Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Disputasgave/-antrekk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-14, 09:08   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Disputasgave/-antrekk?

Jeg skal på disputas til en god venninne i neste uke. Er også invitert på festen på kvelden. Vi er to venninner som skal kjøpe gave sammen. Hva kjøper vi og hvor mye er vanlig å kjøpe for?

Fikk beskjed om at det er litt pyntet til middagen. Tenkte å stille i rød femtitallskjole. Men pynter man seg allerede til disputasen eller skifter man til kvelds?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 09:15   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disputas- gave/antrekk?

Du skifter normalt til kvelden.

Avhengig av nærhet til den som disputerer, tror jeg ikke dere bommer med noe i gaten 3-500 kroner pr pers, men det er definitivt magefølelse og lommebok som styrer. Både blomster, god vin og champagne er vanlige gaver, og øvrige gaver lå omtrent i samme skikt, mener jeg å huske fra mannens disputas.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 09:17   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disputas- gave/antrekk?

Når det gjelder hva så gjelder "alt er lov". Som sagt så er vin og blomster vanlig, men jeg har sett både smykker, klær, kunst, kosedyr, fenalår og LP-plater på ulike gavebord, så gavevalg er definitivt opp til dere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 09:24   #4
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Disputas- gave/antrekk?

Da jeg var på min brors disputas for noen år siden, var det halvformelt businessantrekk på dagen, og pent antrekk type mørk dress etc. på kvelden.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 09:30   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disputas- gave/antrekk?

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Da jeg var på min brors disputas for noen år siden, var det halvformelt businessantrekk på dagen, og pent antrekk type mørk dress etc. på kvelden.

Da har nok broren din disputert et annet sted enn mannen min.

Sånn på det mer seriøse: nærmeste familie og venner (de som kommer spesielt for å se disputasen) har gjerne pent antrekk på selve disputasen. Doktoranden har vanligvis dress/bunad/kjole/drakt/formelle klær. Det samme har opponenter og veileder. Kollegaer derimot, kommer gjerne rett fra kontoret og har ofte vanlige klær. Følgelig har det vært like vanlig med dongerbukse som med pen kjole på de disputasene jeg har deltatt på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 09:54   #6
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disputas- gave/antrekk?

Da satser jeg på skjørt og litt mer hverdagslige klær på selve disputasen. Takk for innspill. Dette er i historie og tviler på at det blir mye businessantrekk å se i salen, men man vet jo aldri.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 11:00   #7
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disputas- gave/antrekk?

Hvis disputasen er på universitetet kan du velge vanlige klær som jeans, sommerskjørt, tskjorte, joggesko osv. Og så pynter du deg helt som vanlig på kvelden.

Gave ligger nok vanligvis på 3-500 per pers, og alt er lov. Personlige gaver er kjempehyggelig å få. Bøker, gavekort på spa hvis hun liker det, smykke, turutstyr, dippedutter til trening, gavekort på konsert eller restaurant for henne og mann eller dere sammen med henne. Alt som smaker av fritid blir nok satt stor pris på, det blir gjerne lite tid til hobby og venner før disputas.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 12:53   #8
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Disputas- gave/antrekk?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da har nok broren din disputert et annet sted enn mannen min.

Sånn på det mer seriøse: nærmeste familie og venner (de som kommer spesielt for å se disputasen) har gjerne pent antrekk på selve disputasen. Doktoranden har vanligvis dress/bunad/kjole/drakt/formelle klær. Det samme har opponenter og veileder. Kollegaer derimot, kommer gjerne rett fra kontoret og har ofte vanlige klær. Følgelig har det vært like vanlig med dongerbukse som med pen kjole på de disputasene jeg har deltatt på.

Tenkte på familie og venner ja. Medstudenter husker jeg ikke hva gikk med, broderen hadde dress, og opponenter og veileder også, etter det jeg kan erindre. :knirk:

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no