Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Vi skal få marsvin!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-10, 00:17   #1
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal få marsvin!

To marsvin kommer til oss om et par ukers tid.
Noen som vil dele litt erfaringer? Tips til temming osv.

Har lest en del, og vi gleder oss veldig! En ting jeg lurer på blant annet er om man kan være borte fra de en helg, eller om jeg da heller bør ta de med meg....

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 01:26   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi skal få marsvin!

Grattis, det er herlige dyr

De bør ikke være alene en hel helg nei. De må ha mat og vann hver dag. Masse kos er med på å temme de bra ja.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 07:22   #3
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal få marsvin!

Grattis! Jeg har egen kategori for marsvin i bloggen min om du er interessert. Ikke oppdatert på lang stund, men det betyr bare at svina har det utmerket. Det er ikke så mye erfaringer og tips der, mer små updates og fortellinger om de små.

Vi reiser fra dem ei hel helg. Fyller på fullt med vann, legger inn masse høy og er rause med kraftfóret. Vanligvis får de i tillegg frukt- eller grønnsakssalat til frokost, dette må de unnvære lørdag hvis vi reiser bort på fredagen. Men det går helt greit.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 07:41   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi skal få marsvin!

Grattis! De er hærlige dyr
Vi reiser av og til fra de en helg, noen ganger fra lørdag morgen til søn.
ettermidd., da setter vi opp to vannflasker og fyller på ekstra mye høy.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 09:00   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal få marsvin!

Vi har to marsvin, men vi reiser aldri fra dem 2 døgn. De er helt avhengig av friske grønnsaker og frukt og de må de ha en gang om dagen. Vi kan til nød reise fra dem fra lørdag morgen til søndag ettermiddag. Marsvin trives ikke når de blir flyttet mye rundt og må være med her og der, så våre har det bedre hjemme. Får bare noen naboer til å stikke innom en gang om dagen å gi dem mat. Jeg setter også opp 2 vannflasker når vi reiser bort, for jeg stoler ikke på at andre klarer å sette vannflaskene riktig pga. sære marsvin som ikke drikker om de ikke står akkurat sånn. De drikker ekstremt mye vann.

Det er viktig at marsvin får c-vitaminer i tillegg i enten pulverform eller flytende. Jeg foretrekker å ha flytende i vannet for da vet jeg at de får det i seg. Våre spiser lite pellets egentlig og de spiser aldri opp, så da ville de ikke fått i seg nok om jeg strødde over maten. Våre liker best frukt og grønt samt masse høyt. Grønn paprika er noe av det beste våre marsvin får og det går mye i brokkoli. Agurk er kosemat for dem. Sukkererter likte dem før, men ikke nå lenger. En må bare prøve seg litt frem. Det de ikke skal ha er vel tomater og ferskt brød. Tørt brød og knekkebrød kan de få.

Skal du ha langhåret marsvin så er det mye jobb med dem. De må klippes og bades og børstes, og de gjør seg lite rene selv. Mye mere jobb enn jeg trodde.

Sagflis kan du hente i store sekker på nærmeste sagbruk for en rimelig penge. Sagflis er rådyrt på dyrebutikken. Av høys å må du kjøpe kvalitetshøy.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no