Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Synes du mat er spennende/interessant?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-12, 23:10   #21
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Stakkars dere.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:12   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg for min del ser på bildene, tenker- det så jammen godt ut!- og leser oppskriften- helt til jeg kommer til et krydder eller en ost som de ikke har på Kiwi. Da stopper det.

Jeg gidder heller ikke løpe land og strand rundt etter snåle ingredienser, men det hjelper å ha kjøpt inn endel av dem så det faktisk lar seg gjøre å lage mye av maten man finner oppskrift på. Det er lenge siden jeg har vært på krydderjakt nå, det er mye de samme kryddertypene som går igjen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:15   #23
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Jeg både liker å lage og spise god mat og betrakter meg selv som matinteressert.
I hverdagen blir det oftest ikke så veldig spennende mat i heimen, rett og slett fordi det er beintravle ettermiddager og dermed lite tid og overskudd til å forsøke nye ting i matveien. Jeg håper etterhvert å få mer tid til mateksperimentering, det fins utrolig mye spennende retter man kan lage.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:17   #24
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Absolutt matinteressert, leser blogger, spiser gjerne på fine restauranter- ikke det at det har vært høyt prioritert de siste småbarnsårene, men lar meg begeistre av smaker, komposisjon av retter og sammensettninger jeg aldri ville tenkt på. Lykke ! Og er belønnet med en liten 4-åring som gjerne vil ha oliven i matboksen sin, og elsker aspargesrisotto for å nevne noe.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:17   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Jeg er mer matinteressert enn de fleste jeg kjenner, men i veldig "hverdagslig" form. Det handler altså lite om gourmetmat, men om sunn og variert hverdagsmat.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:17   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Jeg er veldig opptatt av mat, og leser både matblogger og matblader. Jeg liker også godt å lage mat. Jeg kan mer enn gjerne spise eksotisk mat, men er nok mer interessert i genuint gode smaker, framfor interessante. Jeg har aldri sett noe poeng i å bare spise for å bli mett, mat må være god også.

Mitt forhold til mat er nok som de flestes forhold til kunst; de vil at det skal være vakkert. Eller godt da, når man kommer til mat. Selv om jeg setter pris på å få utfordret andre følelsesaspekter gjennom kunst, som ubehag, humor eller nerdethet, gjør jeg ikke det med mat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:18   #27
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Ja. Jeg er en sånn som elsker fine ferskvaredisker og grøntavdelinger på butikkene, jeg leser kokebøker og blader, og trenger ikke Toro-hjelp i det daglige. Likevel synes jeg turisme for matens del blir litt over the top for min del, og jeg er ikke spesielt opptatt av å spise ute heller.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:18   #28
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Jeg blir så overrasket hver gang du sier det, Tally! Du av alle!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:18   #29
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Ja, jeg mente jo ikke at jeg spiser hvasomhelst bare jeg blir mett, det er ganske viktig at jeg også synes maten er god.

Og så tror jeg at jeg er litt som Tallulah: Interessert å å utvide min horisont med reising, lesing etc. men ikke nødvendigvis med mat.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:20   #30
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, jeg mente jo ikke at jeg spiser hvasomhelst bare jeg blir mett, det er ganske viktig at jeg også synes maten er god.

Ja, det bør jo være godt - og da er det meste av brødmat drepen. (Og dette til tross for at jeg er velsignet med uvanlig dyktige grovbrødbakere både hjemme og på jobb; det er pålegget jeg sliter med.)

Jeg er vel omtrent like risikoivrig i matveien som når det gjelder ekstremsport. (Men det dølleste av alt er sånn typisk urnorsk mat, da, yuk.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:20   #31
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Maser videre på Tally: Men hvorfor skulle det være noen motsetning mellom god og interessant? Alle vellykkede eventyrlig overraskende ting jeg har spist, har jo vært gode også? (Og så har det jo vært en del nice try. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:22   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg blir så overrasket hver gang du sier det, Tally! Du av alle!

Jeg er jo interessert i mat og liker mat, smaker på nye ting uten problem gjør jeg også, men jeg ser ikke noe poeng i å spise noe jeg ikke syns er godt. Jeg skjønner jo at andre syns det er gøy å utfordre smaksløkene sine på samme måte som jeg lar meg utfordre av kunst og musikk.

Det er absolutt ingen motsetning mellom godt og interessant, men i matveien greier jeg meg ikke med bare interessant. I motsetning kan et kunstverk være både vakker og interessant, men der er det greit med bare interessant også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:23   #33
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

For meg er mat nytelse og kos. Ikke hver dag i hverdagen, men jeg liker å lage noe nytt, godt og annerledes da også. Bestiller gjerne noe annerledes når vi er ute å spiser for å smake noe nytt. Jeg bruker gjerne mye tid på kjøkkenet og ja, er kjent for god og ny type mat blandt venner og familie.
Eneste jeg sliter litt med er biller og scorpioner.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:24   #34
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Nei, i utgangspunktet ikke. Jeg er hun som spiste to skiver med svett brunost og kokt skinke i matpakken hver eneste skoledag i ja nå husker jeg ikke hvor mange år det ble. Nå har jeg avansert til hamburgerrygg og kalkunskinke på rundstykke. Er heller ikke glad i å lage mat, men liker god og trygg mat som smaker godt. Hvis jeg skal spise ny mat er jeg alltid litt skeptisk til den første smaken, men hvis jeg finner ut at den er innenfor, vil jeg at resten av måltidet skal smake det samme.

Men enkelte matblogger fascinerer meg altså, og jeg blir nesten interessert. Men så innser jeg at det hadde blitt perler for svin hvis jeg skulle gått på en sånn gourmetrestaurant.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08

Sist redigert av Wix : 31-05-12 kl 07:51.
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:24   #35
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Nee, jeg spiser i grunn mest for å bli mett jeg. Ikke for det, jeg synes det er veldig stas når noen av mine kokkevenner lager mat til meg.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:25   #36
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er interessert i mat og er veldig glad i å prøve nye ting, men jeg er nok ganske gnien og er ikke av typen som betaler mange lapper for et måltid.
Det synes jeg sjeldent er verd pengene.

Jeg kjenner meg igjen i denne. Jeg mener at jeg er over snittet glad i, og interessert i mat. Jeg lager det meste av maten hjemme og anstrenger meg for at den i tillegg til å være sunn skal være god og variert. Og jeg pleier å ha veldig fornøyde gjester.

Jeg er spandabel på råvarer til det jeg skal lage selv. Men relativt gniten på restaurantmåltider.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:25   #37
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Jeg elsker å eksperimentere med mat, men gjør det alt for sjelden. Pysete, kresen familie.

  Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:25   #38
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Jeg er omtrent altprøvende når det gjelder mat, men en del ting blir engangsopplevelser.
Østers, rakfisk, kumage, manet og testikler frister ikke til gjentakelse.

Enkelte matretter skulle jeg virkelig ønske at jeg likte, særlig rakfisk siden det er litt stas å like her omkring, men den ekle smaken fikk jeg ikke bort med akevitt en gang og da tror jeg ikke det er håp.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:26   #39
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

.
Østers, rakfisk, kumage, manet og testikler frister ikke til gjentakelse.

.

Til gjentakelse?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 23:30   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du mat er spennende/interessant?

Jeg har spist frityrstekte saueballer og likt det.

Jeg tror forresten jeg er mye mer var for konsistens enn smak. Øyne kan smake så godt de vil, men jeg vil ikke spise det. Ikke rå reker heller. Det samme med skum, det syns jeg er skikkelig ekkelt, samme hva det smaker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no