Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-12, 12:54   #121
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.974
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Hele kullet er i hvert fall uaktuelt. De er over 100 unger totalt, og jeg antar ca 50 jenter.

Meissa: sånt er skikkelig vondt. Jeg hadde et styr av en annen verden med å få tilbakemeldinger i fjor. Det var viktig siden vi skulle hente dem på skolen og dermed trengte jeg å vite hvem jeg kunne ta med og hvem som skulle bli igjen. Men til slutt hadde alle klart å gi et svar.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 12:56   #122
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Her er det i grunn to klasser da. Det er vel ca 50 totalt, fordelt på to rom. Med åpen dør mellom. Snuppa er like mye med jenter fra begge rommene, og de satt sammen tre grupper på tvers av klasserommene. Så da ser det ut til at de fleste her inviterer alle jentene på trinnet liksom.

Har det blitt sagt noe på foreldremøte om hvordan man ser for seg at dette skal gjøres da? På skolen til min datter har det vel egentlig vært en forventning om at alle i klassen skal inviteres, evt. at man ikke deler ut invitasjoner på skolen. Men de aller fleste har arrangert bursdager der alle blir invitert.

Jeg har opplevd flere ganger på barneskolen at jeg ikke ble invitert i selskap der mesteparten av de andre ble invitert. Det var ikke noen god følelse. Nå vet jeg ikke om det var fordi disse jentene bevisst lot enkelte invitasjoner ligge igjen i sekker, eller om det var greit for foreldrene deres. Men det har iallefall gjort det viktig for meg å inkludere.

Det er ikke lett dette her altså. Skjønner jo at 22 stykker krever enten mye penger eller mye organisering.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 13:00   #123
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.974
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

På foreldremøte i klassen til snuppa ble det enighet om at man får invitere hvor mange man vil, men at det bare er lov til å dele ut invitasjoner på skolen hvis alle eller alle jentene/guttene blir invitert.

Det har vært bursdager både med alle, alle jentene og bare noen få jenter (gutta vet jeg lite om, men de guttebursdagene snuppa var invitert i hadde et par gutter fra klassen, et par jenter fra klassen og noen andre).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 13:00   #124
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Mini hadde 17 gutter i klassen og 8 jenter.
Vi har alliert oss med en familie som har ett nærliggende bursdagsbarn, da er man plutselig 4 voksne til å se etter barna når man feirer eksternt, sosialt og hyggelig er det også.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 22:02   #125
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvor store klasser er det egentlig når det er så mange som 2 jenter??
44 i klassen lsm? Bare nysgjerrig, det hørtes så voldsomt ut.

Hos oss er de 40-50 på trinnet og det i tre eller to grupper. (Tre i første klasse og to siden.) De er langt mer opptatt av samhold på trinnet enn i de ulike gruppene. Elevene har undervisning på tvers av gruppene, og gruppene omrokkeres hvert år eller annet hvert år (slik det har vært praktisert så langt, i alle fall).

Frøkna har like mange venner i begge gruppene, så det å invitere bare jentene i hennes gruppe, ville være aldeles uaktuelt. Jeg vet ikke hvem av venninnene hennes som går på samme gruppe en gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 22:06   #126
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Hos eldste er de ca 75 på trinnet, og godt over 40 jenter. Jeg inviterer ikke 40 unger på barnebursdag, uavhengig om det måtte være hjemme hos oss, på lekeland eller i skolens gymsal.

Når det er sagt, så har vi invitert en naturlig gruppe, og det ser jeg at så godt som alle de andre familiene gjør også, så det funker nok ganske bra likevel.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 22:25   #127
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hos oss er de 40-50 på trinnet og det i tre eller to grupper. (Tre i første klasse og to siden.) De er langt mer opptatt av samhold på trinnet enn i de ulike gruppene. Elevene har undervisning på tvers av gruppene, og gruppene omrokkeres hvert år eller annet hvert år (slik det har vært praktisert så langt, i alle fall).

Frøkna har like mange venner i begge gruppene, så det å invitere bare jentene i hennes gruppe, ville være aldeles uaktuelt. Jeg vet ikke hvem av venninnene hennes som går på samme gruppe en gang.

Ja, omtrent slik er det her også, men de rullerer og omrokkerer over en lav sko. Jeg ser bare fordeler med dette, bortsett fra ved bursdagsinvitasjoner.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 22:31   #128
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, omtrent slik er det her også, men de rullerer og omrokkerer over en lav sko. Jeg ser bare fordeler med dette, bortsett fra ved bursdagsinvitasjoner.

Det er min oppfatning også, men hos oss ble det elegant løst med et lokale som blir leid ut nesten gratis, og som ungene digger. Det var noen problemer med fukt der i fjor så det ikke var i bruk.

Heldigvis er det nok foreldre som inviterer "alle".

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 22:39   #129
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, omtrent slik er det her også, men de rullerer og omrokkerer over en lav sko. Jeg ser bare fordeler med dette, bortsett fra ved bursdagsinvitasjoner.

Ja, det fungerer veldig fint på vår skole, syns jeg. Men det blir veldig store bursdager, unektlig. Jeg regner med at det er grunnen til at mange bare opprettholdt "invitere alle" de to første årene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 18:12   #130
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

[quote=Tjorven;3522648]
Det er ingen jenter i klassen som har bursdag særlig nær snuppa. Tror det er godt over en måned til den neste (jentebursdagene i klassen har klumpet seg sammen i desember og mai). Hadde det vært det, så hadde vi garantert slått det sammen. Det fordeler både kostnad og foreldreansvar.

Jeg har fremdeles god tid på å tenke for hun har ikke bursdag før i slutten av januar, men desember forsvinner av seg selv og i januar er jeg veldig opptatt.[quote]

Sønnen min og en kompis feiret sammen selv om det var over 1 mnd mellom de. Vi la bare bursdagen midt mellom dagene deres. Gutta var fornøyd med det.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 18:21   #131
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Og så har vi de foreldrene som inviterer alle 22 jentene i klassen på juleverksted og pepperkakebaking en fredag etter skolen.. Fikk nettopp invitasjon for Snuppa. Det er jo veldig stas! Men jeg er ikke helt der da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no