Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-16, 09:22   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Er nysgjerrig på hva du ville ha gjort i denne situasjonen.

Barna mine er deltakere på en aktivitet som krever noe dugnad. Jeg synes dette arbeidet er veldig hyggelig og har deltatt opp gjennom årene. Tror at jeg har bidratt sånn nogenlunde OK.

Nå er saken den at barna mine helst ikke vil at jeg skal være på dugnad - de har lyst til å være "alene på tur uten mamma" (ikke akkurat slik de fremstilte det, da ), men de som driver aktiviteten vil selvfølgelig at jeg (og andre foreldre!) skal stille.

Så status er:

  • Jeg og mannen min vil gjerne delta på diverse dugnad
  • Aktiviteten vil (selvfølgelig) vi skal delta
  • Barna vil vi ikke skal delta

Hva ville du ha gjort i denne situasjonen?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 09:26   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.441
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Deltatt, hvis det er nødvendig at dere deltar. Jeg ville forklart ungene at klubben trenger at vi skal gjøre dette for å hjelpe til, og da gjør vi selvfølgelig det. Det må de bare tåle, så får de delta på andre ting uten foreldre. Ville lovt å la ungene være mest mulig i fred med sine venner, uten vår innblanding.

Ungene lærer av å se at foreldre deltar i dugnad for å bidra der det trengs.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 20-09-16 kl 09:31.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 09:27   #3
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Dersom dere har deltatt mye/nok tidligere, til at dere med god samvittighet kan si nei nå, så hadde jeg nok takket nei. Så fikk ungene en tur alene uten foreldre. Ikke alltid så gøy å være de ungene som alltid har med foreldrene fordi foreldrene er veldig villige til å være med på dugnad.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 09:30   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.888
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Dersom dere har deltatt mye/nok tidligere, til at dere med god samvittighet kan si nei nå, så hadde jeg nok takket nei. Så fikk ungene en tur alene uten foreldre. Ikke alltid så gøy å være de ungene som alltid har med foreldrene fordi foreldrene er veldig villige til å være med på dugnad.

Dette

Har vært i samme situasjon og valgte den ene gangen å stå over for at hun skulle få en tur uten foreldre

Selvsagt forutsatt at det er nok andre foreldre som kan være med.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 09:33   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Deltatt, hvis det er nødvendig at dere deltar. Jeg ville forklart ungene at klubben trenger at vi skal gjøre dette for å hjelpe til, og da gjør vi selvfølgelig det. Det må de bare tåle, så får de delta på andre ting uten foreldre. Ville lovt å la ungene være mest mulig i fred med sine venner, uten vår innblanding.

Ungene lærer av å se at foreldre deltar i dugnad for å bidra der det trengs.

Jeg er av samme oppfatning.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 09:39   #6
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ungene lærer av å se at foreldre deltar i dugnad for å bidra der det trengs.

Absolutt - men av erfaring vet jeg at det som regel er enkelte foreldre som gjerne deltar svært ofte/alltid, og andre som aldri deltar. Da er det noen unger som alltid har foreldrene til stede, mens andre får ta aleneturer feks. Noen ganger er det gode grunner til det, andre ganger burde det gjøres en innsats for å spre ansvaret bedre ut på flere foreldre. Og hvis en del av de foreldrene som alltid stiller innimellom ville si at denne gangen passer det ikke, så vil det kanskje (forhåpentligvis) være lettere å få noen av de som ikke stiller (så ofte) til å ta mer ansvar?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 10:24   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.441
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Absolutt - men av erfaring vet jeg at det som regel er enkelte foreldre som gjerne deltar svært ofte/alltid, og andre som aldri deltar. Da er det noen unger som alltid har foreldrene til stede, mens andre får ta aleneturer feks. Noen ganger er det gode grunner til det, andre ganger burde det gjøres en innsats for å spre ansvaret bedre ut på flere foreldre. Og hvis en del av de foreldrene som alltid stiller innimellom ville si at denne gangen passer det ikke, så vil det kanskje (forhåpentligvis) være lettere å få noen av de som ikke stiller (så ofte) til å ta mer ansvar?

Ja, jeg svarer egentlig på ganske generelt grunnlag, og på spørsmålet "hva ville du ha gjort".

Hvis de samme alltid stiller opp er det på tide at noen andre gjør det, hvis det er snakk om folk som har mulighet, men som bare ikke gidder. Og hvis dette er barnas eneste aktivitet, og de ikke har mulighet til å delta på andre turer og aktiviteter uten foreldre, så stiller det seg også annerledes.

Så for å presisere: Jeg ville ikke latt barnets behov for å reise uten foreldre trumfe klubbens behov for hjelp, hvis barnet hadde utsikt til turer uten foreldre andre ganger, og det var et sterkt behov fra klubbens side at jeg stilte opp (som i at det gikk ut over de andre som stilte opp at jeg ikke gjorde det).

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 10:25   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Deltatt, hvis det er nødvendig at dere deltar. Jeg ville forklart ungene at klubben trenger at vi skal gjøre dette for å hjelpe til, og da gjør vi selvfølgelig det. Det må de bare tåle, så får de delta på andre ting uten foreldre. Ville lovt å la ungene være mest mulig i fred med sine venner, uten vår innblanding.

Ungene lærer av å se at foreldre deltar i dugnad for å bidra der det trengs.

Enig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 14:05   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Om det er andre villige foreldre så hadde jeg blitt hjemme, men om det var ønske fra klubben og problemer med å skaffe folk hadde jeg stilt. Mine foreldre var ganske ofte frivillig på skoleturer og korpsturer. Var helt ok og vi har alle 'arvet' det genet fra foreldrene. Om ingen stiller opp blir det vanskelig å arrangere. Det beste er jo selvfølgelig at det rullerer, men det funker jo sjelden slik.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 15:35   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ungene lærer av å se at foreldre deltar i dugnad for å bidra der det trengs.

Problemet er vel at ungene har sett nok av deltagelse fra min og mannen sin side ...

De har ingen problemer med at vi feks printer ut flyere, men de vil gjerne på tur uten oss.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 15:54   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.441
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Problemet er vel at ungene har sett nok av deltagelse fra min og mannen sin side ...

De har ingen problemer med at vi feks printer ut flyere, men de vil gjerne på tur uten oss.

Ja, jeg skjønner jo det. Men hvis det hadde vært stort behov for det hadde jeg blitt med likevel, fordi hensynet til felleskapet hadde telt mer enn hensynet til barnas ønske om å dra uten foreldre, i et sånt tilfelle. Men hvis de har andre som kan være med i stedet så er det jo greit.

Mine foreldre dro aldri frivillig på sånt, men pappa var dirigent i korpset, så han var nødvendigvis med på alt av korpsturer. Så der var det ikke noe tema hva jeg hadde lyst til eller ikke angående å ha med pappa på tur. Ungene dine er forresten heldige som har engasjerte foreldre!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 16:26   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Du kan jo sjekke litt med lederne og høyre kor mange dei har, og fortelle om problemet?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 16:58   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.975
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

... fordi hensynet til felleskapet hadde telt mer enn hensynet til barnas ønske om å dra uten foreldre, i et sånt tilfelle.

Ekstremt enig i det.

Og jeg er veldig farget av at litt for mange tenker "det kan noen andre gjøre".

Men det skal sies. Da snuppas lag var på cup sist, så fikk jeg noen andre mødre til å sove sammen med laget på skolen. Så kunne jeg sove på hotell (betalt av meg selv) og orke jobben som lagleder dagen etterpå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 17:32   #14
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Jeg synes det er helt innafor å si at "hvis dere har nok folk, så står jeg over denne gangen sånn at ungene kan få dra på tur uten meg." Hvis det hadde vist seg at det ble vanskelig å få andre til å stille, hadde jeg gjort det likevel.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 17:43   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Jeg er ofte med på dugnad/tur. Jeg passer alltid på at jeg ikke har ansvaret for mitt barn, så kan hun velge hvor mye hun vil være sammen med meg. Hennes ønske om å DEA alene på tur trumfer ikke behovet for voksne.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 17:53   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Jeg synes det er helt innafor å si at "hvis dere har nok folk, så står jeg over denne gangen sånn at ungene kan få dra på tur uten meg." Hvis det hadde vist seg at det ble vanskelig å få andre til å stille, hadde jeg gjort det likevel.

Enig!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 17:55   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.888
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Jeg synes det er helt innafor å si at "hvis dere har nok folk, så står jeg over denne gangen sånn at ungene kan få dra på tur uten meg." Hvis det hadde vist seg at det ble vanskelig å få andre til å stille, hadde jeg gjort det likevel.

Dette Dersom man har stilt som voksen på flere overnattingsturer, synes jeg det er helt ok å stå over en. Selvsagt forutsatt at det er nok andre voksne som melder seg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 20:28   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Hva slags dugnad er dette snakk om? Jeg tenker jo at hvis dette er snakk om å være reiseledere på en tur store unger helst vil på alene er det greit å takke nei hvis det går rundt uten dere. Å melde dere ut av all dugnadsaktivitet fordi ungene helst ser det sånn blir annerledes, det skal dere selvfølgelig ikke gjøre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 17:16   #19
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Jeg synes det er helt innafor å si at "hvis dere har nok folk, så står jeg over denne gangen sånn at ungene kan få dra på tur uten meg." Hvis det hadde vist seg at det ble vanskelig å få andre til å stille, hadde jeg gjort det likevel.

Dette er løsninga jeg gikk for da sønnen kom med et slikt ønske.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 14:01   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.778
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du ha gjort? (dugnadsspørsmål)

Generelt stiller jeg opp på det jeg blir spurt om, fordi jeg vet at de som spør gjør vel så mye som meg, og fordi jeg har erfart hvor utrolig slitsomt det er å få ting til å gå rundt med voksendekning (ja, for alle vil bake en kake de kan levere! )

Hvis det er snakk om at de reiser på tur, cup el.l., så tenker jeg at jeg ville forsøkt å få til at ungene kunne få reise uten foreldre så de fikk prøvd det en gang. Forklart saken for de som arrangerer, bedt om å få stå over for denne turen, og at de fikk ha meg som plan B hvis det ikke var mulig uten. Det tenker jeg er greit.

Ellers er jeg veldig glad i at man prøver å spre aktivitet, og har tro på at hvis foreldre får velge litt selv hva/hvor/når er det lettere å få folk til å stille. I en ideell verden hadde laget en god organisator som kunne sette opp en oversikt over planlagte aktiviteter i terminen, nødvendige oppgaver/ vakter og hvor mange ting hver familie må sette seg opp på for å få det til å gå rundt. Så kan de som har spesielle behov og/ eller bidrar minst få lov å velge sine aktiviteter først. Det vil de som bidrar mest uansett tjene på. Tror jeg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no