Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-09, 09:58   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Jeg har sett 2-3 halve programmer, og jeg skal innrømme at innimellom er det noen av dem som glimter til slik at man virkelig kan begynne å tro på at de har overnaturlige evner. Det meste av det de presterer er dog ikke mer enn man kan ved å ha litt åpne sanser, og regelen er egentlig at de bommer mer enn de treffer. Og det jeg synes er rarest er at når de har hatt en komplett skivebom (de har kanskje gjetta at de skal ved sjøen etter mange forsøk hvor de tydelig hører bølgeskvulp i bakgrunnen), sier de at de er fornøyd og synes de kom ganske nær. I mange av de tilfellene synes jeg nemlig ikke de er i nærheten av å være treffsikre nok hvis de skal påberope seg evner utover det hvermannsen har.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 10:05   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

1) Har du sett mer enn èn episode?
Njeh, jeg så noen glimt av "finalen" forrige runde, tror jeg. Og noen glimt i det jeg zapper forbi. Og alle reklamene for programmet. Det teller neppe som mer enn en episode likevel.
2) Har du sett mindre enn en episode/styrt unna?
Jeg har vel prøvd å styre unna så godt det lar seg gjøre.
3) Tror du deltakerene har spesielle evner, a´la en sjette sans?
Niks.
4) Hva synes du om serien?
Jeg synes det er spekulativt og tabloid, rett og slett fjollete.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 10:39   #23
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Vi har jo har mang en diskusjon her inne om klarsynhet og de fleste her ler og syns at de som påstår at de er klarsynte og tv prgrammene om det er tull og tøys,
juks,galskap ol. Jeg er en av dem som ikke ler og har sett alle programene.
folk får tro hva de vil men trenger ikke å rakke/le ned på de som tror på klarsynthet/en 6 sans.

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 10:40   #24
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Selvsagt kan man le av de. De stiller jo i samme kategori som dem som trodde jorden var flat.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 10:42   #25
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Jeg synes det er en ting å tro på synske. Folk får ha sin religiøse tro i fred.

Men å tro at en slik TV-serie ikke er grundig klippet og laget for å vise akkurat det som selger, å tro at det er en faktadokumentar eller noe, noe som folk som jeg har vært borti tror, er så blomstrende naivt at da mister jeg faktisk respekten.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 10:51   #26
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Selvsagt kan man le av de. De stiller jo i samme kategori som dem som trodde jorden var flat.

Da kan en le av de som ikke tror på det også ,og stille dere i den samme kategori
har du noen bevis på at at en klarsynt er fullstendig gal i hodet? og må legges inn på psykriatisk avd.

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 10:52   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Jeg er en av dem som ikke ler og har sett alle programene.
folk får tro hva de vil men trenger ikke å rakke/le ned på de som tror på klarsynthet/en 6 sans.

Jeg rakker ikke ned på noen, men jeg er oppriktig interessert i å vite hva dere som tror mener at dette programmet beviser, og hvordan det gjør det?

Var det forresten A-magasinet forrige uke som hadde en interesant artikkel om "tankelesing" og spåing, og hvor mye et ansikt egentlig avslører?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 10:52   #28
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Da kan en le av de som ikke tror på det også ,og stille dere i den samme kategori
har du noen bevis på at at en klarsynt er fullstendig gal i hodet? og må legges inn på psykriatisk avd.

Jeg sier da ikke at noen er gale. Det stempelet kom du selv med, så det sier da litt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 10:53   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Jeg styrer unna TvN generelt jeg, så jeg har ikke sett en eneste episode, og kommer til å fortsette med det.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 10:56   #30
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

1) Har du sett mer enn èn episode? Nei
2) Har du sett mindre enn en episode/styrt unna? Ja
3) Tror du deltakerene har spesielle evner, a´la en sjette sans? Godt mulig, noen av oss har vel en 6. sans, mens det er mye humbug i den bransjen også
4) Hva synes du om serien? Har ingen forutsetning for å mene større, ikke sett på i det hele tatt

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 11:03   #31
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Jeg har sett nesten alle episodene. Ikke fordi jeg er så innmari opptatt av den 6. sans, men fordi en kompis av meg er med å klipper + er oppgaveansvarlig. Sympatititting i hovedsak, men jeg blir underholdt selv om jeg egentlig ikke tror på det. De er jo litt rare - men overraskende flinke også.

Forøvrig så har jeg nok en 6.sans om jeg skal gå ut fra oppgavene vi får for å teste oss. Jeg har nemlig nesten alltid rett. *aner en ny karriere*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 11:10   #32
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg sier da ikke at noen er gale. Det stempelet kom du selv med, så det sier da litt.

nei men av til syns jeg at folk ser på klarsynte på den måten like tullete som de som trodde jorda var flat

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 11:12   #33
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Alle som tror på noe som ikke eksisterer er jo en smule tullete.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 11:16   #34
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Alle som tror på noe som ikke eksisterer er jo en smule tullete.

Har du bevis for at det ikke eksisterer?

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 11:18   #35
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Jada. Det er jo ingen som noensinne har klart oppgaver gitt dem for å bevise sine evner. Bevisførselen ligger dessuten ikke hos alle dem som ikke tror.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 11:25   #36
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

nei men av til syns jeg at folk ser på klarsynte på den måten like tullete som de som trodde jorda var flat

Jeg kan tenke meg at de fleste ikke-religiøse ser på dere på samme måte som man ser på frikirkekristne som tror på tungetale, helbredelse over TV-skjermen, katolikker som på alvor tror at vinen i nattverd er Jesu blod, stammereligioner som tror at psykiske syke er besatt av demoner og slikt. I hvert fall gjør jeg det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 11:29   #37
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Jeg vet at det er en 6 sans,jeg har opplevd ting som ikke jeg har lyst til å fortelle om her fordi jeg blir ledd av og sett på som en tulling.
En hver får tro hva de vil men må respektere at andre tror noe annet.

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 11:30   #38
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Og det der er standardsvaret. JEG vet, JEG har opplevd, JEG har følt. Sier ikke alle disse jeg-ene deg at det er noe temmelig subjektivt ved det hele? Ergo, det finnes i ditt hode.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 11:31   #39
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

1) Har du sett mer enn èn episode?
Ja
2) Har du sett mindre enn en episode/styrt unna?
Nei
3) Tror du deltakerene har spesielle evner, a´la en sjette sans?
Ja
4) Hva synes du om serien?
Underholdende først og fremst. Men syns også at det er fint å få fokus på muligheten for at det finnes en sjette sans. Det gjør verden mer spennende.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 11:33   #40
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Jeg vet at det er en 6 sans,jeg har opplevd ting som ikke jeg har lyst til å fortelle om her fordi jeg blir ledd av og sett på som en tulling.
En hver får tro hva de vil men må respektere at andre tror noe annet.

Du får akkurat like mye respekt som hvilket som helst annet religiøst menneske. Men NewAgere i motsetning til f.eks kristne blir ofte utrolig aggressive og sure om andre ikke deler deres livvsyn.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no