Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat til barnehageavslutning

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-12, 08:16   #1
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Mat til barnehageavslutning

Vi skal ha sommeravslutning i barnehagen i morgen og på invitasjonen står det at alle skal ha med litt mat hver, passe mengde til en familie.

Har dere noen tips til hva som kan passe?
Det må være litt lettvint, og gjerne noe som kan lages/forberedes i dag, siden avslutningen er kl 17 i morgen og jeg skal på jobb først...
Det må også være noe som kan serveres kaldt, ev. lunkent for jeg regner ikke med at vi har mulighet til å varme det i barnehagen.

Jeg har tenkt litt på pizzasnurrer, det kan jeg jo lage ferdig i dag og bare varme litt i morgen, det er noe de fleste liker og som er enkelt å spise uten besatikk og serivice...

Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 08:18   #2
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mat til barnehageavslutning

Vi har også avslutning i morgen og jeg tar med pastasalat tror jeg, eller foccacia.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 08:18   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat til barnehageavslutning

Pølsehorn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 09:06   #4
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat til barnehageavslutning

Jeg gjentar min anbefaling fra den andre tråden om en diger bolle kokt pasta med evnt revet ost ved siden av. Det var den som ble først tømt på avslutningen vår i går.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 09:07   #5
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mat til barnehageavslutning

Wraps med kylling eller skinke og grønnsaker etter smak.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 10:17   #6
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Mat til barnehageavslutning

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg gjentar min anbefaling fra den andre tråden om en diger bolle kokt pasta med evnt revet ost ved siden av. Det var den som ble først tømt på avslutningen vår i går.

Er det en annen tråd om samme emne her også?

Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 12:24   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat til barnehageavslutning

Opprinnelig lagt inn av Annki, her.

Er det en annen tråd om samme emne her også?

http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=136725

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 12:28   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat til barnehageavslutning

Jeg lagde pizzasnurrer som ble servert kalde. De forsvant umiddelbart.

Dog ikke like raskt som de fantastiske vårrullene en vietnamesisk mor i barnehagen hadde med. Men vårruller kan ikke jeg lage, så jeg ville holdt en knapp på pizzasnurrer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 12:43   #9
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Mat til barnehageavslutning

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=136725

Fant den! Var nok ikke flink nok til å lete i sta...
mange fine tips der også, ser at pasta var en stor favoritt, det tviler jeg ikke på, for det går unna hos oss også, både hos store og små (kanskje ikke mest hos mor)...

Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 12:44   #10
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Mat til barnehageavslutning

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg lagde pizzasnurrer som ble servert kalde. De forsvant umiddelbart.

Tror det blir det her også. Lager de i dag, så kan jeg ta de med kalde i morgen. Evt. varme de før vi reiser, da er de ihvertfall litt "lune" når vi skal spise, har 5 min til barnehagen...

Hva ville dere gjort, tatt de med helt kalde, eller varmet så de var lune/lunkne til spising?

Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 13:14   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat til barnehageavslutning

Jeg hadde servert dem kalde. Kanskje lunket litt i barnehagen hvis det går. I vår barnehage er det alltid forestilling først, da rekker alt å bli kaldt uansett.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 11:12   #12
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Mat til barnehageavslutning

Det ble pizzasnurrer!
Bakte i går, veldig lettvint, så får de heller bli servert kalde i dag...

Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 12:27   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat til barnehageavslutning

På avslutningen i går for 1.klassingen så hadde vi grilling for barna og koldtbord for de voksne, det var endel som hadde med alle slags typer salater... mye rart må jeg si... og det var en god del igjen..
Jeg hadde med kyllingvinger, potetsalat, oppskåret loff og en smørpakke.
Ny runde med avslutning i dag så jeg har laget salat med bla. kylling, pasta og rød pesto.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:16   #14
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mat til barnehageavslutning

Pastasalaten forsvant kjapt her ja. Det meste på bordene forsvant, mye godt.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 08:21   #15
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Mat til barnehageavslutning

Jeg spiste en nydelig pastasalat, pizzasnurrene forsvant raskt, så de var stor suksess! :-)

Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 09:07   #16
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mat til barnehageavslutning

Vi er på andre runde med avslutninger idag. Det er barnehagen som står for tur. Vi skal ha med både mat og søtt. Jeg er ingen stor kokk og har verken ork eller kapasitet til å lage noe spennenede, så jeg har perfeksjonert meg innen feltet "hvordan komme enklets unna ift medbragt mat til avslutninger". Så hos oss blir det kyllingvinger, baguetter, gelé og vaniljesaus. I går var det avslutning for førsteklasse og da skulle vi bare ha med dessert. Jeg kjørte gelè-trikset med sukess da også. Gele av fire pakker forsvant på et blunk.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no