråder alle har glemt", så kan jeg røpe at jeg for tiden hører på to album av David Bowie: Low og Outside. Jeg blir aldri lei dem.

I denne tråden har jeg ikke kommet lenger enn til innlegg 60, det tar jo tid når jeg skal høre på så mye fint, sjekke om jeg har låta/artisten fra før og vurdere om det skal på ønskelista eller ikke.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-20, 12:22   #219
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

Mye norsk for tiden

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-20, 18:48   #220
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du på nå?

I dag fant jeg ut at The War of the Worlds av Jeff Wayne passer bra for situasjonen vi er i. Så den hører jeg på nå. Forskjellen fra situasjonen verden er i nå, er at bakterier og virus er det som redder menneskene og jorden.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no