Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket nettbrett til e-bøker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-14, 12:34   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilket nettbrett til e-bøker?

Jeg leser en del og pleier å ha med en haug bøker på ferie. Vurderer å prøve e-bøker for å se om det kan være noe for meg. Tenker i hovedsak å låne e-bøker fra biblioteket. Jeg har ikke n nettbrett i dag. Ser ut til at både android og ios kan benyttes. Har ikke lyst til å bruke veldig mye penger på ett nettbrett da dette er et prøveprosjekt, opp til 1500 kr. Nettbrettet skal i hovedsak brukes til e-bøker og surfing. Noen som har et bra og passende priset nettbrett å anbefale?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 13:08   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket nettbrett til e-bøker?

Du vil ikkje vurdere eit reint lesebrett i staden?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 13:31   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket nettbrett til e-bøker?

Jeg stemmer for rent lesebrett; Kindle Paperwhite. Du får overhode ikke den samme lesekomforten med et vanlig nettbrett med f.eks Kindle-app. Ikke i nærheten engang. Da er det bedre med eget lesebrett og surfing på mobilen ved siden av. Men det er min mening.

Ellers er det iPad som gjelder i heimen vår, men jeg takler ikke å lese bøker på den.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 13:35   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket nettbrett til e-bøker?

Du vil definitivt ha et vanlig lesebrett. I alle fall synes jeg at du vil ha det.

Jeg har alkurat kjøpt Kindle Paperwhite til 12-åringen, siden det har blitt så greit å overføre norske bøker til Kindle nå. Pris for Kindle PW uten 3G: ca 1200 inkl. frakt og moms.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 14:46   #5
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket nettbrett til e-bøker?

Kindle ville egentlig vært kjekt! Virker veldig deilig å lese på. Siden jeg må kunne låne bøker fra biblioteket utgår Kindle da det ikke har ios eller android.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 23:03   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket nettbrett til e-bøker?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Jeg stemmer for rent lesebrett; Kindle Paperwhite. Du får overhode ikke den samme lesekomforten med et vanlig nettbrett med f.eks Kindle-app. Ikke i nærheten engang. Da er det bedre med eget lesebrett og surfing på mobilen ved siden av. Men det er min mening.

Ellers er det iPad som gjelder i heimen vår, men jeg takler ikke å lese bøker på den.

Akkurat det sier jeg også.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 23:08   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket nettbrett til e-bøker?

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Kindle ville egentlig vært kjekt! Virker veldig deilig å lese på. Siden jeg må kunne låne bøker fra biblioteket utgår Kindle da det ikke har ios eller android.

Men sånn atte, må du låne bøker på biblioteket da? Mannen og jeg leser utelukkende engelske bøker, men til barna har vi kjøpt norske e-bøker og konvertert det til å passe Kindle'n. Aner ikke om det går å gjøre det samme på biblioteksbøker, men det er ihvertfall mulig å få norske bøker på Kindle. Et annet poeng er at bøker koster veeeldig lite på Kindle Store på Amazon. Mye rimeligere enn pocket her til lands også. Kjøper mye, mye mer bøker nå enn tidligere - vips så er de overført til lesebrettet!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 23:22   #8
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket nettbrett til e-bøker?

Jeg er tydeligvis ikke kravstor for jeg leser på tableten min.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 23:30   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket nettbrett til e-bøker?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg er tydeligvis ikke kravstor for jeg leser på tableten min.

Jeg leser på iPaden min hvis jeg ikke får boka til Kindlen, men det kan på ingen måte sammenliknes. Kindlen er gull både ute i sola, i mørket i senga og over alt ellers.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 06:32   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket nettbrett til e-bøker?

Les du mest på norsk eller engelsk?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 07:39   #11
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket nettbrett til e-bøker?

Har bibliotekene noe særlig utvalg av ebøker? Jeg har kikket så vidt innom Deichmans ebøker, og enten var det veldig få eller så er det noe jeg ikke har fått med meg.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 07:39   #12
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket nettbrett til e-bøker?

Anbefaler forresten Kindle. Det er nesten umulig å lese utendørs på tablet.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 07:44   #13
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket nettbrett til e-bøker?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Har bibliotekene noe særlig utvalg av ebøker? Jeg har kikket så vidt innom Deichmans ebøker, og enten var det veldig få eller så er det noe jeg ikke har fått med meg.

Det meste av norske bøker gitt ut i 2012 og 2013 ligg der. Men det er dårleg utval i oversett litteratur og litt eldre litteratur.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 10:27   #14
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket nettbrett til e-bøker?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Det meste av norske bøker gitt ut i 2012 og 2013 ligg der. Men det er dårleg utval i oversett litteratur og litt eldre litteratur.

Aha, da skal jeg ta en titt til.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 22:46   #15
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket nettbrett til e-bøker?

Det er snakk om å få til lån av epub-filer med DRM fra bibliotekene etter hvert, så da kan de leses på lesebrett. Men det blir neppe klart før til neste år.

Utvalget av ebøker varierer fra bibliotek til bibliotek. I det siste har flere fylker gått sammen om å tilby ebøker, og da er det ofte kjøpt inn mer oversatt litteratur og fagbøker/biografier enn hva det var for et år siden.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 23:08   #16
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket nettbrett til e-bøker?

Takk for svar.

Leser både norsk og engelsk. Vil gjerne ha litt utvalg av titler. Leser såpass mye at det kan være greit å låne endel bøker i tillegg til de jeg kjøper.

Mulig det må bli både og...

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no