Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Æ

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-17, 12:09   #181
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.151
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Æ

Jeg er også av dem som handler på Rema. Det er to stk. på vei hjem fra jobb. Og den ene har pokestop.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-17, 16:25   #182
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.373
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg er også av dem som handler på Rema. Det er to stk. på vei hjem fra jobb. Og den ene har pokestop.

Jeg har spar på vei hjem og kiwi nærmest hjemme som begge er pokestop (post i butikk er pokestop, dog er det ikke post i butikk på kiwi lenger så vi mp langt for å hente pakker. Men pokestoppet er der heldigvis)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 15:18   #183
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Jeg handler litt på Rema, og har ikke noe i mot Æ. Men nå har de en kampanje - hvis du kjøper burger og pepsi max så er du med i trekning av en tur. Det er jo ulovlig markedsføring så vidt jeg vet. Jeg la inn en kommentar om det - men den ble fjernet. Da ble jeg såpass provosert at jeg sa fra til forbrukerrådet. De kan ikke bare gjøre hva de vil? Eller er dette kanskje lov nå?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 15:25   #184
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Tror det er lov nå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 15:27   #185
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.271
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Åh, er det? Det forklarer hvorfor det plutselig er så mye sånt i hvert fall.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 15:28   #186
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Forbehold, altså, men mener det ble løsnet opp i det der for en stund siden. Eller så har jeg konkludert med det inni hodet mitt fordi jeg plutsleig ser det overalt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 15:34   #187
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Fikk svar fra forbrukerrådet, men det var feil instans. Forbrukerombudet - har lagt inn et tips der. Da er det sikkert riktig at det er lov, for så mye ugreie som Rema har vært i er det uprofft om de bryter denne loven.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 15:44   #188
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

For meg som legmann er det vanskelig å finne ut av dette. Prøver å google og finner at det ble løsnet opp i 2009.

Og ikke vet jeg hvor oppdatert eller troverdig kilden er heller. Men fikk ikke noe bedre treff når jeg googlet.
http://www.rettighetsadvokater.no/ti...arkedsfoering/

Tilgift blir tillatt etter ny markedsføringslov som trer i kraft 1. juni 2009. I gjeldende markedsføringslov er bruk av tilleggsytelser i markedsføringen kun tillatt hvis det dreier seg om ytelser som har naturlig sammenheng med hovedytelsen.

Nå sier det egentlig bare noe om - kjøp kaffe - få med kaffefilter og ingenting om trekning, det fant jeg ikke ut noe om.

Det er sikkert noen som kan finne ut av dette bedre enn meg, i så fall. Feel free.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 15:54   #189
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.759
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg handler litt på Rema, og har ikke noe i mot Æ. Men nå har de en kampanje - hvis du kjøper burger og pepsi max så er du med i trekning av en tur. Det er jo ulovlig markedsføring så vidt jeg vet. Jeg la inn en kommentar om det - men den ble fjernet. Da ble jeg såpass provosert at jeg sa fra til forbrukerrådet. De kan ikke bare gjøre hva de vil? Eller er dette kanskje lov nå?

De reglene ble lempet på for noen år siden.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 16:29   #190
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.828
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Handler mindre på rema, mer på kiwi.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 18:50   #191
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.373
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Kjøp kaffi, få med brød, den er lov etter ny regel. eller kjøpt sofa, så med sykkel. (Før var det bare lov med direkte sammenheng, type kaffi og kaffi filter, men nå er ikke-sammenheng lov.

Men det med trekning det pleier jo altid å stå med små bokstaver at det ikke er avhengig av kjøp, du kan gå inn på en nettside eller sende et brev eller noe og få tilsendt kode så du er med på samme måte som å kjøpe, så derfor antok jeg at konkruannse som forutsetter kjøp av vare ikke var lov hvofor driver ellers alle andre med at du ikke må?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-17, 15:51   #192
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.727
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Æ

Jeg er forresten veldig fornøyd med de nye produktene fra kolonihagen som REMA selger nå. Har prøvd brødmiksen, jordbærsyltetøyet med kanel og isen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no