Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-09, 17:18   #21
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Jeg tviler dessuten på at du får lån. Banken vil se på samlede boligutgifter, ikke bare kostnaden på innskuddet. Og har du egentlig mulighet til å betale mer enn ti tusen i mnd pluss lån i mnd? Vi er to stykker med grei inntekt i sikre jobber, og vi har mindre i boligutgifter i mnd enn bare husleien i dette boligprosjektet. Og mer enn det har ikke vi råd til. I tillegg skal du ha mat i kjøleskapet, klær og utstyr til deg selv og ungene, trene, betale studielån, transport og ferier.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 17:25   #22
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.455
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Du bør ivhertfall sjekke følgende:
- hefter (er ansvarlig) borettslaget felles for felleslånet? Dvs hvis naboen ikke klarer å betale husleien, må de andre beboerne da spleise på denne naboens husleie? Hvis svaret på dette spørsmålet er ja, bør du slå fra deg tanken på denne leiligheten med en gang! Det fins noen slike lav innskuddsleligheter hvor man ikke hefter for naboens gjeld, og da forsvinner jo de fleste betenkeligheter med å kjøpe slike leiligheter.
- det er ikke så lenge til 2013; klarer dere å betale husleie + avdrag hvis renten stiger til 8 % for eksempel?

Jeg syns også borettslagets rente er rskyhøy! 6 % flytende rente på fellesgjelden er jo nesten ran i dagens rentemarked.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 17:29   #23
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Mange slike leiligheter rundt her også. Skyhøy husleie og lavt innskudd. Der er kul umulige å selge, støtt og stadig visninger og til salgs-plakater.
Jeg hadde skygga banen.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 17:30   #24
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Nei nei.
Tja, hvem som kjøper sånt? Jeg vet om en, og han var bare generelt dum.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 17:33   #25
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.465
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg tviler dessuten på at du får lån. Banken vil se på samlede boligutgifter, ikke bare kostnaden på innskuddet.

Ja nemlig, en god bank vil se på hvor mye lån du totalt kan ha, og gi deg lån ut fra dette. Fellesgjeld, studiegjeld og all annen gjeld regnes inn i dette totalbeløpet.

Hvis du f.eks. får låne 1 million, så kan du kjøpe en bolig hvor innskudd + fellesgjeld sammen ikke overstiger 1 million (forutsatt at du har null egenkapital).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 17:42   #26
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Igjen: JEG HAR IKKE TENKT Å KJØPE LEILIGHETEN!

Har alle fått det med seg nå?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 18:07   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Vi bor i en leilighet som i utgangspunktet hadde lavt innskudd og høy fellesgjeld. Det er ikke nødvendigvis no, no, ....... men man skal vite hva man gjør.

Det viktige er at man ser på totalprisen. Når man legger sammen innskudd og fellesgjeld bør dette havne i underkant av hva man kjøper tilsvarende leiligheter (altså de uten fellesgjeld). De kan være vanskeligere å kvitte seg med, så derfor bør totalprisen ligge UNDER markedspris.

Videre så må man sjekke ut IN- og sikringsordning. IN står for individuell nedbetaling. Dette betyr at man selv kan velge å betale ned fellesgjelden. Dette har vi gjort, og dermed har vi ikke lenger noen "farlig" fellesgjeld. Med sikringsordning menes om man blir ansvarlig for husleien til andre i borettslaget (evt. usolgte leiligheter). Dette skal man for all del unngå. Vi har kjøpt gjennom OBOS, og de har både IN- og sikringsordning. Da er ikke slike boligkjøp noe mer usikkert enn andre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 18:15   #28
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Signerer Tjorven.

Jeg valgte også en "slik". Jeg sjekket faktisk mine reelle utgifter opp mot en motsatt leilighet med høy pris og lav fellesgjeld - det kom ut for det samme. Og der jeg bor nå er det mye finere og nyere.

Det viktige her er at vi betaler både avdrag og renter. Det er relativt høyt fradrag på skatten pga dette her, OG renta er bundet i borettslaget, på en fin rente - husleia er derfor forutsigbar i en masse år fremover.

De er ikke vanskelige å selge her, og jeg kjøpte min for 400 000,- + fellesjgeld på ca 800 000, nå går de for 1,2 mill. Det er 3-4 år siden jeg kjøpte.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 18:23   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.465
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Igjen: JEG HAR IKKE TENKT Å KJØPE LEILIGHETEN!

Har alle fått det med seg nå?

Joa, hadde fått det med meg. Mitt svar er mer generelt, i tilfelle du (eller andre) skulle vurdere en annen bolig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 19:24   #30
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Jeg svarer i grunnen også litt generelt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 19:57   #31
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg tviler dessuten på at du får lån.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg svarer i grunnen også litt generelt.

Det jeg har uthevet var vel ikke særlig generelt?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 20:02   #32
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Andel er NO-NO for de aller fleste som trenger et grann av stabilitet i sin økonomiske hverdag.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 20:12   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Jeg skjønner ikke helt argumentasjonen rundt at man har mer stabilitet med selveierleilighet. Det er belåningsgraden som gjør at man er utsatt for renteendringer. Om man har 60% eget lån eller 60% fellesgjeld så går det stort sett ut på det samme (sånn rent bortsett fra at de fleste får bedre rentebetingelser på fellesgjeld enn på egne lån).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 20:13   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Selveierleiligheter er alltid mye lettere å selge enn andelsleiligheter. Det betyr mye i min bok.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 20:16   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Selveierleiligheter er alltid mye lettere å selge enn andelsleiligheter. Det betyr mye i min bok.

Det er jo slett ikke alltid. Det kommer jo an på feks. hvor mye fellesgjelden er på. Vi solgte blokkleiligheten vår ganske kjapt, men husleia her er bare på rundt 2500,- kroner i måneden og disse pleier å gå som hvetebrød. Men leiligheter som den Fibi linker til øverst blir jo ofte liggende i evigheter.

En kollega av min mann måtte selge en slik leilighet med flere hundre tusen i tap, og det etter å ha hatt leiligheten ute for salg i nærmere ett år. Huff.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 20:18   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Om den er lettomsettelig avhenger av totalprisen. Blir fellesgjeld og innskudd mer enn man ellers måtte betale for en tilsvarende leilighet er det jo ikke så rart at den er vanskelig å få solgt.

Med andelsleiligheter slipper man i tillegg 2,7% i gebyr til staten når man kjøper.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 21:59   #37
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.455
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Enig med Tjorven. Jeg syns mange forenkler litt vel mye i denne tråden.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:35   #38
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

No no no no no no no no no and so on ... Eller sagt på en annen måte: BIG no no!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:37   #39
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

No, no, no.

Hold deg laaaangt unna!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:51   #40
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Andelsleilighet - Lavt innskudd, høy fellesgjeld: Yes yes, eller NO NO?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg syns også borettslagets rente er rskyhøy! 6 % flytende rente på fellesgjelden er jo nesten ran i dagens rentemarked.

Med tanke på dagens rentemarked så er det ikke uvanlig. I motsetning til tidligere så blir borettslag regnet som næring, og de har høyere renter enn hva privatpersoner har. I motsetning til for 1 år siden, da hadde borettslag ofte lavere rentesats enn hva privatpersoner kunne få.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no