Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Erfaringer med KitchenAid Artisan?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-12, 20:25   #1
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Erfaringer med KitchenAid Artisan?

Hei jenter

Jeg lurer på om noen av dere har KitchenAid Artisan kjøkkenmaskin, eller vet noe om denne? Jeg har siklet på en slik maskin i evigheter (den er jo så vakker ), men har alltid holdt litt tilbake fordi jeg har jo strengt tatt både kjøkkenmaskin (men dog litt upraktisk bolle) og mixmaster fra før.

Vet dere om den duger til å lage grovbrøddeig i? Og hvis ja, hvor stor deig (hvor mange grovbrød) kan man mikse i den?

Alle andre positive (okei... og negative også da...) erfaringer med denne tas også imot med takk.
Prøver veeeeldig å finne på gode argumenter for hvorfor jeg absolutt burde ha en sånn.

__________________

Sist redigert av Njulaif : 06-06-12 kl 20:42.
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:21   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med KitchenAid Artisan?

Jeg er fornøyd med min. Nå er jeg ingen brødbaker, jeg baker gjærbakst da, boller og sånn. Jeg tipper man kan bake ca 2 brød av gangen?

Nå har det jo kommet iskrembolle også, og jeg vurderer den Samt en glassbolle, som også kan brukes til servering.

Jeg synes den er pen å ha på benken, den ruver ikke så veldig. Bollen er god å holde fordi den har «håndtak». Jeg har kjøpt til en visp jeg synes er god, en slik en:



Det finnes jo mye ulikt tilbehør.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:36   #3
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med KitchenAid Artisan?

Oh....! Er det en visp med "innebygd slikkepott"?? Det MÅ man jo ha kjenner jeg.

Dette kan jeg jo selvsagt google selv, men artigere å spørre her: Kan man få kjøpt kjøttkvern og slikt til den også tro?

To brød er jo ikke så verst da. :velvillig: Det er jo ikke sånn at jeg baker så sinnsykt mye brød (kommer sikkert til å bake mer om vi noensinne EVVER får barn :utålmodig:, men dog) heller, og jeg har jo denne andre maskinen som jo kan tas frem om jeg plutselig skulle få et anfall av akutt-må-bake-ti-brød-for-å-langtidslagre-i-fryseren-i-tilfelle-atomkrig.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:37   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med KitchenAid Artisan?

Jeg er veldig glad i min kitchenaid maskin og den brukes mye. Men - hvis du er tilhenger av storbakst er det nok ikke maskina for deg. Den tar ikke store deiger. Grensa går nok på ca 1 kg mel. Har du store deiger vikler deign seg oppover i feste til eltekroken. Hvis du ikke er storbaker er det en maskin jeg virkelig kan anbefale.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:46   #5
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med KitchenAid Artisan?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg er veldig glad i min kitchenaid maskin og den brukes mye. Men - hvis du er tilhenger av storbakst er det nok ikke maskina for deg. Den tar ikke store deiger. Grensa går nok på ca 1 kg mel. Har du store deiger vikler deign seg oppover i feste til eltekroken. Hvis du ikke er storbaker er det en maskin jeg virkelig kan anbefale.


Okei. Det høres jo ut som det jeg mistenkte egentlig. Vil du si at du merker forskjell på å lage grove deiger kontra fine deiger (ala bolledeig og slikt)? Har erfaringer med at enkelte motorer i noen maskiner ikke helt takler de mer tyngre, grove deigene. Men jeg har jo hørt at motoren i KitchenAid skal være veldig bra, så da må den vel tåle 1 kg grov deig...?

Må jo innrømme at ambisjonene om å være storbaker er større enn mine faktiske prestasjoner på det området. Men det er jo en positiv ting ift det å skulle gå til anskaffelse av en sånn lekker sak.
De finnes jo også i profesjonell variant har jeg lest meg til.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:56   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med KitchenAid Artisan?

Jeg elsker min! Den er rålekker og råsterk og jeg baker alltid bare ett brød ad gangen uansett - jeg baker heller hver dag. Jeg har akkurat kjøpt iskrembolle til min, og det kommer til å bli mye is i sommer. Nam!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:58   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med KitchenAid Artisan?

Har ingen motorproblemer her, den takler fint både grove og fine deiger.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:00   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med KitchenAid Artisan?

Jeg er enig med flere av de andre. Jeg baker brød i min, litt mer enn 1 kg går an, dvs 2 vanlig ganske store brød. Men da er det kliss opp på selve maskinen, og den er ikke god å rengjøre.

Jeg synes den elter all gjærdeig bra, bruker den stort sett bare til gjærdeig.

Den gjør seg på benken, personlig ville jeg heller hatt en med større kapasitet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:02   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med KitchenAid Artisan?

Finnes masse tilbehør ja, kjøttkvern også.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 07:53   #10
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.312
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med KitchenAid Artisan?

Jeg elsker min og baker masse med den. Baker max 2 brød i slengen, og det spiller ingen rolle hvor grov eller tung deigen er. Lager du for stor deig, jobber den seg imidlertid oppover eltekroken slik andre her beskriver, og det er litt klinete å rengjøre.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 09:06   #11
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med KitchenAid Artisan?

Tusen takk for bra tilbakemeldinger, damer. Sette veldig stor pris på det.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 09:25   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med KitchenAid Artisan?

Jeg elsker min KA. Men jeg baker ikke mye av gangen.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no