Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjørneskap på kjøkkenet - til frustrasjon

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-09, 21:40   #1
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hjørneskap på kjøkkenet - til frustrasjon

Jeg har noe ufrivillig nok et ryddeprosjekt i kjøkkenskapene (fått ny vifte).
Vi har et hjørneskap og det blir ALLTID kaos der inne. I tillegg er jeg ikke særlig høy så jeg når absolutt ikke opp til den øverste hylla og bare sånn passelig opp til midterste. Herlig...

Men har noen tips til system?

Hva har dere der? Mat eller bokser?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 21:44   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjørneskap på kjøkkenet - til frustrasjon

Det gjelder forøvrig det hersens hjørneskapet under benken og, med karusell...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 21:53   #3
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjørneskap på kjøkkenet - til frustrasjon

Vi har et tilsvarende hjørneskap, og det er egentlig helt håpløst. Nå har jeg "medisinskap" øverst, fordelt i to bokser, hvor det er plaster og desinfeksjon i en boks, og pinex, hostesaft ol i den andre boksen. Lett å løfte ned den av boksene jeg trenger, og jeg får akkurat tak i kanten på boksen om jeg står på tærne. (Er for lat til å hente stol og klatre opp). I midten har jeg Toroavdelingen. (Sa jeg det høyt?? ) I tillegg har jeg små bokser med marinadeposer, og diverse andre småbokser til annet. Synes det er kjekt og greit med bokser, da holder det seg på plass.
Nederst har jeg, igjen i bokser, vitaminer og diverse rosiner og godteri. Har også litt hermetikkbokser der, mais, linser osv.

I hjørneskapet under benken, råder det perfekte kaos med kjeler, lokk og diverse vaffeljern, eggkoker, mixmaster osv. Her tar vi gjerne i mot tips til forbedring.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 21:55   #4
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjørneskap på kjøkkenet - til frustrasjon

I hjørneskapet har vi snop, tallerkner (som ikke er i daglig bruk), kakefat, servietter og annet rusk&rask. Vi kaller det bare for "snopeskapet"

Karusellen er det ildfaste former, eggekoker, vaffeljern, smørbrødjern, stekepanne, wokpanne, diverse dørslag.

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 21:56   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjørneskap på kjøkkenet - til frustrasjon

Bor vi i samme leilighet? Hehe... jeg har nå et forsøk med å fjerne kjeler og lokk fra karusellen til den største skuffen i innredningen. Kanskje det kan funke?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 22:10   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjørneskap på kjøkkenet - til frustrasjon

Vi har et hjørneskap under benken- uten karusell. Der er det et salig kaos. Fremst, altså i døråpningen, står det ymse kjøkkenapparaturer som brødrister, toaster, vannkokere etc. og lenger inne ... Vel - gudene vet. Plastbokser, rene syltetøyglass, en raclette (jeg trooor det er der den er), ørten termoser og noen kakeformer. Veldig lett å bare pælme ting inn der.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 04:11   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjørneskap på kjøkkenet - til frustrasjon

I hjørneskapet nede har vi matbokser, andre plastbokser, kaffemaskin, skjærefjøler, termoser, ildfaste former, kakeformer og sikkert litt mer jeg ikke kommer på.
I skapet oppe har vi øverst ting vi ikke bruker veldig ofte. De to nederste hyllene er for tørrvarer til matlaging, knekkebrød og snop. Det kalles "gåtteskapet".

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 06:35   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjørneskap på kjøkkenet - til frustrasjon

Hjørneskap er djevelens verk. Det finnes ikke noe mer unyttig og rotoppsamlende.

  Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 07:48   #9
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjørneskap på kjøkkenet - til frustrasjon

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Hjørneskap er djevelens verk. Det finnes ikke noe mer unyttig og rotoppsamlende.

Denne MÅ jeg bare signere, for jeg tenkte akkurat det samme. Jeg byttet kjøkken da vi flyttet, og har ike hjørneskap oppe. Med vilje. Det nede har karusell, og der står grytene mine. De jeg bruker står forrerst, bak står alle de jeg ikke har brukt siden vi flyttet.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 08:53   #10
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjørneskap på kjøkkenet - til frustrasjon

Ting som ikke er i daglig bruk blir med jevne mellomrom flyttet ned i kjelleren. Dermed blir det ikke så kaotisk i skapene.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 10:11   #11
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjørneskap på kjøkkenet - til frustrasjon

Jo mindre i hjørneskapet, jo bedre oversikt. Slik ser mitt hjørneskap ut:
1. hylle: bakeboller/røreboller og litermål
2. hylle: matbokser og plastbokser, her har jeg kastet ut med hard hånd likevel er det rotete her.
3. hylle: Stoor bakebolle, bakeunderlag og kjevle
4. hylle: Brødformer, kakeformer og kakefat

Hjørneskapet nede med karusell: kast det du ikke bruker!

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 10:33   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjørneskap på kjøkkenet - til frustrasjon

Takk for mange gode innspill her!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 10:41   #13
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjørneskap på kjøkkenet - til frustrasjon

Har ikke hjørneskap.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 11:59   #14
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjørneskap på kjøkkenet - til frustrasjon

I hjørneskapet oppe har vi; Te, kaffe og vin

Nede har vi; Servietter, lys og lysestaker
Bakeboller, kjevle, matbokser, skjærefjøler og brød

Lykke til med opprydning - selv syns jeg det blir rotete uansett.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no