Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 19:09   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Hvordan løser dere bursdagsinvitasjoner når bursdagsbarnet har flere gode venner som ikke går i klassen? Svar gjerne hva dere gjør, og svar så på hva dere ville gjort i scenarioet under.

Saken er som følger: Bursdagsbarnet går i 2. klasse. Vi bor i en forholdsvis liten leilighet. Det ble nylig avholdt bursdag der med 14 gjester, og det ble av foreldrene (altså meg og mannen min) besluttet at slikt ikke skulle skje igjen. Bursdagsbarnet går i en klasse med 13 jenter. Hun er venner med alle, men god venn med 3-4 av dem (type: være med hjem, overnatte og sånt). Hun har videre 4-6 andre veldig gode venner som ikke går i klassen.

Arrangerer man bursdag for alle jentene i klasse selv om det betyr at man utelater de man egentlig er best venn med?
Avholder man to bursdager; en for jentene i klassen og en for de andre vennene?
Bør to foreldre takle å avholde bursdag eksternt med 17-19 gjester? (Tilleggsopplysning: mor føler for seg tiden særdeles "frynsete".)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:16   #2
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Vel, skulle jeg holdt selskap for hele den gjengen hadde jeg hanket inn en eller annen til å hjelpe til. Det er jeg helt sikker på.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:16   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Vi holder en bursdag med både alle av samme kjønn fra klassen og eksterne venner. Dette fordi vi har plass til det. I ditt tilfelle hadde jeg muligens gått for to feiringer. En med klassen og en med eksterne. I min verden bør to voksne takle 17-19 gjester, men så er jeg lærer og vant med å ha så mange og flere daglig. Dog planlegges alltid bursdager godt slik at det glir smidig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:17   #4
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Og jeg hadde ikke hatt det hjemme.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:17   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Er det relevant hva dere "bør" takle? Jeg er tilhenger av å definere hva man takler før man sier noe om hva som blir mest riktig innenfor den rammen man har. Men jeg vil tro at det går lettere å arrangere noe eksternt enn hjemme dersom dere ser bort fra prisen. Det er null problemer å ha med 17 unger på for eksempel lekeland i den alderen der.

De alternativene du har er:

Arrangere bursdag for 17 stk hjemme eller borte.
Arrangere 2 selskap, men hvor det ene likevel blir ganske stort.
Invitere 3 fra klassen og 4 utenom, la innbydelsene gå utenom skoletiden. Man bidrar ikke akkurat til klassemiljøet på den måten, men det er rimelig stuerent.
Invitere bare de 2-3 beste vennene på overnattingsbursdag eller noe sånt.
Arrangere kun med klassen hjemme eller borte selv om det utelater vennene.

Hva jeg hadde gjort: Bestilt lekeland eller tilsvarende til alle 18. Jeg har gjort det og ville gjort det igjen. Det er veldig lettvint, og det gjør ingenting at det er mange unger på et sånt sted. Hadde de vært 11 og ikke 8 ville jeg vurdert å invitere de 4 beste vennene og ingen andre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:18   #6
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Vi har ofte løyst det med to selskap, klasseselskap og "naboselskap".

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:24   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Vi hadde to selskap i høst. Litt fordi de ble mange uten, og litt fordi de ikke "blander seg" så godt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:28   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Nå svarer jeg før jeg har lest de andre svarene.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Bør to foreldre takle å avholde bursdag eksternt med 17-19 gjester? (Tilleggsopplysning: mor føler for seg tiden særdeles "frynsete".)

Ja, det bør 2 foreldre kunne klare. Det er kun snakk om noen få timer, selv om mor føler seg noget fryneste.

Når det er sagt: Jeg hadde valgt å kun inviterer de 3-4 jentene i klassen som hun er mest med + de 5-6 andre venninnene. :banner i kirken: Så lenge de er 13 jenter i klassen synes jeg ikke det er slemt å kun be 1/3 av dem, det er faktisk mindre enn halvparten. Jeg synes hun skal få be de barna som hun er venn med, men som ikke går i klassen og om det går på bekostning av 2/3 av klassen, so be it. Sikkert ikke PK, men ut fra plass og fysisk/psykisk form: Jeg hadde gjort det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:31   #9
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Hva man "bør" takle av unger er jo fullstendig irrelevant når man ikke har plass.

Vi har hver vår lille leilighet, og det er ikke aktuelt å ha selskap hjemme. Vi har pleid å løse det med å låne gymsalen på skolen jeg jobber på, og invitert rått og råte. Tror vi var nesten 30 unger på jentungens siste bursdag. I år vil guttungen ha lekelandbursdag, og siden han han bursdag rett før jul er det en grei løsning. Da inviterer vi gutta i klassen. Det kan bli aktuelt å invitere utenomunger til et selskap hjemme, men da tenker jeg type fem, lissom.

Hva var spørsmålet? :mememe:

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:31   #10
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Her er jeg enig med 007, det er ikke viktig hva man bør klare. Går det ikke, så går det ikke.

Men vi, altså mannen og jeg, har klart og å klassefester både hjemme og borte med +/-20 gjester. Det går stort sett veldig greitt.

-bare legger til at jeg forstår de som kun inviterer noen, men når de er små synes jeg det er fint med inkluderende selskap i klassen.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:32   #11
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Eksternt ja. Nevermind.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:32   #12
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Jeg har valgt og ville forsatt valgt de 3-4 fra klassen og de utenom klassen som er sammen med. Invitasjoner hadde blitt levert utenom skoletid.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:36   #13
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Jeg hadde arrangert to bursdager.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:36   #14
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

2 selskap, btdt. Ja, 2 voksne bør klare et selskap med 17 jenter. 2 intense timer dog.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:36   #15
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Vi ber alle av samme kjønn i klassen, samt 2-4 utenom. Feirer i hovedsak ikke hjemme. Har vært helt uproblematisk. Tidligere var det Lekeland. Nå Bowling. Vurderer også kinobursdag etter hvert. Vi håndterer fint 15-20 barn på den måten. Det er jo voksne også der vi feirer.

Relasjonene og opplegget i klassene våre barn går i er av en slik art at alle inkluderes. Forstår at noen har andre forhold. Det har jo vært diskutert ofte. Men vi har klasser (de er vel 25-26 i klassen), og barna er vante med at det er slik det gjøres.


Sist redigert av Dronningen : 24-11-12 kl 19:42.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:36   #16
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Vi hadde hele avdelingen i bhg ifjor (15 som kom), i år inviterer vi bare guttene. Synes det blir mer hyggelig for bursdagsbarnet med litt færre barn, hvertfall når de fortsatt går i bhg. Det endrer seg kanskje med årene.

Jeg ville invitert de fra klassen + andre venninner i felles bursdag. Som agenten sier, når det er så mange jenter i klassen er det innafor og ikke invitere alle.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:37   #17
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Vi har akkurat det samme dilemmaet her. Frøkna fyller syv nå i desember og jeg vet enda ikke hvordan vi skal gjøre det. De et 26 stykker i klassen. Hun leker ikke med alle jentene på fritiden, bare to tre stykker av dem. I tillegg leker hun mye med tre av guttene fordi de bor i samme gate som oss. Det er uaktuelt å be alle fordi vi bor på 80 kvadrat og har ikke plass. Dessuten blir det ikke gøy med så mange. Vi prøvde det i fjor. Disaster.

Jeg er veldig spent på svarene i denne tråden. Er det vanlig å ha flere barneselskaper liksom? Jeg ser at flere i frøknas klasse har løst dette ved å ha bursdag på lekeland, men det er sabla dyrt. Det har ikke vi råd til.

I år regner jeg me at vi kommer til å invitere de hun leker mest med og levere innbydelsene på hjemmebane. Sånn er det bare. Jeg vet at mange her inne er opptatt av at man skal inkludere alle og jeg ser virkelig argumentene, men vi kan ikke ha 30 unger hjemme hos oss. Det går ikke. Utebursdag i desember er heller ikke særlig ideelt.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:39   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Mitt eneste barn må jo ha et (helt) voksent menneske på seg hvert våkne sekund, så for meg fremstår barneselskap med 17 som helt, totalt, fullstendig umulig. Jeg ser liksom for meg 17x lillegutt og tenker bare

Hva andre måtte synes og hva man "bør" er irrelevant når man ikke er der at det er gjennomførbart. Da må det bli plan B Og plan B, tenker jeg, er å kjøpe seg fri for bekymringene.

Da lillegutt gikk i 2. klasse arrangerte vi en veldig kjekk bondegårdsbursdag hvor vi slo sammen med 2 andre barn i klassen - en jente og en gutt til. Da spleiset vi på utgiftene, det var et opplegg av noe slag på bondegården, og vi kunne be hele klassen. Dessuten var det flere voksne som medansvarlige, helt av seg selv. Det, eller lignenede opplegg da, kan jeg anbefale - der kan dere jo be både jenter i klassen og de andre jentene også skjer det litt annet enn at de bare skal sitte oppå hverandre eller dere må arrangere noe hele tiden lsm.
Et annet år hadde vi fakkelturbursdag, med pølsebål. Da var det flere voksne som naturlig hadde lyst til å være med, og søsken var også invitert. Det var skikkelig hyggelig.

Eller lekelandbursdag, bowlingbursdag, gocartbursdag (!), badebassengbursdag (for da må alle ha med seg en voksen ) el. hvor det er litt opplegg i utgangspunktet. I år har jeg leid Emma Hjorth svømmehallen til lillegutts bursdag. Det koster ca. 800-900 for badebasseng i en time og gymsal i en time. (men man har ikke lov å spise medbragt, så det blir jo fordyrende siden man må kjøpe mat gjennom dem)


Sist redigert av m^2 : 24-11-12 kl 19:45.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:41   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ja, 2 voksne bør klare et selskap med 17 jenter.

Hvis det skal inviteres utover jentene i klassen, vil ikke alle være jenter. Hvis det er en relevant opplysning.

Jeg kan ikke fordra lekelandbursdager. Jeg får noia over hvor dårlig kontroll jeg har på ungene der. Men vil f.eks. bowlingbursdag fungere for 17-19 personer?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:41   #20
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdaginvitasjoner - kapittel 47

Leos Lekeland løser saken for oss, jeg nekter å ha 13 gutter hjemme her i selskap.

Jeg kuttet ut utenomvennene da poden begynte på skolen.

I ditt tilfelle kan du invitere de 3-4 jentene (altså under halvparten av jentene i klassen) på privat basis og invitere de andre vennene til ett og samme selskap, men jeg vil ikke anbefale å gjøre det sånn.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no