Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-12, 13:50   #21
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men Floksa, det er da ikke noen menneskerett å ha billige fotografbilder av barna sine? Jeg returnerte mine selv, fordi jeg synes de var for dyre. Da får jeg bare bruke et litt dårligere bilde jeg har rettighetene til?

Hvis mange nok synes en vare er for dyr, synker etterspørselen og prisen må justeres. Det er helt basic markedsøkonomi.

Selvfølgelig ikke.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 13:54   #22
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Kunen jeg sikkert gjort, men hadde ikke blogget om det.

Nå har jeg enda ikke scannet et eneste bilde, men det var jo en god ide.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 13:56   #23
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kanskje dere ikke var de eneste som hadde valgt den fremgangsmåten, slik at han i mellomtiden hadde konkludert med at det var det mest lønnsomme å gjøre det slik.

Og hva har utsnitt å gjøre med størrelse uansett?

Jeg vet ikke om det heter utsnitt, men han klipte i hvert fall bildene slik at det var umulig å kjøpe ferdigrammer til dem (altså uavhengig av hvilken størrelse de hadde). Vi bestilte faktisk også et stort bilde på litt tjukkere papir/papp for å ha på veggen, det ligger på loftet et sted og det er litt synd. Å bestille rammer på rammeverksted er kjempedyrt og ikke noe vi kunne gjøre på stipendet fra lånekassen. Det er klart at det ikke er en menneskerett og ha rammer på bildene sine, men litt av vitsen er det jo. Vi var ikke klar over at fotografen ikke ville gi oss bilder med standard mål før vi fikk bildene.

Når mellomste skulle fotograferes hadde han ikke lenger verkstedet. Det var nye lokaler. Han solgte da ferdigrammer og kom med anbefalinger på hva slags ramme som ville passe utifra bildet og farge i stua osv.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 14:03   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Selvfølgelig er det ikke greit!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 15:08   #25
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Nei, jeg synes ikke at det er greit. Jeg vil heller kjøpe bildene av fotografen enn å scanne.
Men, jeg er skyldig i scanning Jeg ville kjøpe to eksemplarer av et av gruppebildene i barnehagen, slik at jeg kunne lime det inn i hver av bildebøkene til tvillingene, og siden fotografselskapet insisterte på at de måtte sende dem i hver sin konvolutt og at jeg måtte betale 35 kr. i porto pr. konvolutt, så bestilte jeg kun ett og scannet det for så å printe og lime inn i albumet. *guiltyascharged*

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 15:09   #26
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Scanne fotografbilder og bestille kopier selv er ikke greit, med mindre det er avtalt med fotografen!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 17:45   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg vet ikke om det heter utsnitt, men han klipte i hvert fall bildene slik at det var umulig å kjøpe ferdigrammer til dem (altså uavhengig av hvilken størrelse de hadde). Vi bestilte faktisk også et stort bilde på litt tjukkere papir/papp for å ha på veggen, det ligger på loftet et sted og det er litt synd. Å bestille rammer på rammeverksted er kjempedyrt og ikke noe vi kunne gjøre på stipendet fra lånekassen. Det er klart at det ikke er en menneskerett og ha rammer på bildene sine, men litt av vitsen er det jo. Vi var ikke klar over at fotografen ikke ville gi oss bilder med standard mål før vi fikk bildene.

Når mellomste skulle fotograferes hadde han ikke lenger verkstedet. Det var nye lokaler. Han solgte da ferdigrammer og kom med anbefalinger på hva slags ramme som ville passe utifra bildet og farge i stua osv.

Ah. Da skjønner jeg, tror jeg. Det var formatet som var ustandard? Type 21x47 eller 11x51? Ja, da gjør man det jo unektlig litt vanskeligere (eller dyrere) for kunden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 18:44   #28
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Nei. Det er ikke greit. Jeg hadde fått vondt i magen og endt opp med sytti julekort i skuffen.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 20:12   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.538
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Ikke vurdert det engang.

*Nettopp hentet fire bilder på posten til den nette sum av 861 kroner inkl porto for at besteforeldrene skal få julegaver*

I fjor tok Knerten bilde med fame da, da fikk vi kjøpe nedlastet bildefil som vi kan gjøre hva vi vil med. Det gjorde vi, men vi har visst ikke gjort noe med den. Det kunne jo vært brukt i julekort om vi hadde hatt begge to på bildene, men det er først i år vi har hatt søskenfotografering, og årets fotograf tilbød ikke den løsningen.

Nei, jeg scanner ikke, vi tar vårt eget julekortbilde. (Og helt ærlig, det blir antakelig bedre også, det var ingen spesielt barnevennlig fotograf. Mikro var ifølge de voksne en av de ungene på avdelingen som var minst redd fotografen, og hun ser så mutt ut at de andre neppe kan ha fått spesielt brukbare bilder om dette var det beste de fikk til...Når vi tar bilder pleier ikke ungene alltid sitte stille, men de ser i det minste somregel litt mer glade ut...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 20:48   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Nei, jeg syns fotografen skal få betalt for jobben de gjør.

Åpenbart.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 20:51   #31
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Nei, det gjør man virkelig ikke. Jøje.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 21:09   #32
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Så ja, jeg har gjort det og gjør det sikkert igjen. Men ja, jeg vet at det sikkert er både ulovelig og moralskt galt. :egentlig kriminell:

Kan også signere dette, jeg er nok også like kriminell Floksa.
Nå må det sies at bhg bildene vi fikk av lille gutt, var vi ikke overbegeistret for, så jeg scannet noen bilder "for å ha de". Har igrunn ikke tenkt å kopiere de, men jeg har gjort det tidligere med andre bilder.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 21:17   #33
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Nei, det er ikke greit.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 21:19   #34
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Om man ikke har råd til å kjøpe bilder av fotografen bør man vurdere om det er noen vits i å dra til fotografen da.
Får man lov av fotografen er det jo ikke noe problem. Mannen min gir bekjed til fotograferte venner om det er ok at de gjør det. Og det er realt syns jeg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 21:21   #35
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Nei, det er ikke ok, derfor går vi til den samme fotografen hvert år, hvor vi får fotografering og alle bildene i fullformat på cd til fastpris (ca 2500 kr)

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 21:24   #36
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

En mulighet er også å bruke fotografer som gir deg digitalversjoner av bildene i full oppløsning. Selve fotograferingen kan kanskje være dyrere, men så står man friere til å bruke bildene i etterkant.

Er etter det jeg har forstått en del fotografer som tilbyr dette nå. Vet også om dem som mer eller mindre kun baserer seg på dette.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 21:33   #37
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

En mulighet er også å bruke fotografer som gir deg digitalversjoner av bildene i full oppløsning. Selve fotograferingen kan kanskje være dyrere, men så står man friere til å bruke bildene i etterkant.

Er etter det jeg har forstått en del fotografer som tilbyr dette nå. Vet også om dem som mer eller mindre kun baserer seg på dette.

Det kommer litt an på prisen. Da vi tok bilder hos fame for noen år siden (gratistilbud) så fikk vi tilbud om å kjøpe cd med alle bildene til 6000,- Vi tok med oss gratisbilde og gikk hjem. Vi fikk imidlertid tilbud om å kjøpe bildecden til den nette sum av 900 like før de gikk konkurs noen år senere så det gjorde vi.

Det er kjekt og da kan man framkalle så mye man ønsker.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 22:05   #38
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Nei, det er ikke ok, derfor går vi til den samme fotografen hvert år, hvor vi får fotografering og alle bildene i fullformat på cd til fastpris (ca 2500 kr)

Det var rett og slett utrolig usannsynlig billig.
Vi skulle betale over 14.000 for fotograferingav et barn, 8 a4 bilder og 8 mindre bilder. Det utgikk så til de grader.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 22:05   #39
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Kan også signere dette, jeg er nok også like kriminell Floksa.
Nå må det sies at bhg bildene vi fikk av lille gutt, var vi ikke overbegeistret for, så jeg scannet noen bilder "for å ha de". Har igrunn ikke tenkt å kopiere de, men jeg har gjort det tidligere med andre bilder.

Hva var greia med -smileyen? Synes du det er litt tøft å svindle, lissom? Nudge-nudge-wink-wink-så slapp jeg å betale fotografen som har dette som yrke, er ikke det himla smart?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 22:09   #40
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok å scanne fotografbilder for å bestille kopier selv?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva var greia med -smileyen? Synes du det er litt tøft å svindle, lissom? Nudge-nudge-wink-wink-så slapp jeg å betale fotografen som har dette som yrke, er ikke det himla smart?

Kall meg gjerne kriminell men når jeg har betalt 2500 føkkings tusen for et bilde, pluss 1500 kr for fotograferingen så tenker jeg fotografen har til salt i maten. Dessuten er det ikke forbudt, så lenge de brukes privat.
Julekort/gave er sikkert i grenseland, men å scanne og henge på egen vegg er helt innafor.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no