Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å spørre folk om å holde homeparty

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-17, 12:26   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg også misliker - hvis du legger på veggen din, kan heller folk ta kontakt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:30   #22
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Litt avhengig av relasjonen vår ville jeg blitt passe irritert, tror jeg. Jeg er ikke interessert på en flekk på homepartygreier.

Jeg ville foretrukket at du heller la ut en melding på din egen vegg og reklamerte. Så kan jeg heller ta kontakt.

Samme her. Dvs. jeg har merket sterk irritasjon over at et par kjente har spurt meg direkte, jeg synes det er småekkelt å si nei, når jeg vet at det er viktig for dem. Jeg gjør det likevel, sier nei altså. De som har hatt innlegg på egen side har interessert meg mer og da har jeg i det minste giddet gå på et par slike party.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:38   #23
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Helt i orden med slike henvendelser for min del, så lenge et nei godtas uten mer mas.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:42   #24
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Ouch. Homeparties er no no. Hold forespørslene på egen vegg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:49   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Misliker det veldig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:49   #26
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg har fått noen sånne henvendelser fra mer bekjente.
Og jeg liker det ikke overhodet.
Premissene for bekjentskapet/vennskapet endres tvert.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:51   #27
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Nei, en sånn forespørsel hadde jeg mislikt sterkt.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:54   #28
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg husker en tidligere mor i barnehagen fortalte at hun var distributør for et slikt firma og lurte på om jeg enten ville ha homeparty eller selv bli distributør. Jeg takket pent nei, men hun fortsatte å spørre flere ganger, snakket varmt om hvor godt det passet når man var småbarnsmor og at jeg hadde akkurat den rette personligheten til det () eller spurte generelt om jeg ville kjøpe tingene hun solgte. Jeg skjønner at dette er ekstremt og ikke slik de fleste holder på, men det var slitsomt og gav meg på ingen måte lyst til å være med eller hjelpe henne.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 13:11   #29
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Hvis det tydelig går frem at det er en henvendelse til mange og at man ikke forventes å svare så hadde jeg nok bare ignorert. Jeg liker ikke homeparty generelt, synes det er veldig kleint.


Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Ble sur da en lokal Herbalife-selger kom bort til meg (og andre) på stranda og skulle pushe Herbalife slankekur. Var ikke greit.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 13:15   #30
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.443
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Nope, jeg ville ikke likt det.

Jeg føler meg også kjip som sier nei,. Og så er det noe med det at bekjente skal tjene seg rike på bekostning av meg som jeg ikke liker ved homeparties. Jada, jeg vet at jeg ikke må kjøpe noe, altså, men jeg er nå en gang sånn skrudd sammen at jeg fort kjøper noe bare for å være høflig.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 13:18   #31
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Nope, jeg ville ikke likt det.

Jeg føler meg også kjip som sier nei, og så er det noe med at bekjente skal tjene seg rike på bekostning av meg som jeg ikke liker ved homeparties. Jada, jeg vet at jeg ikke må kjøpe noe, altså, men jeg er nå en gang sånn skrudd sammen at jeg fort kjøper noe bare for å være høflig.

Jepp, jeg også. Og det er det som bærer hele homepartykonseptet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 13:23   #32
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg er omgitt av Forever-selgere og er mildt sagt kjempelei. De har en veldig aggresiv selgerstil og det virker helt motsatt på meg. Jeg ender opp med å si nei på trass. Jeg stemmer for å kun legge slikt på sin egen side eller lage seg en liker-side slik at man kan ta kontakt selv om man ønsker.

De fleste lager seg vel en slik liker-side på Facebook som man kan legge ut reklame og slikt på. Jeg vet mange har lagt til folk på disse sidene uten å spørre først, det er og en uting, man får heller legge link på sin egen side så folk kan frivillig trykke liker. Generelt er det vel en fin måte å få kunder på, da spammer man ikke ned alle vennene sine, men de som er interessert.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 13:29   #33
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg har vært konsulent selv, så - jeg misliker slike henvendelser på PM. Mine egne, nære venner eller slektninger kan spørre om jeg vil ha party uoppfordret, men liker ikke at fremmede gjør det (i så fall heller at de sier "hvis noen vil ha party er det bare å ta kontakt", og ikke presser på). Men selv venner kan godt bare la det bli med en sånn generell oppfordring. Kunne vurdert å ta et party bare for å være hyggelig akkurat når de starter opp, men ikke ellers.

Folk kan poste hva de vil på veggen sin, værsågod. En jeg kjenner har egen Facebookgruppe til homepartygreiene, da er det jo opp til enhver om de blir med i gruppa, og på DEN gruppa synes jeg det er helt innafor å gå langt i markedsføring, med bilder, priser, invitasjoner og whatnot.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 13:45   #34
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg synes også det er litt forskjell på hvor hekta distributørene er.
Jeg har fått spørsmål som har vært helt greie å svare nei til, men da er det gjerne ikke de der "hallleluja-kvinnekarriere med vakre visdomsord-produkter som hjelper mot alt"-konseptene.
Det er sistnevnte som kan bli slitsomt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 13:46   #35
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg har blitt spurt av bekjent, om å house et sminkeparty. For det første: sminke? Jeg? For det andre takket jeg pent nei og kjente at jeg ble mer skeptisk til vår relasjon, ettersom det føltes veldig unaturlig.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 13:55   #36
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Privat melding blir for invaderende i en sånn setting, synes jeg. Heller en side på FB man kan like, kanskje med påminnelse på egen vegg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 14:00   #37
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Kommer an på relasjon. Har blitt spurt av bekjente og har da valgt å overse og i noen tilfeller slutte å følge dem på FB fordi det blir for mye. Spesielt dersom jeg gang på gang blir lagt til i FB-grupper de har laget for å selge i. Men nå er jeg generelt lite interessert i sånne typiske homeparty-produkter og pusher ikke sånt på vennene mine fordi jeg skulle ha lyst på en eller annen vertinnegave.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 15:02   #38
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Synes det er innafor å spør, men ikke purr om du ikke får svar. Mas om slike ting irriterer meg fort.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 15:09   #39
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Liker ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 16:22   #40
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.814
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Litt avhengig av relasjonen vår ville jeg blitt passe irritert, tror jeg. Jeg er ikke interessert på en flekk på homepartygreier.

Jeg ville foretrukket at du heller la ut en melding på din egen vegg og reklamerte. Så kan jeg heller ta kontakt.

Sånn. Ikke PM-er eller gud forby telefoner.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no