Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er tapas? Eller er jeg en kresen bydame?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-12, 13:25   #1
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Hva er tapas? Eller er jeg en kresen bydame?

Jeg var i et selskap for ikke så lenge siden hvor det var annonsert at det var tapas på menyen. Maten smakte Absolutt godt, men da vi snakket om det etterpå kommenterte jeg at selv om jeg likte det, syns jeg det var vel raust å kalle røkelaks og eggerøre, kjøttboller i karrisaus, coleslaw, asparges med gaudaost og skalldyrsalat for tapas. Riktignok var det aioli og saltbakte poteter der, men jeg syns at for å kalle mat levert av et cateringselskap for tapas bør det i det minste være en god del retter med spansk opprinnelse. Jeg ble temmelig fordømt av de jeg var sammen med for dette, de mente jeg var en kresen, bortskjemt bydame, og at tapas var tapas så lenge det var masse småting å plukke fra.

Hva syns folk, bør man kalle det fingermat om det ikke er spanske retter, eller funker tapas som en betegnelse på alle former for småretter?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 13:27   #2
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

I teorien har du rett, i praksis bryr jeg meg katta.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 13:30   #3
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Du har spist fingermat, som i Spania kalles tapas og i flere andre land heter det mezes. Potato, potato.

Tapas har blitt et populærbegrep, slik for eksempel Farris er (var, i alle fall) for vann med kullsyre.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 13:31   #4
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Jeg virkelig elsker tapas, da, så forventningene til smaksprofilen blir ikke helt innfridd av røkelaks og colesslaw, det er vel der det ligger.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 13:34   #5
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.472
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Personlig hadde jeg forventet meg spansk mat hvis jeg var innvitert på tapas, meeeen jeg hadde jo spist alt med god apetitt. Så jeg hadde bare blitt overrasket, men ikke skuffet.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 13:36   #6
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Jeg synes også at begrepet har blitt utvannet altså. Det jeg irriterer meg mest over er at det har blitt en middagsvariant. Opprinnelig er tapas tiltygg og ment som en apetittvekker før middag, ikke som middag.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 13:37   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Personlig hadde jeg forventet meg spansk mat hvis jeg var innvitert på tapas, meeeen jeg hadde jo spist alt med god apetitt. Så jeg hadde bare blitt overrasket, men ikke skuffet.

Jeg spiste også godt, og likte som sagt maten, men ble (bittelitt) skuffet fordi jeg gledet meg sånn.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 13:41   #8
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Enig med deg, det du fikk var vel heller koldtbord med småretter. Skal det være tapas synes jeg det meste bør være spansk-inspirert, på samme måte som dim sum bør være hovedsaklig kinesiske småretter. Jeg er til og med så sær at jeg synes det er vesensforskjell på tapas og meze, de spiser jo ikke det samme i Spania som i Hellas/Tyrkia.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 13:42   #9
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Fingermat/smårettar er det du har spist. Enig, det er ikkje tapas.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 13:51   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Enig med deg, det du fikk var vel heller koldtbord med småretter. Skal det være tapas synes jeg det meste bør være spansk-inspirert, på samme måte som dim sum bør være hovedsaklig kinesiske småretter. Jeg er til og med så sær at jeg synes det er vesensforskjell på tapas og meze, de spiser jo ikke det samme i Spania som i Hellas/Tyrkia.

Jeg og tenker sånn. Vi lager innimellom meze, og har opplevd at folk har sagt "jeg lurte så på hva det var du skulle servere, men det er jo tapas, jo", så jeg skjønner jo jeg er i mindretall.
Og så syns jeg det er litt forskjell på hjemmelaget mat og catering/restaurantmat. Folk kan jo kalle maten de lager selv for hva som helst, men på restaurant syns jeg det er rart om ikke tapas faktisk er tapas.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 13:55   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Tja, jeg syns du er litt snobbete, men jeg syns også de er litt snobbete forå kalle koldtbord for tapas. I bunn og grunn er jo både tapas, koldtbord og meze småretter, og på ett vis er det litt det samme hva man kaller det. På den andre siden så tenker man jo at det er spanske småretter man skal få når man kaller det tapas, småretter fra midtøsten om mankaller det meze og norske om man kaller det koldtbord.

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Du har spist fingermat, som i Spania kalles tapas og i flere andre land heter det mezes. Potato, potato.

Japp.

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg synes også at begrepet har blitt utvannet altså. Det jeg irriterer meg mest over er at det har blitt en middagsvariant. Opprinnelig er tapas tiltygg og ment som en apetittvekker før middag, ikke som middag.

Man får tapas som middagsvariant i Madrid også, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 14:00   #12
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tja, jeg syns du er litt snobbete, men jeg syns også de er litt snobbete forå kalle koldtbord for tapas. I bunn og grunn er jo både tapas, koldtbord og meze småretter, og på ett vis er det litt det samme hva man kaller det. På den andre siden så tenker man jo at det er spanske småretter man skal få når man kaller det tapas, småretter fra midtøsten om mankaller det meze og norske om man kaller det koldtbord.
Japp.

Man får tapas som middagsvariant i Madrid også, altså.

Det er vel dette jeg tenker litt på, da, at cateringselskaper oppgraderer koldtbordet sitt med å skifte navn til tapas, ha hvitløk i majonesen og dett var dett. Og så vil jeg atter en gang presisere at maten var god, altså, og at jeg ikke klaget til de som hadde laget det eller noe, kun diskuterte begrepet med bekjente.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 14:21   #13
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

På den andre siden så tenker man jo at det er spanske småretter man skal få når man kaller det tapas, småretter fra midtøsten om mankaller det meze og norske om man kaller det koldtbord.
Japp.


Slik tenker jeg også. Det er jo sant at alle ordene i praksis betyr det samme, nemlig mange små retter, MEN jeg forventer helt klart småretter som har noe med det opprinnelige landet å gjøre om jeg skal spise henholdsvis tapas, mezeh, dim sum og/eller koldtbord. Røkelaks/eggerøre og kjøttboller i krydret tomatsaus er definitivt ikke det samme liksom... Noe av det av det aller beste jeg vet er mat fra midtøsten, og hadde jeg blitt invitert på mezeh og det som ble servert var koldtbord hadde jeg blitt så skuffet at jeg har ikke ord.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 14:23   #14
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.329
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Det er greit å tenke tanken, og jeg er for så vidt enig med deg i konklusjonene dine, men jeg synes det kan virke litt arrogant og/eller snobbete å si det høyt i en forsamling.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 14:27   #15
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det er greit å tenke tanken, og jeg er for så vidt enig med deg i konklusjonene dine, men jeg synes det kan virke litt arrogant og/eller snobbete å si det høyt i en forsamling.

Selv når man diskuterer maten?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 14:27   #16
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det er greit å tenke tanken, og jeg er for så vidt enig med deg i konklusjonene dine, men jeg synes det kan virke litt arrogant og/eller snobbete å si det høyt i en forsamling.


Det er jeg enig i. Ville tenkt det, men ikke sagt noe til de som har selskapet uansett om jeg likte maten eller ikke.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 14:28   #17
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Selv når man diskuterer maten?

Eg tenker det er greit. Men så klarte eg også seie i en konfirmasjon nylig at eg er lei av koldtbord. Tradisjonelt koldtbord er jo det eg får i kantina omtrent daglig.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 14:30   #18
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Selv når man diskuterer maten?


Ohh... Tricky. Jeg kunne nok ha begitt meg inn på en type "prinsippdiskusjon" ang om det er tapas eller koldtbord eller slikt, hvis det var slik en samtale/diskusjon utviklet seg, men ville aldri ha satt i gang en slik diskusjon selv. Men akkurat mat er jo et av mine favoritt-samtaleemner, så hadde nok ikke klart å ligge unna en sånn samtale.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 14:32   #19
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Ohh... Tricky. Jeg kunne nok ha begitt meg inn på en type "prinsippdiskusjon" ang om det er tapas eller koldtbord eller slikt, hvis det var slik en samtale/diskusjon utviklet seg, men ville aldri ha satt i gang en slik diskusjon selv. Men akkurat mat er jo et av mine favoritt-samtaleemner, så hadde nok ikke klart å ligge unna en sånn samtale.

Jeg startet ikke diskusjonen om maten, og det var ikke noen av selskapsdeltagerene som hadde laget maten, den var bestilt fra catering. Jeg hadde ikke sagt noe ut av det blå bare for å kommentereog iallefall ikke om vertinnen hadde lagd maten.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 14:32   #20
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.329
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er Tapas? Eller, er jeg en kresen bydame?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Selv når man diskuterer maten?

Ja, i grunn. Jeg, for eksempel, er høflig nok til å holde dette for meg selv til jeg er helt sikker på at jeg diskuterer maten med endre jeg vet er like snobbete/arrogante som meg selv.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no