Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Lær meg om sosiale koder

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-09, 21:52   #41
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Men sånn når det ringer på en unge og vil leke med en innbygger her - og innbyggeren sier at han ikke har noe lyst til å ha han der på besøk fordi han er så teit. Er det da kosher å takke nei til besøk for eksempel?

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 21:54   #42
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men, SF, kan ikke se for meg at det skal vere noe i veien med dine sosiale ferdigheter? Du er jo en høyst oppegående og sympatisk dame.

Nettopp! Jeg har hatt gleden av å ha besøk av SF to-tre anledninger, vært ute å spist flere ganger og vi har vært på julebord sammen. Hun fikset da alle de sosiale settingene med glans! I alle fall etter min standard, men det kan jo være at ikke mine sosiale ferdigheter er helt stødig.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 21:54   #43
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Jeg vil skille mellom det å diskutere seksuelle emner generelt, og det å stille spesifikke spørsmål om andres seksuelle eskapader. Det førstnevnte er – antar jeg – greit å snakke om etter relativt kort tids bekjentskap. Personlige spørsmål vil i mange tilfeller være helt uakseptabelt, selv etter lang tids bekjentskap.

Når det gjelder mellomrom før ellipser, så innrømmer jeg gjerne at jeg kun holder meg til de rettskrivningsregler jeg personlig er enig i. Når det ble lov å skrive "pøbb" og "sørvis" ga jeg rett og slett opp det norske språket. (Denne er ikke rettet mot Skilpadda).

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 21:55   #44
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

På nett DM. På nett.

Jeg er helt merkelig i rl. Noen ganger går det veldig bra, men andre ganger - not so much. Jeg er antagelig landets dårligst egnede i mammaklubber med diskusjon om design og gardiner. Jeg blir så harry at du vil ikke tro det.

Og jeg blir aldri invitert tilbake på flere homeparties. :husker godt da jeg gapskrattet av messinghjortehodet fordi jeg trodde det var en spøk å ha sånt på veggen:

Vi er tvillinger.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 21:55   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Når det ble lov å skrive "pøbb" og "sørvis" ga jeg rett og slett opp det norske språket.

Du mener vel da det ble lov?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 21:56   #46
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du mener vel da det ble lov?

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 21:56   #47
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er antagelig landets dårligst egnede i mammaklubber med diskusjon om design og gardiner. Jeg blir så harry at du vil ikke tro det.

Og jeg blir aldri invitert tilbake på flere homeparties. :husker godt da jeg gapskrattet av messinghjortehodet fordi jeg trodde det var en spøk å ha sånt på veggen:

Mammaklubber?

Homeparties?

Det er helt normalt å ikke takle sånne ting. Jeg gnager heller av meg det ene beinet enn å møte opp på slikt. Og jeg er helt normal, så det vil si at da er du også det. (Du må bare vite hvem du skal kalibrere deg mot vet du, det er en viktig ting for å være lykkelig. Som en venninne som ringer meg og spør: Esme! Synes du jeg er kynisk? Og når jeg sier, nei vet du hva, du er da ikke mer kynisk enn meg så blir vi så glade over at vi er helt normale begge to)

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 21:56   #48
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du mener vel da det ble lov?

Oops og svarte f**n. Den tabben der blir det vanskelig å leve med.

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 21:56   #49
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ingen som vet når man skal gå hjem etter besøk med middag og drinker, kontra kaffebesøk engang?

Skikk og bruk har noen gode tips her. Hvis f.eks. vertskapet går ut og henter morgenavisen, bør gjestene ta det som et hint om at det er på tide å trekke hjemover. Tilsvarende hvis vertinnen sier "Min mann må gå og legge seg nå, for han har et viktig møte i morgen." eller lignende.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 21:56   #50
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Ah - Esme har rett. Det er måleparametrene som må justeres.

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 21:58   #51
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du mener vel da det ble lov?

Ka-chow!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 21:59   #52
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

På nett DM. På nett.

Jeg er helt merkelig i rl. Noen ganger går det veldig bra, men andre ganger - not so much. Jeg er antagelig landets dårligst egnede i mammaklubber med diskusjon om design og gardiner. Jeg blir så harry at du vil ikke tro det.

Og jeg blir aldri invitert tilbake på flere homeparties. :husker godt da jeg gapskrattet av messinghjortehodet fordi jeg trodde det var en spøk å ha sånt på veggen:

Skal det nå være en ulempe å ikke bli invitert på flere homeparties?

Det koker ned til å finne passende mennesker å omsgås. Slike som man liker, som man føler seg vel i selskap med og som man ting til felles med. Det er jo bare strevsom å være i slike mammaklubber. Jeg kan ikke fordra det. Jeg blir bare klønete og teit.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:00   #53
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Det festlige her om da og når og skikk og bruk rundt disse er at her i huset er det drømmers som er den eneste som faktisk naturlig sier dette riktig.

Den urgamle regelen er herved bekreftet - den som spikker andre skal selv spikkes.

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:01   #54
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Skal det nå være en ulempe å ikke bli invitert på flere homeparties?

Det koker ned til å finne passende mennesker å omsgås. Slike som man liker, som man føler seg vel i selskap med og som man ting til felles med. Det er jo bare strevsom å være i slike mammaklubber. Jeg kan ikke fordra det. Jeg blir bare klønete og teit.

Jepp. Godt å høre. Du er sånn per definisjon sosialt fungerende. Det er det flere oppi her som er.

Ingen her som synes det er pent med veggen utsmykket med hjortehode i messing altså?

(Det var verdt å aldri inviteres tilbake da jeg så ansiktet til hun som hadde sånt fint hjortehode i gangen sin transformeres mot lilla altså. )

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:03   #55
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Hvis f.eks. vertskapet går ut og henter morgenavisen, bør gjestene ta det som et hint om at det er på tide å trekke hjemover.

Well, I never!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:07   #56
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Skikk og bruk har noen gode tips her. Hvis f.eks. vertskapet går ut og henter morgenavisen, bør gjestene ta det som et hint om at det er på tide å trekke hjemover. Tilsvarende hvis vertinnen sier "Min mann må gå og legge seg nå, for han har et viktig møte i morgen." eller lignende.

Min fantastiske mamma pleide å stille vekkerklokka og be gjestene skru av lyset når de gikk.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:08   #57
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men sånn når det ringer på en unge og vil leke med en innbygger her - og innbyggeren sier at han ikke har noe lyst til å ha han der på besøk fordi han er så teit. Er det da kosher å takke nei til besøk for eksempel?

Det må være lov for alle å ikke ønske sosialisering til enhver tid. Alle kan takke nei til å leke med andre, men man må avslå på en ordentlig måte.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:18   #58
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Må man leke med alle som ringer på døra?
Det kommer helt an på størrelsen.

Hvor lenge varer et besøk for voksne?
Det kommer helt an på størrelsen.

Er det greit å kysse fremmede på munnen?
Det kommer helt an på størrelsen.

Hvordan sørger man for at et barn på tre år får venner?
Oppretter Facebook-konto til 3-åringen

Hvor godt skal man kjenne noen før man kan spørre dem om sexlivet deres?
Det kommer helt an på størrelsen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:20   #59
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ingen her som synes det er pent med veggen utsmykket med hjortehode i messing altså?



Jeg opponerer stadig mot skikk og bruk, og hva som "forventes" av meg (fjortis). Min bestemor har enda ikke kommet over at jeg, i mitt eget bryllup, gikk barføtt halve kvelden og drakk øl rett av flaska.
Da jeg kastet skoene i min søsters bryllup noen år senere ristet hun bare oppgitt på hodet ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:28   #60
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Jeg har en .. hm hva skal vi kalle han.. eks/venn.. ja uansett, som har 50/50 omsorg for barn. Han ringer hver dag den uka han har barn og spør om de kan komme. Hver dag. At det nå ikke har "passet" siden i August har han nok ikke tenkt over, så jeg venter på telefon i morgen rundt halv fem. Når skal han gi opp?

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no