Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når pynter du med adventsjerne og utendørsbelysning?
Vi klarer ikke å vente - pynter i november! 4 2,42%
Vi venter til 1. søndag i desember 61 36,97%
Ikke bare er stjerna oppe og utendørsbelysning på - vi har jammen pyntet juletreet allerede også! 0 0%
Vi pynter ikke i adventstiden 5 3,03%
Vi pynter 1. desember hvis ikke 1. adventsøndag har vært før 95 57,58%
Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-12, 07:42   #41
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Stjerne/adventstaken tennes ikke før 1 søndag i advent. Utebelysning kommer neste helg.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 08:16   #42
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Vi pynter alltid 1. søndag i advent.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 08:22   #43
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Jeg finner vel fram stjerna og adventsstaken på lørdag, men de tennes ikke før på søndag.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 08:32   #44
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Pynter til fredag. Har faktisk satt klar adventstaken på kjøkkenet og tente den i går da vi bakte julekaker, stakene i stuevinduene får vente. Utebelysning, stjerna og ungenes lyspynt kommer opp når jeg i form etter julebord neste søndag.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 08:50   #45
Gabi
Plutselig tilbake
 
Gabi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Her!
Innlegg: 148
Gabi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Adventstjerner og staker er til advent, så her ventes det. Men henger opp julegardiner 1. Desember.

Gabi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 08:54   #46
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Vi begynner som regel å pynte første helgen i desember eller første helgen i advent, alt ettersom. Tar ikke nødvendigvis frem alt da, men litt etterhvert. Blir i hvert fall stjerne i vinduet, adventstake og utelys i løpet av helgen, og så kalenderen til vesla, da.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 09:00   #47
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Det blir til helga tenker jeg. Utenom julestjerna, den kommer opp i løpet av dagen, pga mann som reiser bort på jobb og et veldig høyt vindu som krever sin mann for å komme til.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 09:07   #48
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Jeg pynter fredag før 1. søndag i advent/innen 1. desember. Så akkurat når, varierer.

I år har jeg allerede pyntet rekkverket ved innkjørselen med lys. Det gjorde jeg på lørdag, for å ha god nok tid - ekstra travle dager for tiden. Stjerne og stake kommer opp til helgen, sammen med barnas kalendere. Ellers har ikke vi så mye pynt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 09:21   #49
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Venter til neste helg. Det er ikke første søndag i advent i dag.

I følge Natteravnenes kalender var det det.

Jeg satt riktignok lys på reinsdyret mitt i går, men kun for å se at det virket. Vi er borte neste helg, så jeg har funnet frem adventsstjerne og slikt så barnevakten kan slå den på på søndag.

Vi begynner å pynte 1. adventssøndag eller 1.desember, alt ettersom hva som er først.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 09:59   #50
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Enten 1. søndag i advent eller 1. desember. Kommer an på hva som kommer først.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 10:08   #51
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Vi henger opp julestjerne 1. desember, og så har vi et kalenderlys og en julekalender.
All annen pynt kommer først lille julaften. Vi har ikke adventsstake.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 10:15   #52
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Normalt første søndag i advent eller 1. desember (den dagen som inntreffer først). Nå satt jeg faktisk og funderte på å vaske vindu, skifte gardiner og lokalisere stjerne og stake i dag, siden jeg er hjemme med sykt barn og har tid til sånt. Lys i stjerna blir det uansett ikke før til helga.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 10:16   #53
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Vi har hverken adventsstjerne eller utebelysning, så jeg svarte Vi pynter ikke i adventstiden.
Det er kanskje ikke helt riktig, da. Vi har noen stjerner og nisser og sånt. Og adventstake. Men ingen lysende greier.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 10:29   #54
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Vi pynter 1 desember eller første søndag i advent.

Jeg har ikke sett noen adventsstjerner i nabolaget ennå. Den eneste som har noe synlig pynt er hun "nissedama" som har så mye julepynt at hun har vært på Norge Rundt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 10:29   #55
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Jeg venter så lenge som overhodet mulig. Stjerna i vinduet kommer kanskje opp 1. Desember hvis jeg gidder å klatre opp på loftet, resten tar noen andre seg av.

:mann og barn med dilla på fargede lys:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 10:32   #56
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Det som kommer først av 1. søndag i advent og 1. desember.

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Liker ikke at folk tar jula så på forskudd

Akkurat dette reagerer jeg faktisk på. Altså det at folk henger seg opp i hva andre gjør, uten å vite noe om hvorfor. Ganske mange trenger hjelp til dette, og et sted må man da begynne. Da blir det kanskje vel tidlig hos noen. So effing what.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 10:38   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Opprinnelig lagt inn av isola, her.



Akkurat dette reagerer jeg faktisk på. Altså det at folk henger seg opp i hva andre gjør, uten å vite noe om hvorfor. Ganske mange trenger hjelp til dette, og et sted må man da begynne. Da blir det kanskje vel tidlig hos noen. So effing what.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 10:39   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg venter så lenge som overhodet mulig. Stjerna i vinduet kommer kanskje opp 1. Desember hvis jeg gidder å klatre opp på loftet, resten tar noen andre seg av.

:mann og barn med dilla på fargede lys:

Hehe, sånt er så rart å lese for meg som er som en femåring i hele desember.
Jeg sitter og neste stirrer eskene med julepynt i senk og venter og venter, som om jeg sitter på koffertene og venter på et fly som skal gå om to dager. Jeg gleder meg sånn til å pynte at jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut denne uka.

Skulle nesten ønske jeg kunne gå i dvale så uka gikk fortere!!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 10:45   #59
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

I følge Natteravnenes kalender var det det.

De lurte nesten meg ! Men jeg stusset over antallet søndager før jul, 5. søndag i advent, lzzm??

1. søndag i advent er 100% knallhard grense for min del. Skulle veldig, veldig gjerne ønsket meg at jeg slapp å se noe som helst julerelatert før den tid, faktisk . Dvs. ute i det offentlige rom. Hva folk velger av oppstart hjemme hos seg selv, plager ikke meg nevneverdig.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 10:51   #60
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venter du til 1. søndag i advent med julestjerne og utebelysning?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Hehe, sånt er så rart å lese for meg som er som en femåring i hele desember.
Jeg sitter og neste stirrer eskene med julepynt i senk og venter og venter, som om jeg sitter på koffertene og venter på et fly som skal gå om to dager. Jeg gleder meg sånn til å pynte at jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut denne uka.

Skulle nesten ønske jeg kunne gå i dvale så uka gikk fortere!!

Altså - jeg bor i et pent og pyntelig nabolag der alle har beskjedne hvite lys utenfor. Så kommer min mann og mine unger og lesser på med både den ene og den andre fargen. Noe som fører til at jeg slett ikke tør vise meg for naboene før de er tatt ned igjen. Så jo senere jo bedre.



Jeg er kjapp på å ta de ned etter jul, da - det skal jeg ha.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no