Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Stort kjøkken vs antall soverom

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-12, 15:07   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Stort kjøkken vs antall soverom

Jeg har fått en genial ide. Jeg vurderer å slå inn veggen mellom kjøkkenet og et soverom for å lage dobbelt så stort kjøkken. Minuset blir jo at det blir ett soverom mindre. Vi har ingen planer om å selge, men man vet jo aldri, så hva er lurest - stort kjøkken eller gjesterom?

Oppholdsrommene hvis vi går for den løsningen blir da tre soverom, stue, kjøkken, kjellerstue (med sovesofa) og treningsrom. Vi kan eventuellt sette en sovesofa inn på treningsrommet så det kan brukes hvis vi trenger fler sengeplasser. Vi er to voksne og to barn.

Noen som har innspill? Kjøkkenet er på ca 12 kvadrat (vill gjetting) i dag, og vil bli omtrent dobbelt så stort.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 15:09   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Man bruker kjøkken mer enn man har gjester, tenker jeg...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 15:10   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Tre soverom er jo bra det. Særlig når dere har kjellerstue og treningsrom i tillegg der kanskje en av delene kan gjøres om til soverom om nødvendig?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 15:15   #4
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Vi har fire soverom og stort kjøkken. Skulle jeg ha ofra en av delene, hadde det blitt det ene soverommet.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 15:19   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Jeg hadde ofret soverommet og satt inn sovesofa i kjellerstua.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 15:20   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg hadde ofret soverommet og satt inn sovesofa i kjellerstua.

:jepp:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 15:22   #7
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Hvis dere ikke har planer om å selge ville jeg definitivt gått for den løsningen dere selv ønsker dere mest uten å tenke på hva som er mest lønnsomt ved et eventuelt salg langt langt fremme.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 16:05   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Så bra at alle var enige med meg. Mannen er nemlig litt mer lunken til prosjektet. Men vi må få ferdig hage/oppkjørselen/treningsrommet og platting først, så jeg har litt tid på meg til å overtale han.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 16:07   #9
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Så lenge dere har 3 soverom så hadde jeg ønsket meg større kjøkken ja. Dere har jo også kjellerstue. Naboen min gjorde dette men hun har nå kun 2 soverom fordi hun kun hadde tre rom i utgangspunktet.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 19:16   #10
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Stort kjøkken er deilig! Sofa på treningsrommet høres veldig lurt ut. Hvorfor skal man ha et helt tomt rom bare for gjester liksom.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 19:27   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Selvsagt større kjøkken fremfor gjesterom. Når dere har en kjellerstue der gjester kan overnatte, ville jeg ikke nølt et øyeblikk. Stort kjøkken er min store drøm.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 19:30   #12
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

I kampen stort kjøkken v. gjesterom taper det gjesterommet så det synger etter.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 19:45   #13
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Tre soverom er nok. Gå for større kjøkken. Skulle ønske jeg hadde noe å ofre for å få større kjøkken. Har alltid drømt om å ha et stort kjøkken, med digert kjøkkenbord og rom for aktiviteter av alle slag.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 19:47   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Jeg hadde ikke nølt et sekund! Jeg hadde ikke ofret et av soverommene våre, men et gjesterom hadde selvsagt måttet vike asap for større kjøkken. Skulle virkelig ønske vi hadde samme mulighet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 19:51   #15
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Her ryker gamle gjesterommet for større kjøkken snart, og jeg gleder meg

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 21:28   #16
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Det kommer vel helt an på. Hvis gjestene ikke har andre overnattingsmuligheter enn dette soverommet ville jeg ikke ofret det. Har dere f.eks. kjellerstue e.l. som enkelt kan brukes til overnatting ville jeg derimot glatt ofret gjesterommet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 22:26   #17
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Ja, vi har dobbel sovesofa i kjellerstua, og det er plass til eventuelle madrasser på gulvet der også. Når treningsrommet blir ferdig kan vi sikkert få plass til en sovesofa der også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 22:30   #18
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.308
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Legg gjestene i kjellerstua, evt treningsrommet hvis de er mange, slå ned veggen og lag drømmekjøkkenet!

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 22:40   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Stort kjøkken! Dere har jo masse rom og plass ellers.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 23:14   #20
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stort kjøkken vs antall soverom

Vi diskuterer å gjøre det samme. Mannen er skeptisk, og sånn går nå dagan.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no